AGV Ti-tech EVO Rose

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Någon här som har erfarenheter av denna hjälm? Har provat den och den satt som en smäck. Men jag vet ju inte hur den känns när man kör med den. Förekommer det något otrevligt vindbrus eller liknande?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Öronproppar är att rekommendera oavsett vilken hjälm du kör med. ALLA hjälmar ger upphov till vindbrus på en nivå som ger hörselskador vid långvarig exponering.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nu vet jag inte om EVO rose är designen eller en viss modell.
Jag har iallafall kollat ganska mkt på AGV titech. Åkte o testade den och tyvärr kändes den som en billig hjälm. Visiret kändes billigt och även genomströmnings-grejjerna. Testa att rycka i en annan hjälm, tex Xlite eller Arai, så märker di säkert skillnad.

AGV är överprisade pga Rossi och är absolut inte värd de orginalpriserna som finns i sverige (ca 5000kr)

Byt märke!

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Öronproppar är att rekommendera oavsett vilken hjälm du kör med. ALLA hjälmar ger upphov till vindbrus på en nivå som ger hörselskador vid långvarig exponering.

Så långt har jag inte ens tänkt. Under de 100 milen jag kört hittills har jag bara haft en crosshjälm på kålroten. Å andra sidan har jag inte kört i några extrema hastigheter än samt att KTM:en levererar ett mycket behagligt motorljud.
Men öronproppar får det bli!

Nu vet jag inte om EVO rose är designen eller en viss modell.
Jag har iallafall kollat ganska mkt på AGV titech. Åkte o testade den och tyvärr kändes den som en billig hjälm. Visiret kändes billigt och även genomströmnings-grejjerna. Testa att rycka i en annan hjälm, tex Xlite eller Arai, så märker di säkert skillnad.

AGV är överprisade pga Rossi och är absolut inte värd de orginalpriserna som finns i sverige (ca 5000kr)

Byt märke!

Jag har testat nästan alla tillgängliga märken och modeller (inkl. Xlite och Arai), men ingen hjälm har suttit perfekt på min skalle. Inte förrän jag testade AGV Ti-tech.
Jo, den kostar ju n slant. 5 495:- i Sverige. Men jag hittade den i Engand för c:a 3 300:- inkl. frakt.
Ska testa den en gång till innan jag fattar mitt slutgiltiga beslut.

Last edited:

IceQueen

Medlem
Gick med
2 Jan 2005
Hoj
Yamaha
Jeg kører med AGV GP-Pro, som er modellen under Ti-tech. Jeg har blandt andet haft et crash, hvor jeg landede med hovedet først i asfalten, og det klarede den fint. Jeg tror, jeg har haft 4 AGV GP-Pro, fordi jeg synes, jeg får en god kvalitet til prisen.

Jeg plejer at købe mine hjelme billigt i England - helt ned til £180 hos http://www.designerhelmets.com - så gør det ikke så meget, når de skal skiftes ud lidt for ofte.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy