alkoholiserade kärnkraftverksförare

Tycker du att någon som styr ett kärnkraftverk skall få göra det alkoholpåverkad?

• Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker inte att någon ska jobba alkoholpåverkad, oavsett om dom är hjärnkirurg eller står i bespisningen på en mellanstadieskola.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Var väl svetsare som gjorde jobb i reaktorn som var berusade? Illa det med, men kanske inte lika illa?

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
Det skulle vara intressant att se hur liknande test skulle utfalla på andra arbetsplatser.

Självklart är det inte bra att köra kärnkraftverk :fyllisar

QUIKSILVER

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
....
Var väl svetsare som gjorde jobb i reaktorn som var berusade? Illa det med, men kanske inte lika illa?

Helt rätt, det var svetsare som "var fulla", vilket är ett ganska löst uttryck som kan betyda allt ifrån några öl till många...

Sen vinklas det av trädkramande hippies för att få liv i kärnkraftsdebatten...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och alla som jobbar med entreprenörer (inom de flesta områden, men framför allt på kärnkraftsverken) vet att det dricks väldigt mkt i husvagnarna på kvällarna. Jag känner personligen 2st som har bekräftat det hela så det är knappast något nytt under solen.
Så länge man sköter sitt jobb och inte kör bil så är det ok för mig att dricka öl dagen innan. Men att dricka på jobbet, som det inte är fråga om, är inte något vidare.

IronMike

Guest
ålänge man inte vet promillen så rycker jag på axlarna... dom kanske hade fått en kopp glögg i julas? vem vet. det kan nog inte vara värre än fylle-harry som körde saltsjöbanan förr, de slutade med att han brassa in i vagnhallen, sovandes, och efter blodprov hade 2,19 promille 7 på morgonen :gnissla

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Kärnkraftverk är känsliga saker. Det som inträffat visar på en kultur
som inte kan godkännas
Vattenfall har gjort bort sig och ska ha skit för sitt agerande.
Sedan om det är han som sköter gräsmattan eller är operatör som är full
på jobbet har ingen betydelse.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
ålänge man inte vet promillen så rycker jag på axlarna... dom kanske hade fått en kopp glögg i julas? vem vet. det kan nog inte vara värre än fylle-harry som körde saltsjöbanan förr, de slutade med att han brassa in i vagnhallen, sovandes, och efter blodprov hade 2,19 promille 7 på morgonen :gnissla

Precis, om ni undrar varför jag skapat två trådar om i princip samma ämne så läs i denna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145867

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
misstänkte det, men jag tycker att du tog dig lite för stor frihet i att välja de två rubrikerna. Enligt mig är inte en lättöl detsamma som alkoholiserad....

Nej självklart inte, säg till media att en lättöl inte är detsamma som berusad heller :tummenupp Vilka ord man väljer påverkar folk väldigt mycket, mer än man själv vill tro.

Ta gärna vidare diskussioner i andra tråden så vi håller oss till en.

Tråd Låst.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
mer än en av fyra tycker att man får jobba på kärnkraftverk full, hur många här tycker att man får köra skenförsäkrad eller köra bil efter en öl?

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Säger som i den andra tråden:

Av princip tycker jag inte man ska dricka alkohol på arbetstid.

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Och jag frågar samma sak som i andra tråden, om det ingår att göra det i arbetsuppgifterna då?

Tja, jobbar man t.ex. som provsmakare på ett bryggeri finns det ju inte så många alternativ eller hur?
Men glöm inte att de spottar ut det som de smakar på :p

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...