Alien vs Predator..fråga...

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Chris Ash skrev:
Ett riktigt rovdjur hade slitit av ryggraden på filmens hjältinna. Katastrofalt usel film även om idén är bra.

Hmmm...underskatta inte den förenande kraft som uppstår av en ny gemensam fiende. :tungan

/O
 

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag såg Alien vs. Predator i Calgary i augusti och har aldrig varit så nära att göra nått jag ångrat i en biosalong i hela mitt liv. 5 rader framför mig så sitter givetvis nån krake och kommenterar/skriker okvädesord till filmgestalterna... :huvet


Men förutom det så tyckte jag att filmen var bra
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Filmen suger. Varför skulle ett äkta hårdingrovdjur vilja ha hjälp av en skräckslagen kvinna? Dessutom är alienfigurerna alldeles för långsamma i filmen. De kommer ju inte ikapp någon. De ska springa ILfort, upp och ner på tak och väggar! Nu sitter jag här och blir upprörd igen över skiten! Den var ju sämre än en Melodifestival någonsin kan bli!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Macho Woman skrev:
Filmen suger. Varför skulle ett äkta hårdingrovdjur vilja ha hjälp av en skräckslagen kvinna? Dessutom är alienfigurerna alldeles för långsamma i filmen. De kommer ju inte ikapp någon. De ska springa ILfort, upp och ner på tak och väggar! Nu sitter jag här och blir upprörd igen över skiten! Den var ju sämre än en Melodifestival någonsin kan bli!

ääh, lung nu. som sagt, dom hjälper den skräckslagna kvinnan för att hon har ihjäl en alien & dom måste sammarbeta för att lyckas ha ihjäl "drottningen" :arsele

hmm, en sak man klurar på är när AVP 2 kommer!? undrar vad som händer med sista alien? :tungan

såg "hide and seek" igår rätt bra, men otäck :4skrika
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Chris Ash skrev:
Ett riktigt rovdjur hade slitit av ryggraden på filmens hjältinna. Katastrofalt usel film även om idén är bra.


Om inte jag minns fel så dödar inte predators kvinnor öht.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
exiteme skrev:
Oj...:rodnar jag får skylla på mina smärtstillande piller.. :rolleyes:

Nej nej, det var bra menade jag! Roligt. Jag pratar och skriver själv sådär. Man ska skoja med språket. Det är utvecklande.

Skulle förstås satt dit en :tummenupp
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
MrGooFy skrev:
Om inte jag minns fel så dödar inte predators kvinnor öht.

Jo det gör dom, men dom jagar inget som inte är ett värdigt byte..och därav dödar dom endast dom som har eller använder vapen/slåss..
Det var tillexempel därför gubben (wisscooo någonting) först klarade sig från Predatorn som lyfte upp honom..Han var helt enkelt unarmed och döendes.
Vilken predator skulle vilja skryta om att döda en sån?

Man får även inte glömma att dessa Predators i AVP är unga..rekryter!

Vad beträffande dessa Aliens i AvP är inte alls söliga..Om du tycker det, så tycker jag du ska ta en titt på Alien 1&2 igen! Dom är endast luriga..
Du ska inte förknippa dessa (drönare) med Runnern som föddes i hunden i Alien3. Dom är snabba, inte snack om saken..Men dom gillar hellre att lura sig på sitt byte, så som dom gör väldigt mycket i AvP.

Att Predatorn tar hjälp av tjejen för att besegra drottningen är dock lite löjligt..men som sagt..Det hade väl inte blivit så myckett bättre om en hel halvtimme hade varit med en predator och en massa aliens fightande..Inga konversationer eller någonting..Man skulle sitta som ett frågetecken på vad dem håller på med!

:arsele
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag trodde filmen skulle suga pung eftersom alla kritiker skrivit ner den, så jag blev positivt överraskad. Helt klart godkänd, även om den är lååååångt ifrån det mästerverk den borde ha varit. Var ju en massa jobbiga faktafel i filmen och det känns som om den ursprungligen var typ 1 timma längre men att dom klippt ner den.
För er som vill förkovra er ytterligare i AvP-världen kan jag rekomendera dataspelen: garanterat mardrömmar! :skrämd
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
tycon1 skrev:
Vad beträffande dessa Aliens i AvP är inte alls söliga..Om du tycker det, så tycker jag du ska ta en titt på Alien 1&2 igen! Dom är endast luriga..
Du ska inte förknippa dessa (drönare) med Runnern som föddes i hunden i Alien3.

:arsele

jusste, det blir ju faktiskt olika aliens beroende på vilken kropp dom utvecklas i! som den där sista luriga fan som kommer ut ur "predratorn", det blir en riktigt farlig fan det, kommer inte ihåg namnet på den rasen men.. :rolleyes:
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Alien Vs Predator har tveklöst kvalat in bland de sämsta filmerna jag har sätt men som sagt det är kult, en film man måste se!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top