Akta små harar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För några månader sedan blev jag knockad av en anka..
Två ankor stod mitt i vägen så jag saktade ner lite och tänkte att de flyttar säkert på sig, men nej då, de står helt still så jag tvingas tvärnita och stannar några decimeter framför dem. Då flyger den ena ankan rakt upp i luften och knockar mig hårt som f*n i huvudet med ena vingen :p
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
kaZmur skrev:
För några månader sedan blev jag knockad av en anka..
Två ankor stod mitt i vägen så jag saktade ner lite och tänkte att de flyttar säkert på sig, men nej då, de står helt still så jag tvingas tvärnita och stannar några decimeter framför dem. Då flyger den ena ankan rakt upp i luften och knockar mig hårt som f*n i huvudet med ena vingen :p

Var ju såklart moppe-surret som lockade dem till dig. En stor brunsig anka.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
UrbanTiger skrev:
Bromsade han omkull eller ? Låter lite konstigt om du mosat över en hare och det skulle vält hojen på rak väg. Kanske det var en kurva :va
Låg bakom en hoj en gång som manglade en grävling som han inte ens såg och hojen skuttade till som fan men den höll sig upprätt av gyrokraften.

Nej JAG bromsade INTE omkull!!! Det studsade och jag kom ut i dikeskanten, sen blev det som det blev. Vet inte vad det är som skulle vara så jävla konstigt med det. Du har inte tänkt på att han som körde över grävlingen kanske hade lite flyt? Jag har nog kört över saker förr och studsat, dock aldrig djur, då har jag också klarat mig. Den här gången gjorde jag det inte.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Körde på en ormvråk i runt 120km/h i höstas.
Den tog i högra delen på toppkåpan precis där den där stålbygeln sitter. Tack vare den klarade sig toppkåpan men kåpglaset blev mos, fågeln blev också mos varav merparten var över mig... :tomten
 

sandstream

Guest
vågen skrev:
Åk till Bålsta. Däromkring finns det MASSOR, dom föder upp såna däromkring.

Min svåger fick en fasan i vindrutan/a-stolpen på sin gamla Saab strax efter Bålsta. Gick ca 110-120 Km/h och det vart bara smulor av vindrutan (troligtvis av fasanen också).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top