AKTA ER! Både bil och MC

Status
Ej öppen för fler svar.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Räkna med fler hastighetskontroller nästa vecka då skolorna börjar igen. Nu har vi kört runt och fått åka 50 förbi skolorna i flera veckor, nu blir det 30 där igen. Sitt inte och sov och åk på en onödig böter pga att ni missat att det är 30 där nu igen. Jag sov förra året, körde lagliga 50 (trodde jag). jaja, hade tur att dom inte drog lappen iaf, 1 ynka Km/h ifrån. Dessutom hade dom inte höjt bötesbeloppen ännu då heller, så det var väl en högvinst trots allt! :tungan
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag håller med. Det vore ju tråkigt att få böter om man kör för fort utanför en skola nu när skolstarten nalkas.

Det kan ju även finnas risk för att ett barn blir påkört med mosad skalle och förkrossade anhöriga som följd. Men det är naturligtvis en sekundär reflektion.
Jag menar bara att risken för att få böter väger ju tyngre än något annat.
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Jag håller med. Det vore ju tråkigt att få böter om man kör för fort utanför en skola nu när skolstarten nalkas.

Det kan ju även finnas risk för att ett barn blir påkört med mosad skalle och förkrossade anhöriga som följd. Men det är naturligtvis en sekundär reflektion.
Jag menar bara att risken för att få böter väger ju tyngre än något annat.
Min dotter börjar i skolan snart så håll ner hastigheten tack!!!:mattias
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
frukost på sängen

Jag håller med. Det vore ju tråkigt att få böter om man kör för fort utanför en skola nu när skolstarten nalkas.

Det kan ju även finnas risk för att ett barn blir påkört med mosad skalle och förkrossade anhöriga som följd. Men det är naturligtvis en sekundär reflektion.
Jag menar bara att risken för att få böter väger ju tyngre än något annat.

Fy vilket tråkigt inlägg. Ungefär lika tråkigt som de är, och lika givande!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Fy vilket tråkigt inlägg. Ungefär lika tråkigt som de är, och lika givande!


Okej jag ber uppriktigt om ursäkt för mitt osmidiga och smaklösa inlägg.
Dumt skrivet av mig. Iband beter jag mig som en idiot.
Jag har skickat medelande till moderator för önskemål om radering av mitt inlägg.
 
Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Tagga ner lite. Jag tolkade trådstartens inlägg att han var rädd om både barnen och lappen.

Jag håller med. Det vore ju tråkigt att få böter om man kör för fort utanför en skola nu när skolstarten nalkas.

Det kan ju även finnas risk för att ett barn blir påkört med mosad skalle och förkrossade anhöriga som följd. Men det är naturligtvis en sekundär reflektion.
Jag menar bara att risken för att få böter väger ju tyngre än något annat.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
30 sträcka är ju 30 sträcka utav en anledning, oavsett hur man kör när man är ute å busar i vanliga fall så ska man ha stryk när man har kör för fort på 30 sträcka! Så jävla enkelt är det..

Vägarbeten (där dom jobbar, inte på natten/helgen när dom inte är där) samt 30 sträckor i tätbebyggda områden skall man hålla hastigheten på. Så jävla ego att bara tänka på sig själv och att man har bråttomt sånna gången!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
30 sträcka är ju 30 sträcka utav en anledning, oavsett hur man kör när man är ute å busar i vanliga fall så ska man ha stryk när man har kör för fort på 30 sträcka! Så jävla enkelt är det..

Vägarbeten (där dom jobbar, inte på natten/helgen när dom inte är där) samt 30 sträckor i tätbebyggda områden skall man hålla hastigheten på. Så jävla ego att bara tänka på sig själv och att man har bråttomt sånna gången!


Jag vet inte hur det är i Timrå men i Stockholm finns det massor med konstiga 30-sträckor som är minst lika (o)viktiga som 70/90 att bry sig om. Det bästa exemplet av alla är kanske Lill-Jansskogen.
Förr i tiden var 30-sträckor i princip utan undantag där barn eller handikappade vistas, har jag fått för mig.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3115921 Jag vet inte hur det är i Timrå men i Stockholm finns det massor med konstiga 30-sträckor som är minst lika (o)viktiga som 70/90 att bry sig om. Det bästa exemplet av alla är kanske Lill-Jansskogen.
Förr i tiden var 30-sträckor i princip utan undantag där barn eller handikappade vistas, har jag fått för mig.

Ja men Stockholm är ett undantag, du ska bara veta hur många roliga historier vi norrläningar har om er Stockholmare :dummer :D

Här i Timrå har vi 30 på vägarbeten å utanför skolor och liknande. Sen är det ju "rekomenderat" med 30 på många ställen, men det är fortfarande 50, roligt sånt där :)

Ju längre norrut du kommer desto fortare går det. Uppe i Kalix t.ex finns det en 110 väg som är lika bred som våra 70 vägar här nere, inte E4 lr nått mitträcke lr så... :yoparty Bara å gasa!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
....du ska bara veta hur många roliga historier vi norrläningar har om er Stockholmare :dummer :D....

Ok, trådstöldsvarning..men jösses!
Har ni historier om 08-or i Timrå? Så sött :rolleyes:
Säg den landsända som inte har det? :D

Och Tarasus, du har helt rätt!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top