Akut fråga: "Tvätta" Mc stövlar

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Har ett par Supertech R stövlar som jag använde idag när jag körde och har ett annat par sidi som jag körde med förra veckan, de är lite skitiga med salt nu ( inte spec smutsiga) tänkte bara få bort allt salt så jag

tänkte kolla om det går bra att dusha de med vatten i dushen???

sportbike

Guest
Dränk dom i 5-56 och torka av med en trasa istället.
Eller wd-40.
Eller skokräm.
Eller läderfett.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Sadeltvål är grejen när det kommer till att tvätta skinnprylar. Köp sadeltvål hos din lokala hästhandlare samt plocka upp en burk läderfett/balsam hos skomakarn och sen är det bara att tvätta, fetta, tvätta, fetta. Samma kur funkar på skinnstället.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag kör enbart vatten och en skurborste på mina. För att lösa smutsen (smuts + salt) fungerar yes utmärkt skulle jag tro. Smörj sedan in dem med läderfett eller liknande så bör de bli som nya.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Tack för svaren.. drog mina gamla dojjer i dushen och spruta på med vatten.. de verkar fortfarande ok :p

Supertech R skorna tog jag bara en sån här borste med vatten och skrubbade av lite och sen pluggade i i sån där skovärmare och verkar ok de också :) ville bara få bort lite salt

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Tack för svaren.. drog mina gamla dojjer i dushen och spruta på med vatten.. de verkar fortfarande ok :p

Supertech R skorna tog jag bara en sån här borste med vatten och skrubbade av lite och sen pluggade i i sån där skovärmare och verkar ok de också :) ville bara få bort lite salt

Det är ju inte speciellt mycket skinn i supertechen, så ljummmet vatten och en diskborste. Lite vanlig handtvå om det inte blir rent.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...