Aktuellt studiematerial för A1-kort

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Hej! Jag vänder mig till er som nyligen tog lätt mckort och har studiematerial liggandes till ingen nytta. Min lokala trafikskola ville inte sälja löst material utan om jag ville ha böckerna var jag tvungen att gå kursen för 2000:-. Så om du har studiematerial liggandes så är jag intresserad av att köpa dem. Annars kanske det finns någon som vet vart man kan köpa dem utan att behöva gå kursen?

MVH

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hej! Jag vänder mig till er som nyligen tog lätt mckort och har studiematerial liggandes till ingen nytta. Min lokala trafikskola ville inte sälja löst material utan om jag ville ha böckerna var jag tvungen att gå kursen för 2000:-. Så om du har studiematerial liggandes så är jag intresserad av att köpa dem. Annars kanske det finns någon som vet vart man kan köpa dem utan att behöva gå kursen?

MVH

provat att gå till en bokhandel? är nästan säker på att det går att köpa på typ wettergrens.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
provat att gå till en bokhandel? är nästan säker på att det går att köpa på typ wettergrens.

Eller så provar du att skita i böckerna och sånnt tjafs, jag tränade bara på program som man hade laddat hem och jag fick G utan att ens äga någon bok.

Simon_125

Meckarn
Gick med
25 May 2007
Hoj
GasGas 400Sm 02 , samt 2 kassa rd
det är ju en klarfördel att kunna plugga med böckerna om man inte är en plugghäst, som jag själv, alltså ingen pluggis, teorin suger! den e jobbig som bara den, om du enbart tränar på dator prov kan du få problemet att du lär bara in dig alternativen på frågorna, alltså du förstår inte innerbörden, det är darför det är bra å ha böckerna, ja tycker du köper hem böcker å läser

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Eller så provar du att skita i böckerna och sånnt tjafs, jag tränade bara på program som man hade laddat hem och jag fick G utan att ens äga någon bok.

grattis. vad duktig du är. jag skulle säga att det beror till stor del av tur.

som någon sa så skall du kunna se innebörden i frågorna och inte låsa upp dej på alternativen. det finns även en anledning till att man har teori. det hela går inte bara ut på att du ska få g på provet och kan skita i det sen, du ska kunna skiten ute i trafiken oxå. jag skall inte säga att jag tänkte så men jag är jävligt glad att jag pluggade på ordentlgit, för jag kan fortfarande det mesta, och det var typ ett år sen jag skrev.

jag tycker du ska läsa igenom boken minst en gång. sedan är det otroligt bra att ha datafrågor OXÅ. jag fick datafrågor genom min trafikskola och det hjälper mer än man tror att ha sett hur dom bygger frågorna innan man sätter sej vid datorn på vv.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Du har pm.

tanka inte bara programet, kan ju va kul att kunna läsa det du har fel på också.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rekomenderar att ta "du och jag i trafiken" eller "körkortsboken" och kompletera med mc boken, jävligt smutt att köra libers dataprov och sen bara kunna följa hänvisningarna till siderna det står om det du hade fel på. :)

Säljer för övrigt båda till hälften av nypris. :)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
:)
ville bara gratulera trådskaparen till ett mycker bra försa-inlägg :tummenupp

ett alternativ till böcker kan vara det är. iallfall ett komplement.
TEO

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Ok, tack för alla svar. Tror jag köper hem en bok från str.se och kompletterar med övningsprogram på datorn. Skönt att ha hittat ett seriöst forum med snabba svar =) tack ännu en gång

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ok, tack för alla svar. Tror jag köper hem en bok från str.se och kompletterar med övningsprogram på datorn. Skönt att ha hittat ett seriöst forum med snabba svar =) tack ännu en gång

Tycker det bara blir mera oseriöst för varje dag...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Den här tråden va serriös tills era gnäll inlägg kom, men ja jag håller med. Så förstör inte den här tråden.

Jo denna tråd var seriös men inte ens att den var oseriös utan finns andra trådar men som sagt nu lämnar vi det

BTW till trådskaparen Mc-boken(häftet) är mer hur du ska köra, man kan säga att det är en sån bok man pluggar till uppkörning osv.
Själv fick jag med körkortsboken och mc-boken. Hade Mc-boken för att plugga sånt som gälld mc tex vård, däck, besiktningar, ljus osv medans i körkortsboken plugga jag på trafikregler.

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Jo denna tråd var seriös men inte ens att den var oseriös utan finns andra trådar men som sagt nu lämnar vi det

BTW till trådskaparen Mc-boken(häftet) är mer hur du ska köra, man kan säga att det är en sån bok man pluggar till uppkörning osv.
Själv fick jag med körkortsboken och mc-boken. Hade Mc-boken för att plugga sånt som gälld mc tex vård, däck, besiktningar, ljus osv medans i körkortsboken plugga jag på trafikregler.

Ok, bra att veta. Får se till att skaffa en körkortsbok också. Tack för hjälpen!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy