Ajajajajaj vad det var otäckt...

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Låter sjukt men funkar faktigst!
Efter du har kylt det en stund häll på massor med vanligt bordsalt!
Saltet suger upp fukten som bildar blåsan så du är snabb slipper du blåsan totalt!
Givetvis beror det på hur mycket du har bränt dig och man skall inte heller använda detta tips om det blir ett öppet brännsår!

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Mingves skrev:
Verkar som om man går och kyler en gång var 10min så känns det inte så mycket, har ju redan kylt handen i 15-20mins direkt efter olyckan..har oxå dratt på ordentligt med bedövninssalva nu så jag hoppas det dämpar smärtan.

Lär dig leva med lite smärta så ska du se att det inte är så farligt nästa gång.
Det som inte dödar.... (smörjer man in med salva) ;)

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
MT skrev:
Låter sjukt men funkar faktigst!
Efter du har kylt det en stund häll på massor med vanligt bordsalt!
Saltet suger upp fukten som bildar blåsan så du är snabb slipper du blåsan totalt!
Givetvis beror det på hur mycket du har bränt dig och man skall inte heller använda detta tips om det blir ett öppet brännsår!

Han har ju fått lite kokande vatten på handen, det får man inte blåsor eller brännsår av.

stortiger

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Yamaha Thunderace -00
Mot värken så är mitt tipps.
HB ta en riktig fest så ska du se att du inte känner av bränn skadan. :D
Bara ett problem du får ont i huvudet i morgon i ställe

Henken

Guest
Fixa en frostskada på andra handen så tar de ut varandra!

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
spola ALDRIG med kallt vatten eller lägg is på en "skollnings" skada direkt. e inge bra.. spola med ljummet vatten istället.. inte lika skönt men bättre :)

Mingves

Guest
Ringde sjukvårdsupplysningen på min sjukvårdsförs, de sa använd inga salvor. Sätt på en kompress och ta alvedon mot smärtan.

/M

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
stifmaister skrev:
spola ALDRIG med kallt vatten eller lägg is på en "skollnings" skada direkt. e inge bra.. spola med ljummet vatten istället.. inte lika skönt men bättre :)

Som stifmaister säger;
Det är inte kylan som läker skadan. Det är vattnet i sig.

När man bränner sig så blir huden torr, och detta förhindrar man effektivast med att ha vatten på "såret".

Mitt tips, ha handen helt i en bunke med vatten (valfri temperatur..) och ha den där i någon timme... kanske lite sent tips, och kanske lite jobbigt över natten, men ändå.

Lycka till, och krya på dig!

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Mingves skrev:
Råkade spilla kokande vatten över handen när jag skulle sila pastan...har nu kylt handen i15 min under kranen, det har inte blivit någon blåsa men det svider lite. Nån som har ett tips? Har satt på xylocain för att ta bort smärtan...

///M

Jävla kärring. Ta smärtan som en man. Take the pain! :lol

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Råkade spilla kokande vatten över handen när jag skulle sila pastan...har nu kylt handen i15 min under kranen, det har inte blivit någon blåsa men det svider lite. Nån som har ett tips? Har satt på xylocain för att ta bort smärtan...

///M

För helvete Mingves då....

Har du inte sett den reklamen för Brothers eller?????

Man silar GENOM händerna om man vet att man är hård.... är man inte hård och sen tappar vatten:)rolleyes:) på sig själv så berättar man det allra minst här.

Kyl med kallt vatten - lycka till.....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Ringde sjukvårdsupplysningen på min sjukvårdsförs, de sa använd inga salvor. Sätt på en kompress och ta alvedon mot smärtan.

/M

Du ringde sjukvårdsupplysningen???????????? :confused: :confused: :confused: :confused:

Dit hade jag inte ringt om inte huvet hängde i kroppspulsådern....

Du måste dricka lite mer sprit och ut o starta bråk så du får på huvet och skaffar dig "en blodad tand"!

Träna shootfighting med dig - lär dig ta bränskador som man ska!

*sjukvårdsupplysningen* :dummer

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Mingves skrev:

///M

har hört av en kock att man kan smörja in brännskador med smör/matfett för det ska tydligen lindra.. har inte brännt mig så jag har inte kunnat prova men det kan ju vara värt ett försök iaf..

lycka till :tummenupp

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
stifmaister skrev:

Det där får du nog utveckla lite för det låter helt fel :va

Per_Puda

guess who
Gick med
12 May 2004
Hoj
Skrot,
MANNEN

VÄLKOMMEN VI HAR SAKNAT DIG...

MINGVE BACK IN TOWN... nä allvar har du en gång brännt dig då e de bara fortsätta då härdar du liksom.. sen tillslut har får du inte ont alls nästa gång du bränner dig

dagens I-lands problem

//Per :rofl

Last edited:

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
John skrev:
Som stifmaister säger;
Det är inte kylan som läker skadan. Det är vattnet i sig.

När man bränner sig så blir huden torr, och detta förhindrar man effektivast med att ha vatten på "såret".

Mitt tips, ha handen helt i en bunke med vatten (valfri temperatur..) och ha den där i någon timme... kanske lite sent tips, och kanske lite jobbigt över natten, men ändå.

Lycka till, och krya på dig!

Asså jag bränner tungan då och då och kan säga med empirisk erfarenhet att kyla hjälper och tungan är ju redan blöt :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024