Akut blodbrist!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Då var det dags igen. Fick i dagarna ett SMS med en vädjan om att komma och lämna blod, och har precis lämnat en halvliter. Verkar som de behöver fylla på inför helgerna. Går inte åt lika mycket snaps efter en tappning, tänk på det!
 

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 600 -04
Skulle gärna vilja ge blod men man får ej ifall man tatuerat sig (6 mån efter) Piercing (6mån) efter Varit i malariedrabbat land (6mån efter).
Detta har jag gjort konstant i närmare 5år nu. Visste inte att det var så med tatueringar så att jag kollade upp var o när bussen stannar men det var juh tyvärr ingen idé
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Fick nyligen en extrapresent eftersom det var 20:e gången i det här landstinget.
För tusan, se till att sätta in på blodbanken! Ni vet aldrig när ni behöver göra ett uttag!!!
Jag fick ta ut 10 påsar för 21 månader sedan efter att ha glömt sidostödet, klotat och spräckt mjälten....
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
För några år sedan så kom jag på den lysande ide´n att donera dom 30:- man får för var blodgivning till Alfta rehab center (ett center för trafikskadade) men döm om min förvåning när inte blodcentralen kunde skicka pengar till ett konto som inte började på 90- !! dvs ett typ,, radiohjälpen nummer ,, min tanke var ju att ragga hojåkare till detta projekt men det rann tyvärr ut i sanden bara för att dom inte kunde sätta in stålarna på ett enligt mig vettigt konto.
trist men sant ,, så numera norpar ja bara med mig "min" pryl var gång ,,

// Jocke i köping :tuttar
 

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Hemma
Hoj
Låg
HansJ skrev:
2665758 Då var det dags igen. Fick i dagarna ett SMS med en vädjan om att komma och lämna blod, och har precis lämnat en halvliter. Verkar som de behöver fylla på inför helgerna. Går inte åt lika mycket snaps efter en tappning, tänk på det!

Fan vad bra :D Men man får inte lämna blod om man är eller har varit påverkad av typ kokain eller nått va?
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Hade gärna gett blod men det är alltid nåt, tatuering hit o nyss piercad dit... kan tycka att det är lite löjligt men jag kan väl förstå reglerna.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Lämnade en skvätt igår!
:yoparty
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har dåligt samvete över att inte varit där på ett tag, har anmält mig men måste dit och ta nya prover. Men jag har varit förkyld i 8 veckor och då får man inte lämna blod. Men snart ska man väl tummen ur, bara skiten släpper.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Jag ska lämna nu i dagarna. :) Får också sms när det krisar sig. Det är bra.

Bikerbitch skrev:
2666687 Jag har dåligt samvete över att inte varit där på ett tag, har anmält mig men måste dit och ta nya prover. Men jag har varit förkyld i 8 veckor och då får man inte lämna blod. Men snart ska man väl tummen ur, bara skiten släpper.

Näää, precis. Man får inte vara förkyld. Jag skulle lämnat för 3 veckor sen men de funka inte eftersom jag var sjuk då.
Men när du är frisk kan du lämna. :)
 
Last edited:

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jag lämnade också för ett par veckor sedan. De sa att de samlade ihop aktuella givare nu inför jul för att ha ett litet lager. Det känns bra! Nu börjar jag dessutom bli av med min egentligen helt onödiga sprutfobi.:nurse
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Jag anmälde mig, fick ett papper med posten att fylla i men det fanns inget svarskuvert eller adress dit det skulle skickas!!
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Eas skrev:
2666926 Jag anmälde mig, fick ett papper med posten att fylla i men det fanns inget svarskuvert eller adress dit det skulle skickas!!
Du skulle ju frågat en erfaren blodgivare först Eas... :tungan

Ring 0520-91399 och säg att du vill börja. De bokar då tid för provtagning med en gång. Lätt va?

Ett annat tips är också att kolla upp med din arbetsgivare - många får 2 timmar betald ledighet för att lämna blod. :tummenupp
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
chili skrev:
2667672 Du skulle ju frågat en erfaren blodgivare först Eas... :tungan

Ring 0520-91399 och säg att du vill börja. De bokar då tid för provtagning med en gång. Lätt va?

Ett annat tips är också att kolla upp med din arbetsgivare - många får 2 timmar betald ledighet för att lämna blod. :tummenupp
...så klart! Rookie-misstag att inte fråga på trollhättans egna forum först! http://mcitrollhattan.forum24.se/
Tack Chili!
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag hörde på radion häromdan att det e blodbrist.
Ni som kan ge se till å gör det ,å ni som inte gör det pågrund utav lathet eller nålrädsla sluta mesa er .Detta kan rädda liv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2854053 Jag hörde på radion häromdan att det e blodbrist.
Ni som kan ge se till å gör det ,å ni som inte gör det pågrund utav lathet eller nålrädsla sluta mesa er .Detta kan rädda liv !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska försöka göra det i sommar!
Får nog inte nu pga. olika anledningar :(
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Jag fick ett sms i måndags från blodgivarcentralen om blodbrist och gav i onsdags,
så det kan vara en bra idè att lämna sitt mobilnummer vid nästa tillfälle man ger blod.:tummenupp //Heli
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
2854133 Samma här. Jag får inte heller lämna blod nu pga att jag varit sjuk. Känns piss eftersom jag brukar lämna var tredje månad. Hoppas jag kan lämna i sommar!!!
Är ju ännu en ursäkt till att få dra iväg en sväng på hojjen i sommar :D
Om man får göra det på arbetstid med betalt är det ju ännu bättre :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top