AIK vs Private

sandstream

Guest
Pga sökfunktionen vet jag inte om det finns någon tråd om detta redan, chansen är iofs rätt stor.

Såg precis Berth Milton och AIKs ordförande i Kvällsöppet på TV4. Vilket jäkla hyckleri!

AIKs ordförande: Alkoholpengar har vi inga problem med men när det gäller porr så tänker vi på barnen i föreningen och deras föräldrar (dvs de som faktiskt konsumerar porren) och våra andra sponsorer...

Nån rödstrumpa från BK Häcken: Vi skulle aldrig ta emot pengar från Berth. Från Kinnevik som tjänar miljoner på porr i sina TV-kanaler? Ja, asså, jag förstår din retorik men, det asså.........

Visst, Private sticker i ögonen på folk med det är ju samma folk som tar Canal+ i första hand för att ha lite porr att kolla på utan att någon annan vet om det.
Skulle Berth ha en koncern som hetter BM productions som ägde Private skulle ingen i AIK bry sig om vart pengarna kom ifrån.

ÅBRO, AIKs huvudsponsor, har garanterat orsakat fler döds- och misshandelsfall än vad Private ens i den mest rabiata feministens ögon kan tillskrivas.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
låter som ett program man borde sett.
Dubbelmoral och hyckleri finns inte bara på SH.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jupp, helt fel tänkande i dessa kretsar. Betydligt värre att låta Swedish Match vara storägare/sponsorer i dvs offentliga affärer/jippon.
Jag såg delar av programmet och kan bara säga att jag skulle rösta på Berth Milton som president före alla andra politiker vilken dag som helst. Han snackar inte skit utan går rakt på sak och de största bovarna i detta dramat är de förbannade feministerna och de feta gubbarna som försöker vinna röster på denna sk skandal.
Hoppas han köper hela AIK och sparkar ut alla som har med feminism att göra :mad:

Dark_Messenger

Guest
Berth Milton är rätt vidrig, lite som Bert Karlsson ungefär men han har onekligen valt en lukrativ bransch. Vapen, knark o porr is te shit! :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Miltons köp i AIK är ju helt genialt! Han har redan fått massor av gratisreklam i TV och tidningar och dessutom har AIK-aktien gått upp sedan hans köp blev känt! Så han har ju i princip redan tjänat pengar i massor!

IronMike

Guest
Porr är ju naturligt... Det är vad Adam & Eva pyssla med innan vi blev födda, det vad som är målat i taket ovanför altaret där vi gifter oss, där vi döps, där vi begravs.... Det är naturligt, men ändå så smutskastat i media, förstorat å förfalskat.

Alkohol / tobak däremot - det är onaturliga influenser på vårat liv, och borde behandlas därefter. Om man bara kunde förena porr med kärlek, så vore det en fantastisk bransch...

Allt handlar om kondition, porr/sex/kärlek eller vad man kallar det -bidrar till kondition, eller bidrar indirekt genom att man vill ha kondition (för har man det kan man älska loong time) - alkohol & tobak bryter ner konditionen. Kvinnosynen är ändå bättre i porrens värld, än i bibeln. Så varför detta svartmåleri.

:gnissla

Last edited:

IronMike

Guest
Jenna loves Rocco?? :tungan

pure love :kär :kär

(bättre än våld, narkotika & alkohol enl mitt tycke iaf..)

pure love :kär :kär

(bättre än våld, narkotika & alkohol enl mitt tycke iaf..)

of-topic:

(kanske inte alls stämmer....men jag vill minnas en snubbe med liknande profil som dig, som hade polskt påbrå från södertälje, har du flyttat, eller är du samma snubbe där du varit? jag brukar få lite flashbacks ibland av gamla diskussar, fotografiskt minne som man har....)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
of-topic:

(kanske inte alls stämmer....men jag vill minnas en snubbe med liknande profil som dig, som hade polskt påbrå från södertälje, har du flyttat, eller är du samma snubbe där du varit? jag brukar få lite flashbacks ibland av gamla diskussar, fotografiskt minne som man har....)
Bodde söder om söder 2001-2004 men inte i 'Tälje. Inom tubens räckvidd. Polack är jag inte heller så det var nog nån annan :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det skulle vara lite intressant att veta om det var sant det Milton sa, att han hade fått ett erbjudande från AIK för några år sen, när deras ekonomi var i botten.
Och det vore rätt intressant att se vilka tv-kanaler AIK-toppen kollar på runt midnatt :hihi Eller hur ofta dom går på underliga klubbar, dolda av mörkret :hihi

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Han kan inte köpa upp hela AIK då Black Army tillskrevs majoritet när AIK blev AB.
Det känns ju lite skitsamma var pengarna kommer från. Det kommer iof vara lite jobbigt med alla nya ramsor om prostituerade AIK, men det får man ta.... :)

/Carin

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det suger att Milton investerar i AIK Fotboll för det är knappast den publicitet AIK behöver. Nonsensnyheter som detta är dock som socker för den svenska moralpaniktabloidpressen som ger Milton den gratisreklam han var ute efter från början, AIK kommer troligen stå kvar som en förlorare i slutändan på Miltons äventyr.

Private sponsrade ett tyskt superbiketeam i slutet av 90-talet men troligen fick denna nyhet inte den tyska pressen att gå upp i skritt som det hade gjort här...

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Det hade ju varit mycket bättre om AIK ägdes av ett mer rumsrent mediebolag. Ett sånt som tjänar sina stålar på skildringar av rumsrena saker som våld, mord, kriminalitet och krig.

Filmer med människor som kramas och nuppar är fördärvliga och får absolut inte förknippas med idrottsrörelsen ! Tänk bara vilka signaler detta sänder till våra ungdomar. Hur skulle det se ut om de unga i vårt land skulle tröttna på narkotika, skjutvapen och slagsmål och börja ägna sig åt utomäktenskaplig okynneskärlek ???

(larvigt och osakligt inlägg, men jag kunde inte låte bli)

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Sen kan man ju undra vad som kostar så inni****ete med att kicka boll:va
Måste ju vara satans påfund den sporten. :gnissla :huvet

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han kan inte köpa upp hela AIK då Black Army tillskrevs majoritet när AIK blev AB.
Det känns ju lite skitsamma var pengarna kommer från. Det kommer iof vara lite jobbigt med alla nya ramsor om prostituerade AIK, men det får man ta.... :)

/Carin

Det sades att 51%-regeln kommer försvinna år 2009, då är det fritt fram att köpa sig in om man har stålar och om folk säljer.

Hårding, varför suger det? Är hans pengar sämre än andras? Jag ser det snarare som något positivt när ett privatägt bolag går in och sponsrar då hans vinstintresse är stort och att det han väljer att göra för AIK kommer förbättra det alla gånger.

Jävla hyckleri, de ska vara glada att folk vill ha med dem att göra med den klacken :gnissla

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Det sades att 51%-regeln kommer försvinna år 2009, då är det fritt fram att köpa sig in om man har stålar och om folk säljer.
Det är vad man tror, ja. Men grejen är att fotbollen, som är mest drivande i frågan, behöver få många fler förbund med sig för att få igenom ett sådant beslut på Riksidrottsförbundets stämma. Och med tanke på detta har de fått ytterligare ett argument emot sig.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.

Hårding, varför suger det? Är hans pengar sämre än andras? Jag ser det snarare som något positivt när ett privatägt bolag går in och sponsrar då hans vinstintresse är stort och att det han väljer att göra för AIK kommer förbättra det alla gånger.

Jävla hyckleri, de ska vara glada att folk vill ha med dem att göra med den klacken :gnissla

Nej hans pengar är givetvis lika mycket värda som några andra men jag tror inte han gör detta för att hjälpa AIK utan det är mer för att röra om i ankdammen Sverige och få publicitet. Man kan tycka vad man vill om pörr men det är inget som ses som särskilt positivt i Sverige och det är här AIK verkar.

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Nej hans pengar är givetvis lika mycket värda som några andra men jag tror inte han gör detta för att hjälpa AIK utan det är mer för att röra om i ankdammen Sverige och få publicitet. Man kan tycka vad man vill om pörr men det är inget som ses som särskilt positivt i Sverige och det är här AIK verkar.

Han sa ju själv i programmet att han främst ser detta som en investering. Det sportsliga kom i andra hand.
Smart investering med tanke på publiciteten han får nu.:tummenupp

sandstream

Guest
Man kan tycka vad man vill om pörr men det är inget som ses som särskilt positivt i Sverige och det är här AIK verkar.
Men det Berth sa, som han har helt rätt i, är att om svenska lag ska ha en chans att hänga med ute i Europa så behöver de få in kapital för att kunna attrehera bra spelare. Vi har ju i princip noll utländska stjärnor i Sverige, mest hemvändande svenskar.

Jag skulle mycket hellre åka med en stor Private-logga på hojen än med en Marlboro-logga :)

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Men det Berth sa, som han har helt rätt i, är att om svenska lag ska ha en chans att hänga med ute i Europa så behöver de få in kapital för att kunna attrehera bra spelare. Vi har ju i princip noll utländska stjärnor i Sverige, mest hemvändande svenskar.
Vi kommer aldrig att kunna konkurrera med storlagen i Europa. Möjligen får vi fram ett lag som kanske, eventuellt var tredje år går till Champions leauge och där åker ur i gruppspelet. Vi konkurrerar med nationer som har ett tiofaldigt invånarantal och där fotbollen som idrott har en helt annan position.

Nej, kör vidare som det är och låt våra talanger utvecklas utomlands. Då har vi åtminstone en landslagsfotboll som är hyfsat konkurrenskraftig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning