M A N G E skrev:2314989Tja.
undrar om nån vet om man kan komplettera med främre delen till ett akra.
alltså så det blir ett helsystem istället för bara ett slipon som sitter på idag.
hojen det handlar om är en ktm 660 -04.
ha de. mvh// Mange
DR-Zätare skrev:2315240Jag kan med 99% säkerhet säga att du kan INTE göra det. Det vill säga, har du ett Akrapovic slip-on på hojen kan du inte montera ett Akrapovic grenrör utan att byta slutburk. Det enklaste sättet att ta reda på det säkert är nog att kolla på artikelnumren på de olika slutburkarna, jag tror även det står i Hard Parts-katalogen att man inte kan göra det.
För att röra ihop det tror jag att man från och med -05 (med dubbla slutburkar) kan köpa slip-on och sedan köpa grenröret för sig.
Står du i valet och kvalet vad gäller helsystem eller slip-on till en -04 skulle jag råda dig att köpa helsystemet eftersom det ger ganska mycket mer knuff än vad ett slip-on ger. Båda ger en rejäl ökning i bullernivå och kör du bägge med insatserna i så gör ingen av de någon större skillnad mot original enligt vad jag har förstått. Jag hade själv helsystem på min och det är stor skillnad mot original.
M A N G E skrev:2315721mkt. bra svar!
hade jag köpt nytt hade jag inte tvekat på ett helsystem.men hojen jag ska kolla på i helgen har bara slipon.
men vi får la se hur den går.. har aldrig testat en 660 ordentligt.
Suomalainen skrev:2316115Är det bara jag som inte fattar skillnaden på original och akrapovic grenrören, att de är lättare vet jag, men sen då? Ser ju inte ut att vara grövre, så varför skulle man få ut mer effekt? På ett slipon och originalburk är ju skillnaden uppenbar iaf...
Så, idiotföklara mig nu...
motardnisse skrev:2316538Kan du inte kopiera bilden istället, det blev error med länken du gav!!
DR-Zätare skrev:2316579Your will is my command!
Busaberg skrev:2317662Och vilken finish det är på Akrapovic jämfört med det kromade bonnjärnet som sitter original.
tribalfunk skrev:2409487Hur mycket effekt ger ett helsystem...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|