Akut däckverkstad i norra sthlm?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tja har fått en skruv i bakdäcket den sitter på sidan och går kanske att skruva ut vågar dock inte prova. Har ni tips på någon däckfirma som fixar mc-däck i järfälla området? Pris är inte det viktigaste vill bara ha en ärlig typ som säger sanningen om jag måste byta däck eller ej.

//Dafe

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Vill minnas att däcknissar inte lagar däck med din typ av fel på sporthojar.
Det är iallafall min erfarenhet.

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
skulle inte heller vilja åka runt med ett däck som är lagat i sidan,asså det går att laga men då ska det vulkas ordentligt och då kostar det tid=pengar och i slutändan är det ändå ett reparerat däck....:va

Jag hade bytt :tummenupp

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Vilket som behöver tips på en bra däckverkstad som kan fixa det åt mig. Luften har inte pyst ut så jag tänkte köra dit och skruva ut skruven och se vad som händer.

//Dafe

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Byt däck. tänk om skruv jävlen ramlar ur när du kapar tider på bulten :skrämd Då skulle inte jag vilja va i din sits...

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
R1 2012
Jag fixade mitt hos Däckdoktorn i Järfälla då jag fick en skruv i däcket. De satte in en plugg innefrån och ut på däcket. www.dackdoktorn.se
Låt den sitta kvar och kör försiktigt dit så hjälper dom säkert dig.

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
däckshopen har både jourhjälp (21.00-07.00) samt pluggar ifrån insidan.:tummenupp

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Samma sak hände mig i söndags, däckkillen sa "ta bort skruven, kolla om den gått igenom (vilket den troligtvis har) har den gjort det så går det bra att plugga". Ska kolla mitt däck tisdag, lycka till!

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
plugga själv

Köp en däck rep sats och plugga själv. Har gjort det 5-6 gånger, har inget emot ett pluggat bakdäck men byter snarast pluggade framdäck...

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
För 5 år sedan så fick jag en rejäl träskruv rakt in i däcket. Rek. från däckverkstan (då i alla fall) var i alla fall att inte köra med pluggat mc däck. Jag fick skriva under papper på att jag förstod att lagningen inte skulle hålla och att lagningen var endast till för att köra till närmsta verkstad som kunde åtgärda problemet.

Förklaringen var att pluggarna som fanns var avsedda för bildäck (med platt anläggningsyta) och inte för MC däck, som har en helt annan belastning mm.

Så jag pluggar inte däck utan byter.

MC bolaget i järfälla/veddesta är klar OK. Ring så fixar de däcket.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tack för alla tips var förbi däckdoktorn och han skruva ut skruven och inget hände. Efter att han kontrollerat det sa han att det bara var ut och köra. Har efter det kollat lufttrycket sen kört 1 mil och kollat det igen ingen skillnad. Finns det några större risker med att köra vidare på det?

//Dafe

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...