agv hjälm?

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
e det någon som har AGV hjälm som kan säga hur de är? har funderingar på att köpa antingen en AGV xr-2 eller så en shoei z-one. Alla tips och egna erfarenheter e välkommna!
 

Bifogat

  • agv.jpg
    agv.jpg
    12.5 KB · Visningar: 203

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Jag har en AGV Deamon.

Svårt för mig att bedömma den, då det är den första riktiga hjälm jag haft... men jag trivs rätt bra i den!
Tycker det är ganska mycket vindbrus men jag har iof inget att jämnföra med...
Tycker att min är dåligt ventilerad.. men det serut att vara bättre på den ovan
 

Bifogat

  • liten hjälm.jpg
    liten hjälm.jpg
    20.4 KB · Visningar: 191

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har en AGV X-Vent New Rossi som jag är jättenöjd med. Sitter bra på huvudet, är snygg och riktigt, riktigt skön.
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
På min skalle sitter Shoei som gjuten medan Agv sitter som en påse skit. Agv verkar funka för personer med klotrund form på pallet och shoei för de som har mer avlång skalle. Har en X-ceed som jag e otroligt nöjd med och jag kan verkligen rekomendera Shoei (passform, vikt, ventilation). Har aldrig ägt en Agv pga ovan nämnda anledning men är alldeles säkert en utmärkt kruka om du tillhör den skallskaran. Skit i dekoren och välj efter passform :tummenupp
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Banco skrev:
På min skalle sitter Shoei som gjuten medan Agv sitter som en påse skit. Agv verkar funka för personer med klotrund form på pallet och shoei för de som har mer avlång skalle. Har en X-ceed som jag e otroligt nöjd med och jag kan verkligen rekomendera Shoei (passform, vikt, ventilation). Har aldrig ägt en Agv pga ovan nämnda anledning men är alldeles säkert en utmärkt kruka om du tillhör den skallskaran. Skit i dekoren och välj efter passform :tummenupp


Jag väljer faktiskt inte efter hur de ser ut...tycker bägge e fina!
Själv tillhör jag de klotformade folket! :hej
men det e en sak att prova på plats o en annan att köra med dom! Men om du säger att AGV passar de med runda skallar så kanske det blir en sådan!
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag har en AVG xr-2 Rossi, den enda som satt riktigt bra på mig(provade många märken). Dock så är vindbruset högst av alla hjälmar jag provat. Antar att det är vindtunnlarna på toppen som skapar bruset, och att det antagligen är bättre på nya x-vent.
 

oh2000

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
RD500 YPVS
Jag köpte en ny AGV DEMON TOP VENT för en månad sedan, och är riktigt nöjd med den.
Sitter bra, och har inte så mkt vindbrus.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top