akut! hjullager och ett klämt distansrör, hur sära?

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Fotrally skrev:
2060847 Äh...våld är bra! ;)

Då skulle du knappast velat sett på när mitt lager till ryckutjämnare hade rasat under lelleträffen 2004. Hissade upp hojen i ett träd med spändband.:brynad Lös med skiten, sedan upp till vaktmästaren där och vålda!!! Trodde jag aldrig skulle få ut lagerbanan!...tur att han hade en rejäl slägga! :tungan

Värme/kylspray/våld det är enda vägen som gäller när man håller på med lager! :) Lager är ändå så billliga...
må vara att lager e billiga men sen då.om man förstört banorna.använder värme det funkar alltid.men håller med att våld i rimliga doser gör susen.men när man läser här blir man ju mörkrädd ju :gnisslao värmer man tillräckligt behöver man inte använda våld :fatta!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Förstår inte vilket tjafsande om sånt här

Mycket vanligt fenomen när man knackar in lagrena lite för hårt

Stoppa bara i hjulaxeln så att skallen ligger mot innerbanan å knacka till lite lätt , så fix färdigt precis som biker 66 sa

Hjullager tål mycke och den last dom normalt får ta samt varvtalet ligger långt i underkant på vad dom klarar

Den verkliga fienden är ju vatten å rost ( högtryckstvätten) mm

Det ska mycke till innan man fördärvar ett lager så att det inte duger som just hjullager

Sådärja nu får vi se hur mycke skäll man får för detta inlägg hahaha :D

Debatten tar ny fart

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
debatten forsätter :)
va precis som ni sa, tog och knackade lite lätt med ett smalt drivdorn, lagret känns fortfarande bra och alla levde lyckliga... nu är det bara däck som saknas!

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Hej byte lager idag på min 750 och jag använde ett lite störe don när jag knackade ut det.
Vid åter monteringen så använde jag en 34mm hylsa och gummiklubba, vart också lite tajt men det fixa sig med att jag knackade med donet på baksida.
Behövs inte mycket till kant om man har ett bra don och givet vis så knackar man försiktig runt om.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS