Aftonbladetchock

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
artikel

Filippinsk hemmafru höll sig flytande i mer än ett dygn

Hemmafrun Lita Casumlum, 39, guppade omkring på havet i 30 timmar med bara en flytväst som hjälp.

Hade det inte varit mer fantastiskt om hon sjunkit med en flytväst som hjälp? :va
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
det fantastiska är knappast att hon flöt utan att hon va vid liv. Även om det är 25 grader i vattnet blir det jävligt kallt efter ett drygt dygn :3freak
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
det fantastiska är knappast att hon flöt utan att hon va vid liv. Även om det är 25 grader i vattnet blir det jävligt kallt efter ett drygt dygn :3freak

Aha, blir det kallare än 25 grader efter ett dygn? Jag hade mer än 25 grader vid bryggan i somras i nästan en hel vecka, hur förklarar du det :va
 

Tobbelobbe

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Linköping
Hoj
Blå Bandit 1200 -01
Aha, blir det kallare än 25 grader efter ett dygn? Jag hade mer än 25 grader vid bryggan i somras i nästan en hel vecka, hur förklarar du det :va

Det kan ju vara så att han syftar på att det är kroppstemperaturen som sjunker, och inte temperaturen på vattnet.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Aha, blir det kallare än 25 grader efter ett dygn? Jag hade mer än 25 grader vid bryggan i somras i nästan en hel vecka, hur förklarar du det :va

Vatten leder bort värme 25ggr bättre än luft vilket kan leda till Hypotermi. Kommer du ner under en kärntemp på 28 grader eller under så....bye bye.

Dock så är det så att en fet människa står imot lite bättre än ett benrangel.
Fast eftersom nedkylningen startar redan mellan 30 och 35 graders vattentemp beroende på kroppsvikt/underhudsfett, så kan vi nog anta att Lita Casumlum är ganska......tjock.

Edit: Bild på Lita med familj, hon såg inte så stor ut....fast det kan finnas så många andra förklaringar...
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Vatten leder bort värme 25ggr bättre än luft vilket kan leda till Hypotermi. Kommer du ner under en kärntemp på 28 grader eller under så....bye bye.

Dock så är det så att en fet människa står imot lite bättre än ett benrangel.
Fast eftersom nedkylningen startar redan mellan 30 och 35 graders vattentemp beroende på kroppsvikt/underhudsfett, så kan vi nog anta att Lita Casumlum är ganska......tjock.

Jag håller med om teorin att hon var fet. Däremot tror jag inte hon var överviktig. Hon hade antagligen bara en i synnerlighet fet hy. Alla vet ju hur bra änder klarar sig i vattnet även på vintern på grund av fettet på fjädrarna.

Acne saves lives. :mattias
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jag håller med om teorin att hon var fet. Däremot tror jag inte hon var överviktig. Hon hade antagligen bara en i synnerlighet fet hy. Alla vet ju hur bra änder klarar sig i vattnet även på vintern på grund av fettet på fjädrarna.

Acne saves lives. :mattias

Jag har bara Acne-jeans på mig när jag vistas på böljan den blå...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Aha, blir det kallare än 25 grader efter ett dygn? Jag hade mer än 25 grader vid bryggan i somras i nästan en hel vecka, hur förklarar du det :va
Men det är en insjö de räknas som iste :4skricka

(1h sömn gör underverk... helt bortkastad dag, kan inte hålla en tanke i 2 sekunder...)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top