Alingsås

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Med anledning av att det verkar finnas några stycken i Alingsås, kanske vi kan husera under Göteborg?

Hursomhelst, som sades på Lilla Torget i söndags, vi kan väl åtminstone försöka dra ihop till en gemensam tur? Nu på lördag och/eller söndag om vädret tillåter, samling Lilla Torget?

Förslag på tur kan vara Töllsjö-Bollebygd och sedan någon av slingorna från Hällingsjö. Eller varför inte Sine-rejs och sedan vidare mot Annelund?

Ninjaman
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Tjena!

Ja absolut, jag är på som jag sa i söndags. Kan nog få med mig en eller 2 st härifrån, samt kanske 2 st ifrån Hedared. Hoppas att vi kan bli några stycken.

Det ser ut just nu som att det kommer att bli bra väder och för mig passar båda dagarna så det blir upp till er andra att bestämma.

Mvh Calle
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Gött att se att det finns en Alingsås-tråd ;)

Jag har inte kvar någon gathoj, har enbart banhoj för tillfället.
Kanske köper en KTM motard inom kort, då hänger jag mer än gärna med. :)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kul o se att det finns fler hojåkare i Hedared än jag..

Tjena!

Ja absolut, jag är på som jag sa i söndags. Kan nog få med mig en eller 2 st härifrån, samt kanske 2 st ifrån Hedared. Hoppas att vi kan bli några stycken.

Det ser ut just nu som att det kommer att bli bra väder och för mig passar båda dagarna så det blir upp till er andra att bestämma.

Mvh Calle
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Ser bra ut inför helgen, hoppas prognosen håller.

Jag kan väl återkomma lite senare med tid, ser ju ut som vi kan få ihop ett gäng.:tummenupp
 

Bifogat

  • Alingsås.jpg
    Alingsås.jpg
    72 KB · Visningar: 78

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Det kan hända att jag är på under Söndagen, får se lite hur det faller sig med andra saker här hemma.
Kan även kolla om Mikko är på :)
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hur är det med tempot, kommer ni ta några gubbturer i lagligt tempo* någon gång? :) I så fall hänger jag gärna med!

*Min 'hoj' går i 120-130 som max, lagom marschfart är 70. Lite skillnad mot er antar jag :näsblod
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Självklart får ni husera här!

Hoppas ni (vi) får många sköna mil tillsammans ;)
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Hur är det med gruppåkningarna, lugna o fina eller race med utväxta horn?

Finns det ngn organsiation typ
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Jag kan bara tala för mig själv naturligtvis, men jag kör i mitt tempo. Eftersom det är första försöket får vi sätta reglerna själva, tanken är ju att träffa likasinnade, snacka lite skit och ha allmänt roligt och samtidigt överleva.

Om alla läser på lite i länken ovan så har vi ett bra grundläge iaf. Hornen tycker jag vi lämnar till bandagarna....

Självklart får ni husera här!

Hoppas ni (vi) får många sköna mil tillsammans ;)

Tack!

Hur är det med tempot, kommer ni ta några gubbturer i lagligt tempo* någon gång? :) I så fall hänger jag gärna med!

*Min 'hoj' går i 120-130 som max, lagom marschfart är 70. Lite skillnad mot er antar jag :näsblod

Jag har faktiskt ingen aning, men kom ner och snacka iaf, kör vi med bestämda mål finns väl inget som hindrar?
 
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Verkar bli regn på lördag.. för övrigt kommer jag att vara på bilprovningen i alingsås på lördag.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Låter bra detta, vill också köra i mitt eget tempo och slippa se andra köra över sin förmåga eller tex bli omkörd på olika idiotiska sätt. Har tillräcklig erfarenhet av sånt.
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag har inskaffat en motard så nu kan jag även köra landsväg! Är givetvis med och kör om det blir aktuellt i helgen!
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Haha fan vad gött Tobbe :) Visste väl att du inte kunde hålla dig undan gatan. Vad blev det?

Verkar bli regn på lördag.. för övrigt kommer jag att vara på bilprovningen i alingsås på lördag.

Nu ser det ut att bli bra väder på lördag och söndag. Vilken tid ska du besiktiga? Finns ju inget som hindrar att alla som vill kommer till vår lilla trästad och kör. Skulle vara kul att fylla torget med hojar :D (ja det är en liten stad haha).

Låter bra detta, vill också köra i mitt eget tempo och slippa se andra köra över sin förmåga eller tex bli omkörd på olika idiotiska sätt. Har tillräcklig erfarenhet av sånt.

Jag har besiktning på onsdag och är nere på 1mm mönster redan :mad: så jag kommer att köra någorlunda vuxet i helgen för att konservera däck :tummenupp
 
Last edited:

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Tror vi siktar på söndag, lördagen ser ut att bli kall.

Vad sägs om 14:00 på Lilla Torget?
 

Bifogat

  • Alingsås.jpg
    Alingsås.jpg
    26.4 KB · Visningar: 71

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Nu ser det ut att bli bra väder på lördag och söndag. Vilken tid ska du besiktiga? Finns ju inget som hindrar att alla som vill kommer till vår lilla trästad och kör. Skulle vara kul att fylla torget med hojar :D (ja det är en liten stad haha).

Ja, se på tusan, verkar bli uppehåll. Skönt! Besiktningen äger rum kl 13 för min del. Kan dyka upp även på söndagen ifall ni väljer att köra då. :)
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Jag kommer förmodligen inte med till helgen. Var klantig nog och stukade ett finger rätt kraftigt så handen kommer inte in i handsken.
Hoppas att ni får en fantastisk trevlig hojtur! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top