Alastaro, Finland

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Hej jag ska åka till Alastaro på SO tävlingen, tänkte man kunde få några tips om bäst å billigast väg och hur lång tid det tar å köra från färja till banan så man bokar rätt:tummenupp

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag tänkte också ev åka dit om min höft läkt hyfsat.
Vill också ha tips!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag ska dit, åker båt till Åbo/ Turkku. Enligt Alastaros webbsida så tar det 45 min med bil från Åbo.

Åker på torsdagsmorgonen med Silja Line värtahamnen kl 7 och sen hem kl 20 på söndagskvällen. Gå till baren och sänka två bärs, sen dax att sänka sig själv i hytten och vakna i sthlm efter natten :)

Vi ses.

/Nitrous

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jag ska dit, åker båt till Åbo/ Turkku. Enligt Alastaros webbsida så tar det 45 min med bil från Åbo.

Åker på torsdagsmorgonen med Silja Line värtahamnen kl 7 och sen hem kl 20 på söndagskvällen. Gå till baren och sänka två bärs, sen dax att sänka sig själv i hytten och vakna i sthlm efter natten :)

Vi ses.

/Nitrous

Åker med samma färja. Trist bara att det ska ta sån tid. 10-11 timmar till Finland. Ses på båten..

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Samresa?

Är det någon som vill samresa till Alastaro från Stockholm? Tänkte det kunde vara smart att dela färjekostnaden. Jag har buss med plats för 2 hojar. Du kan ta med en meck också, det får plats.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Kolla färjepriser nogrannt, och med alla rederier. När vi nyligen åkte till Kemora (Sthlm-Turku) fick jag följande priser:

Finnlink 12.000 t&r
Seawind line tio ungefär
Siljaline 6000 t&r men de hade ingen ledig plats som passade oss.
Viking line 4900t&r som sedan vid bokning blev 5100:- men fortfarande billigare.

När vi stod i färjekön för att åka på viking kom en bokningsbekräftelse ! från finnlink och att de hade nya motorsportpriser så 4700t&r skulle det kosta. Lite sent att skicka det några timmar före avresa bara.

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Min bokning blev en budget variant, åker dit torsdag 07 framme 20 och hem blev måndag 8 framme 18 i Stockholm.
Pris med van blev 1112kr tur och ret, men då ståbiljett i rätt många timmar båda hållen.
Men spara 1300 till däck;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...