Akut uppkörningsproblem

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
ska köra upp i morgon vid 12, har fått låna en polares cb 400 som han sa att den var 25kw reggad

kollade regestreringsbevistet nyss det står 32kw :huvet kollar kontrolanten upp effekten ? kan jag vara isig och köra in i morgon och fixa mitt körkort :va

har en egen cbr600 med skeva skivor + att jag inte har övat en meter med den :gnissla

det är ju lite sent att kolla med körskolor nu :huvet FAN

alla svar välkommnas :tummenupp
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
man visar ju upp leg och registreringsbevis innan uppkörningen börjar. så jag vet inte hur han ställer sig till det..
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Nix, du är körd. :arsele :( Eftersom det är mindre än 24h kvar dessutom så kan du inte avboka tiden och få pengarna tillbaka, i alla fall inte enligt deras formella regler. Hade jag varit du hade jag ringt direkt imorgonbitti och sagt att du vill flytta din tid, har du en jävla tur (jag har gjort så en gång, flyttade tiden när det var fem minuter kvar till uppkörningsdags) så får du den flyttad, annars är du 840 kronor fattigare. Om du nu inte kan skaka fram en 25kware på minst 375cc tills imorgon kl 12? Lycka till i alla fall.
 

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kromsläde numera
Vid min uppkörning (jag körde med skola) så var det en kille som körde upp privat på egen hoj.
Där synades hans reg.bevs ganska friskt sådom lär inte missa om det står 32kW.

/Dom
 

ZoG

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Gpz1000rx
Men fixa nya skivor och kör med din... kan du köra med polarens så kan du köra med din... tar inte mer än en 1h att byta skivor...
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
ok tackar för alla svaren :tummenupp pengarna spelar ingen roll.. vill bara ha mitt körkort bromsskivor har jag väntat på i 4 veckor nu tror inte dom har kommigt till i morgon bitti. får upp i ottan och lära sig krypköra med 600 an

hade ju kunnat fotoshoppa bort 32kw och ersätta med 25kw, men nu är det väll bara att hoppas eller som bob marley säger "dont worry be happy"
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
ok tackar för alla svaren :tummenupp pengarna spelar ingen roll.. vill bara ha mitt körkort bromsskivor har jag väntat på i 4 veckor nu tror inte dom har kommigt till i morgon bitti. får upp i ottan och lära sig krypköra med 600 an

hade ju kunnat fotoshoppa bort 32kw och ersätta med 25kw, men nu är det väll bara att hoppas eller som bob marley säger "dont worry be happy"

Jag skulle kunna tänka mig att satsa en slant på att du inte får köra en enda meter på din uppkörning imorgon med 32kw, lika lite som du får böörna vid krypkörningen eller wheela inför bromsprovet. :fakta
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Men har polaren skickat med dig rätt regbevis då ? (datum)
Han kanske har reggat om hojen nyligen?

Kolla upp den på www.vv.se

jaa tyvär... han hade köpt den av någon som sålde den som mellanklass hoj

övat någon timme med min cbr nu, gick kanska bra så jag kör upp med den och hoppas att jag får en snäll kontrolant :tummenupp
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
ok tackar för alla svaren :tummenupp pengarna spelar ingen roll.. vill bara ha mitt körkort bromsskivor har jag väntat på i 4 veckor nu tror inte dom har kommigt till i morgon bitti. får upp i ottan och lära sig krypköra med 600 an

hade ju kunnat fotoshoppa bort 32kw och ersätta med 25kw, men nu är det väll bara att hoppas eller som bob marley säger "dont worry be happy"

rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..
 

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Laxå
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
jaa tyvär... han hade köpt den av någon som sålde den som mellanklass hoj

övat någon timme med min cbr nu, gick kanska bra så jag kör upp med den och hoppas att jag får en snäll kontrolant :tummenupp

Hoppas det går bra.... Lycka till!
 

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:

Då får du träna lite till:D

Jag skulle hålla mig innanför och klarade det med en R6a:arsele

Hoppas det löser sig även fast att du inte kört din egen båge så mycket.

Men inbromsningen lär ju inte gå bra och jag tror du bara kan bli kuggad att du åker på en mc som är trafikfarlig faktiskt.
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:

alltså ingen som gjort det me 1000cc sporthoj av senare modell... har testat lite men det e ju intill på omöjligt... för mej iaf... iofs e de inte byggda för krypkörning så det spelar inte så stor roll...tänkte bara nån kanske e helt sjuk på krypkörning här...
 
Last edited:

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

Räknas en VTR 1000 F - 97 in i kategorin? Lite halvbökigt var det allt, men gick vägen :tummenupp
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Räknas en VTR 1000 F - 97 in i kategorin? Lite halvbökigt var det allt, men gick vägen :tummenupp

ja tänkte mer typ zx10r gsxr cbr r1.. o de gangster hojarna men din prestation e ju inte långt ifrån... d måste varit sjukt svårt, fick du lov att använda större svängrum.??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top