Ajaj i knät

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Klumpig som man är så råkade det hända sig att jag slog i knät i en byggställning idag.Haltning och ömmande blev resultatet,dock kunde jag jobba,så det är ju inte brötet iaf :tungan Men nu när jag känner på det så är det inte riktigt samma som det andra knät,precis under knäskålen är det hårt på det friska knät,det andra är väldigt mjukt på motsvarande ställe :va Någon som har en ide om vad som kan ha hänt?När det stelnar till så känns det rätt mycket mer ajaj..Tycker inte om att störa sjukvården med bagateller,så någon som har någon ide om vad som kan ha hänt?
Mvh Kymi

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Troligtvis har du fått en "lårkaka" där, alltså en liten blodutgjutelse, blir nog ett fint litet blåmärke sen. Du kommer nog att vara öm ett par dagar annars är det nog ingen fara. Det du ska göra är ändå att anmäla en arbetsskada, om du får problem senare så kan man gå tillbaka och få bekräftat att något hänt.

Kia

Guest
Det går ju alltid att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga dem vad de tycker att du ska göra.... :tummenupp

Va faktiskt med mitt knä på sjukhuset idag och fick en spruta. Ont som 17 nu men de lovade att det snart skulle bli bättre... :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Det går ju alltid att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga dem vad de tycker att du ska göra.... :tummenupp

Va faktiskt med mitt knä på sjukhuset idag och fick en spruta. Ont som 17 nu men de lovade att det snart skulle bli bättre... :tummenupp

Vad tror du dom säger? HSAN in your Mind :näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag tror att jag vet vad det är. slog i knäet i en plint på gympan en gång och det blev också precis sådär svullet och mjukt. läraren kallade det "vatten i knäna":D skulle vara likvärdigt med en blödning fast av ledvätska liksom. mitt blev bra på nån månad, tog det lite lugnt och sådär bara:tummenupp akta dig för att sitta på huk dock, mitt knä blev ganska stelt några dagar efter händelsen och det gjorde grovt ont att böja mycket på det:näsblod

MC Doktorn

Guest
Jag har själv aldrig varit i kontakt med dem så jag vet faktiskt inte vad de säger där.... :confused:

Men är det inte sånt här de är till för? Att kunna rådfråga när man själv är osäker?? :va

Dom tar i regel det säkra före det osäkra ......

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Det där med vatten i knät kan nog stämma,de svullnar upp lite så där gulligt nu :) Det låter dock lite sämre med det där att inte sitta på huk eller vara stilla,jobbet tillåter lixom inte det.Då är det bara att vänta ut det tills det går över då?Amputera verkar lite dumt iom att det är vänsterbenet,lite svårt att växla hojen,annars lät det som en bra ide.

Kia

Guest
Dom tar i regel det säkra före det osäkra ......

Okej...

Då är det väl bäst att gå till vårdcentralen, där säger de ju alltid "ta en alvedon och vila lite så blir det bättre ska du se..." Det verkar ju vara det svaret trådskaparen vill ha iaf....

Så ta en alvedon och vila några dagar.... :confused:

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Okej...

Då är det väl bäst att gå till vårdcentralen, där säger de ju alltid "ta en alvedon och vila lite så blir det bättre ska du se..." Det verkar ju vara det svaret trådskaparen vill ha iaf....

Så ta en alvedon och vila några dagar.... :confused:

Precis det jag ville höra,mao,det är inte lönt att söka sig till sjukvården.Såvida det inte blöder eller är nått brutit :) Nä,det blir jobbet som vanligt imorrn,vatten sägs ju vara nyttigt ;) (även om det är i knät?)

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS