Akrapovic vs. LeoVince till LC4

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
fick mitt leo system igår, ser bra ut. har hojen på annan ort så kan inte testa än.

Bifogat

• Leo5.JPG
    Leo5.JPG
    53.3 KB · Visningar: 321

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hade dubbla leo på yamman och var helnöjd. Mycket bra finish och passform. Sen att det följde med 4 olika db killers å tvättpluggar gör ju inte något alls :tummenupp Har akra titan på ktm:en nu och tycker leo var i samma klass. Effektmässigt har jag ingen aning om det skiljer något däremot. Blev ju 10+ bara av ljudet hursomhelst :)

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Hade dubbla leo på yamman och var helnöjd. Mycket bra finish och passform. Sen att det följde med 4 olika db killers å tvättpluggar gör ju inte något alls

Vilken insats använder du? går det att köra helt utan lr låter d för mkt?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hade dubbla leo på yamman och var helnöjd. Mycket bra finish och passform. Sen att det följde med 4 olika db killers å tvättpluggar gör ju inte något alls

Vilken insats använder du? går det att köra helt utan lr låter d för mkt?

Började med den korta med minst böj. Fick ont i huvudet efter några mils körning och slängde på nästa steg. Blev stor skillnad och körde så kanske under 20 mil. Tröttnade och bytte tillbaka till den korta igen utan att få huvudvärk denna gång :tungan Antar att den sotade in sig litegrann under tiden så ljudet blev lite dovare. Med Acrat kör jag utan och den låter helt perfekt i mina öron. Har en "besiktningskiller" när det är dags för sånt.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Fifan!

Idag kom mitt Leo Vince!

Snart smäller det så det bara smäller om det! :yoparty

Bifogat

• Leo Vince.jpg
    Leo Vince.jpg
    113.1 KB · Visningar: 101

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Har nu testat mitt helsystem. Effekt: knappt märkbar ökning med öppen insats. Ljud: gött men i starkaste laget med öppna insatsen, men man vänjer väl sig. Den tysta insatsen låter typ exakt som original competition dämpare. Vikt: max 100-200gram lättare än original, dvs obetydligt. Rördimensionerna verkar vara klenare (!) än original fast något rakare. Finsh/kvalitet: mkt bra och snygg design. Summa: om du funderar på ett LeoVince helsystem till LC4, behåll originalrör och köp slip on. :mattias

Bifogat

• feb07 009-2.JPG
    feb07 009-2.JPG
    70.2 KB · Visningar: 162
  • feb07 010-2.JPG
    feb07 010-2.JPG
    81.5 KB · Visningar: 191

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Har nu testat mitt helsystem. Effekt: knappt märkbar ökning med öppen insats. Ljud: gött men i starkaste laget med öppna insatsen, men man vänjer väl sig. Den tysta insatsen låter typ exakt som original competition dämpare. Vikt: max 100-200gram lättare än original, dvs obetydligt. Rördimensionerna verkar vara klenare (!) än original fast något rakare. Finsh/kvalitet: mkt bra och snygg design. Summa: om du funderar på ett LeoVince helsystem till LC4, behåll originalrör och köp slip on. :mattias

hmm, verkar ju inte så lovande.
akraporrvik:

ser bättre ut
låter bättre
ger bättre effekt

men dyrt, ja

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Hoj

Satte på motardhjulen i helgen, då märktes d att den blivit rappare, gick enklare att få upp den på bakhjulet. alltså, ingen obetydlig effektökning.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati