AKUT: Min växelpinne ligger på Ringvägen!!! Hjälp!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Precis hämtat ut knarren från verkstan och var ute och tog en sväng nu på kvällen. Allt gick fint och brudarna vissla vid varenda rödljus :tuttar

Sen kommer jag från Hammarbyvägen mot Söder, genom rondellen upp under skjuhuset och fastnar bakom en ambulans. Får inte i ettan utan får starta på tvåan och svänger ut på Ringvägen, fastnar igen vid rödlyset och försöker växla igen. Neutral går bra men inte ettan.. Blir lite småless men tänker att hojjen kanske är för varm?! :va

Skiter i det och svänger in på Götgatan, försöker pilla i trean men inget händer.. SUCK!! Saktar in och försöker få i ettan men då känner jag att växelpinnen bara faller ner utan motstånd. Så, nu ligger den där jävla biten mellan lådan och "växelväljaren" (se bild) nånstans uppe på Söder. Körde hem till Nacka på tvåan och såg inte att det var just den som var borta förrän jag kom hem. Fick ju halv-panik och trodde man gjort sallad av alla växlar och ville bara hem, därför jag inte stanna och leta själv.

Som lax på löken har jag ingen bil ikväll och vägrar åka in dit igen på bara tvåan. Är det nån som bor i området och har lust att ta en sväng? Eller om nån ska ut & åka och kanske passerar där kanske ni hittar den? Känns så jävla surt att ha väntat tre veckor medans den varit på verkstad, och när man väl får tillbaka den så skiter det sig igen :mad: Självklart är det röd-dag imorgon så då blir det ingen ny del då heller... Vill verkligen inte vänta tills på Lördag så om nån hittar den får du bli dagens hjälte! Soppapengar och en liten flaska honungssprit ingår även det :tummenupp

//Henrik - 08-782 14 92

Bilder: Den BORDE ligge vid nån av de blåa markeringrna men garanterat på den röda sträckan. Andra bilden visar vart skiten borde sitta :mad:

kukenocksa.jpg

*EDIT* Glömde ju två bilder..
 

Bifogat

  • Bild022.jpg
    Bild022.jpg
    158.3 KB · Visningar: 121
  • Bild023.jpg
    Bild023.jpg
    135.3 KB · Visningar: 137
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Fan va surt.
Bodde jag i stockholm skulle jag lätt ha plockat upp dig o åkt o letat. =)
Hoppas det fixar sig på nåt sätt.
I värsta fall får du väl åka tillfeltema o köpa stång o gängsnitt o fixa en ny själv...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Åker hem från jobbet i City kl 23 ca, kan ta den vägen hem och se om jag hittar den.

edit: vart är bilden på prylen, och ungefär hur stor är den?
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Skumt fel..
lyckades med samma sak när jag var på gelleråsen å provgasa nya R:n..

tror det blir svårt å hitta den tyvär :(
du får göra en paniklösning med gängstång från biltema:tummenupp :pannkyss
 

njelger

Guest
undrar hur många KTM man kan få ihop på några varv i Stockholm? Jag har bidragit en del.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
undrar hur många KTM man kan få ihop på några varv i Stockholm? Jag har bidragit en del.
Ungefär lika många som man kan bygga rettor om man går ett varv efter bulten eller boge :rolleyes:

Edit: När jag letade delar på bulten efter min hoj förrförra sommarn hittade jag mååååånga plastbitar som inte kom från min hoj, bara på ett 20*40m stort område :näsblod
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Exakt det där hände min polare när vi var långt ute i bushen utanför bjurholm i norrland. Vi gick in till enda gården som fanns där och jag frågade bonden lite ödmjukt om han kunde hjälpa. Han kapade två M10-bultar så skallarna försvann och svetsade ihop dom skalle mot skalle på rätt avstånd. Nu 3 år senare fungerar lösningen fortfarande.
Min polare som var skånepåg från början var djupt imponerad av vad man kan göra i bushen och att vi fick gratishjälp. Vi fick inte betala för oss.

Kanske off topic, men kommer ihåg den här roliga historien när jag läste din tråd.
 

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Ort
värmdö
Hoj
TL 1000 R X edition
Fast det går inte! Dom där är vänstergängade i ena ändan å högergängade i den andra, för att man ska kunna finjustera länkaget.

Jag kan ta en sväng igenom där idag å kika!

värkar ju skitkorkat.. alla unibollar jag känner till finns både höger och vänstergänga verkar skitkorkat att göra en pinne som är både vänster och högergängad
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
värkar ju skitkorkat.. alla unibollar jag känner till finns både höger och vänstergänga verkar skitkorkat att göra en pinne som är både vänster och högergängad

Fast om det finns uniballar med vänstergänga kan det ju vara förnämligt att ha vänstergängade pinnar också. Har man samtidigt en högergängad kombination i andra änden kan man ju liksom slippa undan att demontera en kulled så fort man vill justera.

Fast det är lite småfånigt. Det är ju inte så att man är där och skruvar dagligen.
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
Korkat kanske...Men är inte i stort sett alla växelpinnar likadana ? Jag kan iallafall byta mellan min Puch Dakota och Hondan rakt av. Om så är fallet är det väl en smal sak att ersätta pinnen...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att försöka hitta den där är nog dömt att misslyckas.

Off topic igen... Men jag lyckades hitta en trottelnål i mitt bakdäck efter en sväng i ett sandtag.
Då undrar man ju hur stor är sannolikheten att tappa en trottelnål? Och hur stor är sannolikheten att den sen hamnar i någons bakdäck?

Det måste ju vara större sannolikhet att man ska vinna på lotto?
 

Hojklös

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
Inte?
Hoj
Näpp
Att försöka hitta den där är nog dömt att misslyckas.

Off topic igen... Men jag lyckades hitta en trottelnål i mitt bakdäck efter en sväng i ett sandtag.
Då undrar man ju hur stor är sannolikheten att tappa en trottelnål? Och hur stor är sannolikheten att den sen hamnar i någons bakdäck?

Det måste ju vara större sannolikhet att man ska vinna på lotto?

Är du säker på att det är en trottelnål? Isf, köp en lott! :yoparty
 

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Ort
"Åby" hette det förr...
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Korkat kanske...Men är inte i stort sett alla växelpinnar likadana ? Jag kan iallafall byta mellan min Puch Dakota och Hondan rakt av. Om så är fallet är det väl en smal sak att ersätta pinnen...

eeeeh mannen vart du på veteranrejset på åsen? Vid Stenestad?
Bjäremoppers?
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
eeeeh mannen vart du på veteranrejset på åsen? Vid Stenestad?
Bjäremoppers?

Näpp, det har jag inte. Det hade såklart varit snorfränt att rejsa lite med de riktigt hårda grabbarna, men med min fullständigt kompressionslösa och dumdrevade Dakota hade det krävts två övernattningar i tält för att komma till Bjärehalvön. Att ta moppen på släp till en träff är för mjukrumpor.

(sorry för offtopic. Det var inte jag som började :p )
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top