Då var det dags igen. Fick i dagarna ett SMS med en vädjan om att komma och lämna blod, och har precis lämnat en halvliter. Verkar som de behöver fylla på inför helgerna. Går inte åt lika mycket snaps efter en tappning, tänk på det!
HansJ skrev:2665758Då var det dags igen. Fick i dagarna ett SMS med en vädjan om att komma och lämna blod, och har precis lämnat en halvliter. Verkar som de behöver fylla på inför helgerna. Går inte åt lika mycket snaps efter en tappning, tänk på det!
Bikerbitch skrev:2666687Jag har dåligt samvete över att inte varit där på ett tag, har anmält mig men måste dit och ta nya prover. Men jag har varit förkyld i 8 veckor och då får man inte lämna blod. Men snart ska man väl tummen ur, bara skiten släpper.
Du skulle ju frågat en erfaren blodgivare först Eas...Eas skrev:2666926Jag anmälde mig, fick ett papper med posten att fylla i men det fanns inget svarskuvert eller adress dit det skulle skickas!!
...så klart! Rookie-misstag att inte fråga på trollhättans egna forum först! http://mcitrollhattan.forum24.se/chili skrev:2667672Du skulle ju frågat en erfaren blodgivare först Eas...
Ring 0520-91399 och säg att du vill börja. De bokar då tid för provtagning med en gång. Lätt va?
Ett annat tips är också att kolla upp med din arbetsgivare - många får 2 timmar betald ledighet för att lämna blod.
På geblod.nu (som är officiell hemsida för blodgivning) finns "allt" man behöver veta.Eas skrev:2667761...så klart! Rookie-misstag att inte fråga på trollhättans egna forum först! http://mcitrollhattan.forum24.se/
Tack Chili!
Kanon! Tack!!timm skrev:2668084På geblod.nu (som är officiell hemsida för blodgivning) finns "allt" man behöver veta.
T.ex adresser m.m. till Trollhättan:
http://www.geblod.nu/blc.aspx?PageId=155
Välkommen i gänget.
Ska försöka göra det i sommar!2854053Jag hörde på radion häromdan att det e blodbrist.
Ni som kan ge se till å gör det ,å ni som inte gör det pågrund utav lathet eller nålrädsla sluta mesa er .Detta kan rädda liv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska försöka göra det i sommar!
Får nog inte nu pga. olika anledningar
Är ju ännu en ursäkt till att få dra iväg en sväng på hojjen i sommar2854133Samma här. Jag får inte heller lämna blod nu pga att jag varit sjuk. Känns piss eftersom jag brukar lämna var tredje månad. Hoppas jag kan lämna i sommar!!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|