AIK vs Private

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Det sades att 51%-regeln kommer försvinna år 2009, då är det fritt fram att köpa sig in om man har stålar och om folk säljer.

Hårding, varför suger det? Är hans pengar sämre än andras? Jag ser det snarare som något positivt när ett privatägt bolag går in och sponsrar då hans vinstintresse är stort och att det han väljer att göra för AIK kommer förbättra det alla gånger.

Jävla hyckleri, de ska vara glada att folk vill ha med dem att göra med den klacken :gnissla

Har mycket svårt att tänka mej att det kommer gå igenom. "klacken" tar ett par "kvartsamtal" och sen är det ur världen.... :arsele
För det du syftar på med ditt ordval "klacken" lär ju inte vara Black Army va?!:D

/Carin

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Men det Berth sa, som han har helt rätt i, är att om svenska lag ska ha en chans att hänga med ute i Europa så behöver de få in kapital för att kunna attrehera bra spelare. Vi har ju i princip noll utländska stjärnor i Sverige, mest hemvändande svenskar.

Jag skulle mycket hellre åka med en stor Private-logga på hojen än med en Marlboro-logga :)

Vi kommer aldrig ifrån att vi är en liten kylig nation i norr så det skall nog till ganska stora pengar för att få hit några stjärnor och de pengarna kommer nog aldrig komma.

Själv står jag hellre med en cigg i näven än nyspritzat tomteskägg runt munnen...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har mycket svårt att tänka mej att det kommer gå igenom. "klacken" tar ett par "kvartsamtal" och sen är det ur världen.... :arsele
För det du syftar på med ditt ordval "klacken" lär ju inte vara Black Army va?!:D

/Carin

Jag har ingen insyn i det hela så jag vet ej om det går igenom eller inte. Det vore konstigt om det gjorde det då det är en säkerhet för alla ägare att hålla oönskade investerare i koppel.
Vad du menar sen förstår jag inte, klacken är Black army jag syftar på ja.
Och jag tror att merparten av "klacken" är positiva till detta, även om det är betydligt fler som ska vara med och bestämma.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Det sades att 51%-regeln kommer försvinna år 2009, då är det fritt fram att köpa sig in om man har stålar och om folk säljer.

Hårding, varför suger det? Är hans pengar sämre än andras? Jag ser det snarare som något positivt när ett privatägt bolag går in och sponsrar då hans vinstintresse är stort och att det han väljer att göra för AIK kommer förbättra det alla gånger.

Jävla hyckleri, de ska vara glada att folk vill ha med dem att göra med den klacken :gnissla

Jag har ingen insyn i det hela så jag vet ej om det går igenom eller inte. Det vore konstigt om det gjorde det då det är en säkerhet för alla ägare att hålla oönskade investerare i koppel.
Vad du menar sen förstår jag inte, klacken är Black army jag syftar på ja.
Och jag tror att merparten av "klacken" är positiva till detta, även om det är betydligt fler som ska vara med och bestämma.

Du skrev i ett tidigare inlägg att de (AIK) ska vara glada om någon vill investera öht. med "den" klacken, vilket jag då läste som om du trodde att det var Black Army som står för våldet i samband med matcherna, vilket inte är helt rätt...
Skit samma... Jag tror inte att firman kommer att tillåta att AIK AB säljs ut, om de inte har pengar att köpa majoritet, och har de pengarna att köpa majoritet, så går det åt helvete med fotbollen...

/Carin

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Jag tycker att det är för jävligt. Jag tänker sluta köpa Privates produkter eftersom jag inte vill stödja några inavlade tomtar som kräver miljonbelopp för att springa runt på en gräsmatta och jaga en boll. Det gör min hund gratis.

sandstream

Guest
Vi kommer aldrig att kunna konkurrera med storlagen i Europa. Möjligen får vi fram ett lag som kanske, eventuellt var tredje år går till Champions leauge och där åker ur i gruppspelet. Vi konkurrerar med nationer som har ett tiofaldigt invånarantal och där fotbollen som idrott har en helt annan position.
Visst, vi kanske inte kan konkurrera med de största lagen men en ägare som pumpar in, säg 100 miljoner i tex DIF skulle nog få ganska bra valuta med tanke på att ett sånt lag borde kunna kvalificera sig till gruppspelet i CL varje år, som Rosenborg tex.
Jag tror inte att firman kommer att tillåta att AIK AB säljs ut, om de inte har pengar att köpa majoritet, och har de pengarna att köpa majoritet, så går det åt helvete med fotbollen...
Om du med firman menar Firman som Insider hängde ut delar av nyligen så är det nästan skrattretande hur AIK behandlar dem med silkesvantar. Vet inte vem från AIK som var med i studion hos Insider men jisses vilken mes.
Själv står jag hellre med en cigg i näven än nyspritzat tomteskägg runt munnen...
Du har egen erfarenhet av vad som är bäst? ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle mycket hellre åka med en stor Private-logga på hojen än med en Marlboro-logga :)

Du får ändå inte åka omkring med en Marlboro-logga på hojjen, men en Privatelogga får du ha...

(i tävlingssammanhang då, privat får du ha private OCH tohbakslogga på samma hoj)

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
För ca 10 år sedan så ville ovan nämnde sponsra en hockeyhall ute i Gustavsberg men den kommunen hade i alla fall mod att säga nej. I min värld finns det inget utrymme för folk som jobbar i en gråzon och försöker få bort analklådan genom att tvätta sitt skit i olika folkrörelser. Det stank då och det stinker nu oavsett om det handlar om Gnaget, Djurgårn eller Bajen eller någon annan FÖRORTSKLUBB.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För ca 10 år sedan så ville ovan nämnde sponsra en hockeyhall ute i Gustavsberg men den kommunen hade i alla fall mod att säga nej. I min värld finns det inget utrymme för folk som jobbar i en gråzon och försöker få bort analklådan genom att tvätta sitt skit i olika folkrörelser. Det stank då och det stinker nu oavsett om det handlar om Gnaget, Djurgårn eller Bajen eller någon annan FÖRORTSKLUBB.

Fast det är ju inte så att porr är fult!? Jag är själv ingen stor-konsument av det hela men jag tycker att alla är så jävla pryda när det kommer till porr. Tror det kan förknippas med det svenska folkhemmet som ska vara bundet till kyrkan och analsex får absolut inte utövas!
Private är betydligt mer rumsrent än vad tex de svenska byggbolagen är, där pågår det mer skit än någon annanstans. Om vi snackar skitiga pengar...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning