Agv Hjälm

gadden31

Kasta aldrig höns i päronträd
Gick med
1 Jul 2009
Hoj
05 Triumph Speed Triple
Har kollat agvs hjälmar S4 och stealth, nån som har några omdömme om dessa?:confused:

Kneedrag

Guest
Har en Stelth är mycket nöjd med den, Mycket hjälm för pengarna.

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Hade en stealth, mkt hjälm för pengarna som föregående skrev o grymt skön. Har konsument testat den med, den höll:).

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Många kommer att föreslå Shoei och Arai. Men köp den om den känns komfortabel. Det viktigaste är passformen. AGV har varit med länge. Jag har själv använt deras hjälmar sedan 70 talet. Jag har provat Nolan mfl andra fabrikat men återvänt till AGV, då de verkar passa min skalle bäst.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag kör med AGV S4... kanonbra hjälm! Mycket bekvämare än min tidigare som iofs bara kostade hälften så mycket. Kan imma när det är kallt men så har jag inte provat "diskmedelsknepet" eller något annat heller, funkar att andas neråt. Vid normaltemp funkar det kanon. Kan vara lite knepigt att få dit det mörka visiret eftersom att man inte ser var man gör men med lite övning så går det utan problem. Skön och snygg hjälm iallafall som hade fått 5 stjärnor i SHARPs test :tummenupp

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
AGV S4 är grymt snygg tycker jag. Var inne på en sådan när jag bytte hjälm i fjol men den passade inte riktigt bra så det blev annat märke.
Att hjälmen passar bra är det viktigaste, inte hur den ser ut eller vad det står på.
Prova!

Shohej och Arai rekommenderas nog oftast för det är de vanligaste hjälmarna bland sportåkare tror jag.
Arai sitter som en säck skit på mitt huvud men inte sörjer jag, tycker de är för dyra och är hemskt fula.
Shoei hade jag innan och de sitter bra på min skalle men variation är trevligt, samt att jag även tycker Shoei är lite dyra också. Blivit snål kanske.

Men återigen, ut och prova! Världens "bästa" hjälm är skit om den sitter kasst. Köp inte oprovat.

Om jag hade köpt hjälm idag hade jag tittat på Schubert och Caberg pga det inbyggda solvisiret. Börjar bli less på kvällsol i det klara visiret, mörker i det mörka, solvisir verkar vara en förträfflig grej...

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Tänkte först köpa en S4 men så provade jag en GP-PRO, den satt som en smäck på min skalle ! :)
Knappt nån imma heller, först efter nån minut vid stillastående och kallt ute.

Den funkade perfekt när jag landade efter en highsider också... så nu har jag en GP-TECH som ligger och väntar på våren och att hojen skall bli körklar. :D

Prova inte GP-TECH, då är du rökt... :brinnerup

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Hej & hallå...

jag köpte mig en AGV Ti-Tech svart som ska utrustas med iriudium visir, allt väl så långt
men när jag kom hem och skulle pilla bort klisterlappar typ prislapp mm så satt det väääldigt hårt och endel klister blev kvar på hjälmen som en fet ful hinna...:confused:

Tänkte fråga om nån vänlig själ kan tänkas veta vad man ska använda för medel för att få bort kletet, inte så snyggt att ha kvar...

har försökt med varmt vatten och ev lite diskmedel men utan större framgång..... HJÄLP!!! skicka gärna PM den som känner sig manad....

Trevlig helg... / Magnus :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras