Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Melin skrev:fick 5.4 promille och 37 timmar... visst var jag full men den räknar nog lite högt för säkerhets skull
Jag var full i morse....alltså känns det djävligt dumt att hoppa på hojen idag.Diversion skrev:Det säger sig ju självt att man inte kan lita på sån skit. I bästa fall ger det en grov fingervisning. Säger den att du är nykter nog att köra kl. 16.00 så vänta tills 18.00. Sedan om det inte är första gången man dricker så känner man faktiskt ganska bra själv när spriten och segheten gått ur.
Hur mycket sprit är det i 350cl 5.2% öl då?Messiah skrev:kroppen förbränner ca 2cl sprit i timmen...räkna så ist.
Messiah skrev:kroppen förbränner ca 2cl sprit i timmen...räkna så ist.
Mingves skrev:Så den ger för höga värden alltså?
///M
Jo, så är det förstås...tobbeviking skrev:Kroppen börjar väl rimligen bränna såfort skiten kommer i blodomloppet?
//Tobbe
Låter ju helt otroligt att man skulle kunna köra efter 5h....jag brukar vara ganska snurrig efter 1 flaska rött...SM_Putte skrev:Det är ju så att en normal människa på ca 75kg klarar av att förbränna 2cl alkohol i timmen. Sen är det bara att räkna! 75cl vin*13%=9,75 cl alkohol dvs 5 timmar innan du e nykter men sen är det ju bra att ta ett par timmar till om du nu skall köra...just in case. Om någon nu eså fråga
nästa gång ni ser han.
Mingves skrev:Låter ju helt otroligt att man skulle kunna köra efter 5h....jag brukar vara ganska snurrig efter 1 flaska rött...
///M
SM_Putte skrev:Då får du nog komma och träna lite med kakis!!
Melin skrev:fick 5.4 promille och 37 timmar... visst var jag full men den räknar nog lite högt för säkerhets skull
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning