Akut resefråga. Provisoriskt pass.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har bokat en resa från Sturup till London nu den 26:e december och idag vid internetincheckningen märker vi att sambons pass gått ut.
Ryanair accepterar inte körkort som ID så vi måste alltså lösa detta på något vis nu i den största helgdagsperioden på året. Grattis liksom.

Hur göra? Det måste ju gå att lösa på något vis?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Passexpeditionen både i Malmö och på Sturup är stängda på söndagar. Svårt att tänka mig att dom är öppna under julhelgen.
Ring 11414 och fråga om det finns någon annan station som är öppen idag..

Surt...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har de inte sånt på flygplatsen? Eller det kanske de bara har på större flygplatser?
Annars är det bara att chansa och hoppas på det bästa, UK kräver ju inget pass vid inträde så det är ju konstigt att Ryan air ska göra det.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Du måste kunna visa att du är EU-medborgare, svenskt körkort gäller inte som internationellt id-kort.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Ringde 11414 och han kunde bara hänvisa mig till Sturups kundtjänst, kom nyss fram där och hon hänvisade mig till polisen på flygplatsen. De svarade inte så jag hamnade i polisens växel som kopplade mig till någon stackars passpolis som stod lite illa till och bad mig ringa om en halvtimme. Hoppas, hoppas, hoppas...

Löser inte detta saken så får jag köra på Prickens idé och ta mig till Landvetter :3freak

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Har hon ingen snygg kompis med giltigt pass??

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Lycka till!

Och blir det en resa till Landvetter, kör försiktigt. Ska ju bli riktigt skitväder har dom varnat för....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Har hon ingen snygg kompis med giltigt pass??

Inte med samma namn som på bokningen. Men om någon här på SH har en snygg, blond dam i 25årsåldern som heter Anette Lindkvist samt har giltigt pass så betalar jag bra för hennes pass. :hej

Eller för henne personligen, lite beroende på HUR snygg hon är.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Någon som vet om Ryanairs internetincheckning fungerar med passnummer från ett provisoriskt pass?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Har de inte sånt på flygplatsen? Eller det kanske de bara har på större flygplatser?
Annars är det bara att chansa och hoppas på det bästa, UK kräver ju inget pass vid inträde så det är ju konstigt att Ryan air ska göra det.

UK är inte med i Schengensammarbetet så du kommer inte alls in utan pass, jag betvivlar att du ens kommer igenom passkontrollen utan pass i det land du reser ifrån om du vill till UK.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Uhn tiss, uhn tiss, uhn tiss... :banana

Det finns passpoliser på plats på Sturup från 8-11 och vårt plan går kl 13. :yoparty

Nu är det enda lilla kruxet att vi enligt Ryanairs bokningsbekräftelse måste checka in online senast fyra timmar innan avgång, vilket innebär att vi måste vara på Sturup minst 5 timmar innan avgång så passet hinner utfärdas. Det kanske går att checka in på plats istället men med Ryanair är det dumt att chansa, och deras kundtjänst är stängd.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Uhn tiss, uhn tiss, uhn tiss... :banana

Det finns passpoliser på plats på Sturup från 8-11 och vårt plan går kl 13. :yoparty

Nu är det enda lilla kruxet att vi enligt Ryanairs bokningsbekräftelse måste checka in online senast fyra timmar innan avgång, vilket innebär att vi måste vara på Sturup minst 5 timmar innan avgång så passet hinner utfärdas. Det kanske går att checka in på plats istället men med Ryanair är det dumt att chansa, och deras kundtjänst är stängd.

Kostar extra att checka-in på flygplatsen med Ryan.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Kostar extra att checka-in på flygplatsen med Ryan.

Vet du hur mycket?
Att vara där 5 timmar kan ju vara ett lämpligt straff för oss fuckon, men hade varit gott att ha koll på avgiften om det skulle hända något på vägen dit.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har inte läst allt! Men jag vet av egen erfarenhet att det ordnas snabbt o smidigt på Landvetter. Utifrån sett finns de längst ner till vänster om entrè dörrarna bortanför taxi bilarnars kö..

Oki .. Såg nu att det gäller sturup :p

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Fast han kan ju checka in via mobilt, den kostnaden är väl över disk?

Får ta med mig dator och skrivare, så själva utskriften är inga konstigheter utan det är mer att det blir lite stressigt att man måste checka in minst 4h innan avgång.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping