Akut uppkörningsproblem

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Körde upp med en FZR-93 för några veckor sedan. Den var bökig, minst sagt. Klarade inte konbana 1 (för dålig svängradie) utan fick byta till bana 2, då gick det bra, men det var svettigt. Fullt styrutslag åt båda hållen.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Har för mig att killen jag köpte min förra hoj av hade kört upp på den. Det var iaf en R1 -00 och vill minnas att han inte klarade det på första utan fick försöka ett par ggr.. Jag blev imponerad iaf :)

Lycka till på uppkörningen, hoppas du klarar det!

MVH Robban
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

Det är faktiskt inget större problem, speciellt då de nyare går bättre och är lättare än de flesta äldre 750cc. Är inga problem med Gixxer K2 i vart fall men jag har bara testat lite mer K7 som jag inte var van vid då och som verkade ha något större svängradie. K7 har dessutom sämre drag på de låga varvtal man använder vid krypkörningen. K7:an väger nu in torr på 164kg och då är det inte så många hojar som är lättare, har bättre koppling eller har bättre respons så varför skall det inte gå bra att köra upp med en sådan!?

För att klara banorna mer sporthojar måste man nyttja max styrutslag och verkligen använda hela begränsningsytan där det behövs, gör man det är det inga problem att klara banorna men det krävs lite mer övning för att fixa det.

Nu var det läänge sedan som jag körde upp men jag har pysslat med uppkörningar läänge också.

Skulle dock vara kul att höra om någon kört upp på en Z1300 eller Honda CBX 6cyl.
 

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Körde också med en Gsxr 750 97:a. Men kuggade på att jag inte kom runt vid linjerna. Fick inte gå över dom trotts miin hoj. Hade aldrig kört banorna å kört hojen 2 timmar innan upp körningen. Köpte hojen dagen innan. De är inget å rekomendera. Men träna nån dag hemma sedan så satt dom med sportisen me. Men tog en äldre BMW för att vara säker. Lycka till, men de kollar pappren på privatister rätt hårt

Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3104080 Körde också med en Gsxr 750 97:a. Men kuggade på att jag inte kom runt vid linjerna. Fick inte gå över dom trotts miin hoj. Hade aldrig kört banorna å kört hojen 2 timmar innan upp körningen. Köpte hojen dagen innan. De är inget å rekomendera. Men träna nån dag hemma sedan så satt dom med sportisen me. Men tog en äldre BMW för att vara säker. Lycka till, men de kollar pappren på privatister rätt hårt
Det där känns jäääävligt töntigt att bli kuggad för. Man kan ju inte hjälpa att ens hoj har för dålig svängradie.. Då borde man enligt mig inte få köra med den i trafiken heller..
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Det där känns jäääävligt töntigt att bli kuggad för. Man kan ju inte hjälpa att ens hoj har för dålig svängradie.. Då borde man enligt mig inte få köra med den i trafiken heller..

En av mina "elever" körde upp med sin GSXR750 -92 och fick faktiskt köra utanför begränsningslinjerna, eller som uppkörningsmannen sa: "Du som kör sporthoj behöver inte hålla dig innanför linjerna pga den dåliga svängradien". Naturligtvis höll han sig innanför linjerna och fick sedan kommentaren av uppkörningsmannen: "Det där var brutalt". Vi nötte in rätt teknik i måånga timmar före men det har han ju igen i trafiken:tummenupp
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
ja tänkte mer typ zx10r gsxr cbr r1.. o de gangster hojarna men din prestation e ju inte långt ifrån... d måste varit sjukt svårt, fick du lov att använda större svängrum.??

Nopes, samma för mig som för alla andra som körde upp den dagen..
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
jag körde upp i maj som privattist.
de kollar reg-bevis stenhårt.
men lycka till iaf!:tummenupp

/Robin
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
klarade det som en dans på rosor :tummenupp övade hela morgonen och hade en snäll kontrolant, körde utanför linjen med kanske 10 cm
han granskade regbevistet bra så det var en jävla tur att jag tog min egen hoj

bromsningen klarde jag också fast det skakar rätt bra..... firade igårkväll i båstad och avslutade natten med att äta en äcklig kabab och idag har det runnigt ur alla hål :mad: fick åka hem från jobbet! ska ringa hälsovårdsmynigheten i morgon. kan man få ersättnig för förlorad arbetsinkomst ??
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
klarade det som en dans på rosor :tummenupp övade hela morgonen och hade en snäll kontrolant, körde utanför linjen med kanske 10 cm
han granskade regbevistet bra så det var en jävla tur att jag tog min egen hoj

bromsningen klarde jag också fast det skakar rätt bra..... firade igårkväll i båstad och avslutade natten med att äta en äcklig kabab och idag har det runnigt ur alla hål :mad: fick åka hem från jobbet! ska ringa hälsovårdsmynigheten i morgon. kan man få ersättnig för förlorad arbetsinkomst ??

Käkar man på kebaberian mitt emot Madison (antar att det var där) så får man ju skylla sig själv :D
Ser ju ut som själve faan därinne och maten ser redan ut som om den har passerat en människas kropp ett par ggr :tungan

j/k ;)
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Käkar man på kebaberian mitt emot Madison (antar att det var där) så får man ju skylla sig själv :D
Ser ju ut som själve faan därinne och maten ser redan ut som om den har passerat en människas kropp ett par ggr :tungan

j/k ;)

haha det var fan det stället :huvet sista gången jag åt kebab
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
ringde nyss Miljö- och Hälsovårdsmyndigheten hon lät inte så förvånad när jag nämde milano:gnissla men tyvär så måste man ha läkarintyg (skulle tagigt prover igår ) och då kunde jag fått ersättning för förloradarbetsinkomst
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..


När jag övningskörde för nåt år sen så stylade min körskolelärare lite för att visa hur det skulle gå till. hehe. Han klarade krypkörningen med sin blackbird. hehe. Han touchade en kona lite. Så visst går det. :)
 

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Hästveda
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Vi skulle öva på banan som jag ska köra då jag håller på med mitt kort, men min lärare låter inte mig köra mer än i 2 km/h på krypbanan, nästintill omöjligt...suck han går bredvid o kollar displayen
:tuttar
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Tinaplinius, antingen är du verkligen usel på att köra MC och din lärare vill få dig at förstå det, eller så är han en idiot?

Man börjar med en hastighet som funkar för att få en feeling för banan, därefter slipar man på det, att få fina marginaler till linjerna, därefter tar man ned farten och börjar utnyttja utrymmet bättre, efter hand blir man en mästare..:tummenupp
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Hur gick det egentligen för lasse kongo, blev det någonsin ett körkort för den stackarn? :lol
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top