Hm, låter jättedumt !
* Luft - blandas i given mängd med
* Bränsle - som antänds av en
* Gnista - alstrad av ett stift.
... är grundläggande i en förbränningsmotor.
(Verkstaden byter ojla, filter & stift ? Vad lämnade du in den för !?)
Enklast först:
Du hade alltså gnista på alla stift = inget fel på batteri, tändning eller stift.
( i startskede ) Kom ihåg att det heter startbatteri, normalt försörjer generatorn alla förbrukare direkt OCH laddar upp batteriet efter start.
Du fick igenom bensin till alla cylindrar ? Stiften var blöta av bensin och det luktade bensinmack i ljuddämparen (?) = inget fel på vaccum till bränslekran,
soppafilter, eller tank.
Luft ? Provstarta alltid utan filter och testa att ersätta ev. soppabrist med startgas.
Fel ute - jag vet. Hojen går ju, men som en kratta. Fortfarande är principen den grundläggande, även på toppvarv.
Hojen går av och till, går dåligt och har ingen effekt.
Du måste alltså ha problem med elektronik. På en förgasarhoj kan inte
bränsle eller luft "komma och gå". Det är som nämnt sällan fel på spolar och styrdon i sig självt.
Jag förutsätter nedan att ovan kontrollerats på systematiskt sätt.
Således sätter jag en back finöl på jordfel, kontaktsvårigheter, cellavbrott.
(möljigen mekaniskt fel i förgasarbrygga)
Återkom med vad som var fel, ifrågasätt verkstaden om räkningen blir hög.
Varför byta olja när hojen går på 2-4 cylindrar? Med filter och byte ligger det 1000 spänn bara där.