Akut resefråga. Provisoriskt pass.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Man kan checka in på ryans hemsida och sen går man till Malmö Aviation disken och ser söt ut och ber damen som sitter där skriva ut pappret. Gjorde jag när jag flög med Wizz air till Serbien...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
UK är inte med i Schengensammarbetet så du kommer inte alls in utan pass, jag betvivlar att du ens kommer igenom passkontrollen utan pass i det land du reser ifrån om du vill till UK.

Just fan, det har du ju rätt i!
När jag åkte till Polen senast så blev jag stoppad av gränspolisen och de krävde att få se våra pass. Nu hade vi ju inga pass med oss, då det inte ska behövas. Det blev livat och jag försökte förklara för den dumma polacken att de var med i Schengen-skräpet och att vi inte behövde pass. De gör allt för att jävlas, de verkar inte vilja ha oss där helt enkelt. Vi blev insläppta men det var inga höga mungipor på den polisen...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag gjorde samma grej, beställde resa på fredagen för att åka på måndagen, såg att mitt pass hade gått ut. Jag vaknade tidigt på lördagsmorgon och körde ner till snuthuset i Malmö. Stod i kö i några timmar och betalade 900 spänn för ett fult rosa pass :3freak

Men kom iväg gjorde jag på måndagen iaf.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Inte med samma namn som på bokningen. Men om någon här på SH har en snygg, blond dam i 25årsåldern som heter Anette Lindkvist samt har giltigt pass så betalar jag bra för hennes pass. :hej

Eller för henne personligen, lite beroende på HUR snygg hon är.

Precis - ändra namn i beställningen och ta med någon som har koll på sitt pass.

Smagatusk

Guest
Just fan, det har du ju rätt i!
När jag åkte till Polen senast så blev jag stoppad av gränspolisen och de krävde att få se våra pass. Nu hade vi ju inga pass med oss, då det inte ska behövas. Det blev livat och jag försökte förklara för den dumma polacken att de var med i Schengen-skräpet och att vi inte behövde pass. De gör allt för att jävlas, de verkar inte vilja ha oss där helt enkelt. Vi blev insläppta men det var inga höga mungipor på den polisen...

Var med om samma sak när jag skulle jobba tillfälligt i Polen för några år sedan. Detta fick jag förklarat för mig i Ystad innan vi skulle köra på färjan. Jag hade glömt passet och försökte låtsas som att det regnade när Ystadkontrollanten bad om passet. Hon sa nåt i stil med "jag skiter i ditt pass, men polackerna gör inte det". Sen kom en förklaring om inre och yttre gränser och undantag vad gäller Schengenavtalet och allting verkade logiskt då, men jag kommer inte ihåg exakt vad det handlade om. Jag var mest förbannad på mig själv eftersom jag vanligtvis är ett sånt kontrollfreak när jag ska ut och resa.

Men jag blir glad av att läsa såna här trådar. Världen är lite, lite smartare nu.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping