Akvariefiskar

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kakan skrev:
hmmmm vet att jag växt upp med akvarium men inte sötvatten är det svårare eller enklare att ha?? vill ha nå husdjur men då jag är sällan hemma och har litet är det svårt att hitta ett lämpligt husdjur.....ett litet akvarium har jag hos mamma och pappa...ett 6 kantigt....fundrar på att ta ner de hit....vill ha lite tips vill inte ha guldfiskar och golfbollar igen :)

du bor i sthlm... www.akvarielagret.se

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Här är mitt 720 kar......med nuvarande pirayer....

Bifogat

• Akvariumbild.JPG
    Akvariumbild.JPG
    31.8 KB · Visningar: 80

s9d8as0vjk

Guest
Min senaste akvariefisk ... :)

Bifogat

• Bergman_12,3kg_Gadda_01_Liten.jpg
    Bergman_12,3kg_Gadda_01_Liten.jpg
    124.9 KB · Visningar: 57
  • DSCF2611_Liten.jpg
    DSCF2611_Liten.jpg
    130.1 KB · Visningar: 50

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mitt intresse har svalnat lite samt tiden räcker inte till.

Så om nån vill köpa ett 96liters Juwel-kar med matchande bänk är det bara att PM:a. Det är riktigt snyggt. Alla delar medförljer givetvis.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jag hade bl.a. en kampfisk när jag hade akvarie, roligaste fisken jag haft, höll man mat 4-5cm ovanför ytan hoppade han upp och tog det.. han simmade även upp i handen om man stack ner den ett par cm i vattnet

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Trådlyft :banana
Har det hänt någe kul på akvarie fronten!
Här har man lyckats gjort ordentligt rent på golvet iaf!
Var bara en 100 liter vatten som läckte... ner i källaren :rolleyes:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Lindén skrev:
Trådlyft :banana
Har det hänt någe kul på akvarie fronten!
Här har man lyckats gjort ordentligt rent på golvet iaf!
Var bara en 100 liter vatten som läckte... ner i källaren :rolleyes:

Aldrig kul när sånt händer.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Texas skrev:
Här är mitt 720 kar......med nuvarande pirayer....

Jäklar vad snyggt.

Nu har man genast fått detta storhetsvansinne som jag hade förr. Mitt akvarium idag är ganska så litet och tanken va att det skulle byggas in ett långt smalt högt i en utav väggarna i hallen. Har nu helt anda tankar eftersom det i hallen skulle man aldrig ta sig tid att titta på dvs helt jäkla onödigt. Så nu funderar jag på att skaffa ett akvarium som är 60*60*150 och ställa brevid mitt 60*60*60 och mer eller mindre bygga i hop dessa, ett stort men en yngel tank.
Jag har ett gammalt akvarium med bänk och hela kittet ståendes hemma hos föräldrarna. Fast måtten på det är 60*52*150. Dvs djupet är lite för litet. Akvariet har stått ute i ca 3år undra hur dålit siliconet är? Kanske bäst att limma om. Fast å andra sidan så är det kanske bättre att köpa nytt som är perfekt istället för att jobba med ett gammalt som blir halvbra. Har aldrig limmat om stora akvarier är det någon som vet hur man ska göra? Småburkar är det ju bara att skära loss siliconet på insidan och lägga nytt, men där har man ju knappt något tryck att ta hänsyn till. Hur gör man med stora så man kan vara säker på att det håller? Sliiconet känns mjukt fortfarande.

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Själv så håller jag på att byta från Söt till salt just nu i mitt 720l.

Har inte stoppat ner någon fisk, är uppe i 20 lax med bara utrustningen ännu...siktar på att landa runt 25...innan man kan stoppa ner fisk!

Blir bra till hösten att poa på med!

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
Har aldrig limmat om stora akvarier är det någon som vet hur man ska göra? Småburkar är det ju bara att skära loss siliconet på insidan och lägga nytt, men där har man ju knappt något tryck att ta hänsyn till. Hur gör man med stora så man kan vara säker på att det håller? Sliiconet känns mjukt fortfarande.[/QUOTE]

Har det stått utan vatten i 3år, skulle jag siliconat om det. Anlita en glasmästare som gör det. Kan ju inte kosta så mkt.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Texas skrev:
Har det stått utan vatten i 3år, skulle jag siliconat om det. Anlita en glasmästare som gör det. Kan ju inte kosta så mkt.

Hm bra idé. Glasen är ju helt repfria och enda problemet är ju att kunna garantera att det håller för vattnet. Någon som jobbar med glas borde ju kunna byta silicone lite snabbt och enkelt och veta vad han gör. I samma veva kan glaskillen/tjejen kapa till fina täckglas till samma burk eftersom dom saknas av någon underlig anledning.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Texas skrev:
Själv så håller jag på att byta från Söt till salt just nu i mitt 720l.

Har inte stoppat ner någon fisk, är uppe i 20 lax med bara utrustningen ännu...siktar på att landa runt 25...innan man kan stoppa ner fisk!

Blir bra till hösten att poa på med!

Kommer in lite sent i tråden men när jag såg att du skrev salt så bara
måste jag tipsa om: http://www.saltvattensguiden.se/

Har själv ett 450l saltvattens

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Qwerty skrev:
Hm bra idé. Glasen är ju helt repfria och enda problemet är ju att kunna garantera att det håller för vattnet. Någon som jobbar med glas borde ju kunna byta silicone lite snabbt och enkelt och veta vad han gör. I samma veva kan glaskillen/tjejen kapa till fina täckglas till samma burk eftersom dom saknas av någon underlig anledning.

Ring någon akvarieaffär och fråga vart du skall vända dig för att få karet omsiliconat.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024