AGV-hjälmar; samma/lika?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Testade nyligen en AGV Ti-tech Rose 2008-års modell. Har aldrig någonsin testat en hjälm som suttit så klockrent perfekt! 5 490 pickadoller kostade den. Kikade på fc-moto-de för att se om dessa hade samma hjälm fast till bättre priser. Det hade de ju givetvis inte.
Men istället sprang jag på AGV:s Ti-tech Dart till ett mycket fördelaktigt pris.

Nu till frågan: Kan/ska man räkna med att passformen är densamma mellan dessa två hjälmar? Båda är ju Ti-tech. Ofta verkar det ju bara vara dekoren som förändras på dem.

Någon som har lite insikt i AGV?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har ingen koll på AGVs modellprogram men de låter ju som att det är samma modell fast me olika dekor.
Kolla in AGVs hemsida så lär du få svar på det.

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
köpte mig en AGV hjälm förra säsongen, med rossi lackering. sitter som en straffspark rätt upp i krysset på skallen och läcker som fan ;)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Nu har jag visserligen smuttat på fredagsölen, men var ser du skillnaden (förutom dekoren)?

Ha ha. Jag har smuttat på tre. Det är nog jag som är yr. Men man är ju lite nyfiken på hur den är på skallen. Skulle den sitta lika bra som Rose, så är den ett givet köp.

köpte mig en AGV hjälm förra säsongen, med rossi lackering. sitter som en straffspark rätt upp i krysset på skallen och läcker som fan ;)

Har testat ett gäng AGv, men ingen har suttit lika bra som "Rose". Får nog bli en sån där AGV (när jag betalat kopplingsbytet på bilen).

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Snygg hjälm, har med varit inne på samma hjälm.
Dock känns den billig o plastig jämfört med övriha hjälmar i 5000kr-klassen!

Jag skippade agv, fast de är lite coola...

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Jag äger en Ti-Tech strl S, går jag in en butik och provar en med en annan grafik i samma strl så passar dom lika bra som min egen.

mvh Micke

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jag äger en Ti-Tech strl S, går jag in en butik och provar en med en annan grafik i samma strl så passar dom lika bra som min egen.

mvh Micke

Hur trivs du annars med hjälmen då? Är den bra vind- och ljudisolerad?
Beroende på fabrikat, så har kunnat ha både small, medium, large och XL. Jag blev förvånad över att AGV:s Large satt som en smäck på min skalle.

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
yamaha r6 -00
Redan mailat. :) Har du själv beställt därifrån?

jepp.. beställde handskar och stövlar.. spara en hel del jag med.. men har inte fått dom än.. har vart lite strul.. men inte från hans del utan posten.. lr transport bolaget.. mitt paket råkade tydligen försvinna :p... men dom har skickat ett till nu.. och så fick jag lite kompensation för att det krångla.. värkar va en trevlig snubbe..

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
jepp.. beställde handskar och stövlar.. spara en hel del jag med.. men har inte fått dom än.. har vart lite strul.. men inte från hans del utan posten.. lr transport bolaget.. mitt paket råkade tydligen försvinna :p... men dom har skickat ett till nu.. och så fick jag lite kompensation för att det krångla.. värkar va en trevlig snubbe..

Låter ju resonablet. Vad ligger frakten på? Funderar på om man skulle passa på och beställa lite mer saker när man ändå håller på.

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
yamaha r6 -00
Låter ju resonablet. Vad ligger frakten på? Funderar på om man skulle passa på och beställa lite mer saker när man ändå håller på.

betalar ingen frakt.. beställer du över 200 eur... FRI FRAKT :D (inom eu)

kollade på ett annan tråd.. finns folk som fått hem saker dom beställt rätt snabbt,

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy