Alkoholvarning

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Här tänkte jag man kunde kludda ner om man vill varna för något kass vin man köpt. Eller om man köpt något annat odrickbart på bolaget.

Lindemans Cawarra Shiraz Cabarnet 2004 Pris 69kr
Smak: Enligt systemet
Australien
Färg Blåröd färg.
Doft Lätt parfymerad doft med inslag av blåbär, björnbär och vanilj.
Smak Tydligt, fruktig smak med inslag av mörka bär, mjölkchoklad och vanilj.
Användning Serveras vid cirka 16°C till lättare kötträtter
Fyllighet 35 av 60
Strävhet 30 av 60
Fruktsyra 45 av 60

Mitt betyg:
Smakar som en utspädd version av chunky red, inte så tungt men inte heller smakrikt. Ganska god eftersmak men alldeles för blaskigt för mig. Lite åt Bordeau hållet.
Betyg 2 av 5

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Har aldrig varit mycket för vintips av olika slag. Smaken uppfattas ju ofta väldigt olika av olika människor. Iaf så har det varit så på de flesta vinprovningar jag varit på.

Vinkännare är fruktansvärt överskattade enligt mig.

Ett vin som de flesta dock brukar uppskatta är Sunrise. Ett Chilenskt Cabernet Sauvignon. Friskt och ingen/minimal fatkarktär. Funkar till det mesta. Kostar väl runt 65 spänn nånstans. Mycket mer behöver man inte lägga för att få något hyffsat. Över 200:- ger jag aldrig för en pava iaf.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
smakade Loco passionsfrukt förra helgen. Det kan vara den vidrigaste "alkoläsk" jag druckit, smakade som en riktigt pissdålig grogg.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Långa farbron skrev:
Nej nej Kir är det enda rätta,skulle man tycka att smaken är för stark ,blanda med cider.

Hemmagjord Kir i så fall. Nä fyy fan, har hemska erfarenheter av det. När jag var i 14-15-års åldern så gjorde jag och polarn lite Kir. En helg skulle vi i väg på nån konsert och innan så satt vi och groggade på den hemmagjorda kiren och päronsoda. Vi hann nästan dela på en låda Lapin också, innan vi tog tåget in till stan. Jag lyckades nog spy ner hela tågvagnen tror jag.
Så för att vara lite on-topic så vill jag varna för ovanstående blandning...

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
alkohol varning

Tycker du att Whiskey´n smakar illa så hjälper det inte att blanda ut den med MER svartvinbär´s smak.

:fakta

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
honkiie skrev:
smakade Loco passionsfrukt förra helgen. Det kan vara den vidrigaste "alkoläsk" jag druckit, smakade som en riktigt pissdålig grogg.

Smirn off ice den svarta smakar råröja också

MikkE

Guest
Kan varna er för rödvinet 'Santa Helena'. Smakar apa!

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Brutus skrev:
Ett vin som de flesta dock brukar uppskatta är Sunrise. Ett Chilenskt Cabernet Sauvignon. Friskt och ingen/minimal fatkarktär. Funkar till det mesta. Kostar väl runt 65 spänn nånstans. Mycket mer behöver man inte lägga för att få något hyffsat. Över 200:- ger jag aldrig för en pava iaf.

Sunrise e supergott. Jag skulle inte klaasa mig som kännare men jag vet vad jag gilar i varje fall.

/M

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Drambuey (stvaning?). Det hemskaste piss jag någonsin smakat, fifan!

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Kan ju varna för Tabu absinth, smakar illa, man mår illa efteråt men det e sååååå coool.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fick öl/cider/vinkuponger på förra firmafesten. Vitt vin och sprite, helvete va full jag blev. Vad det var för vin? Ingen aning - det var ju gratis. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Anton_Ljunghusen skrev:
Smirn off ice den svarta smakar råröja också

Ahhh, den är ju skitgod ju :mad: Man ska blanda den med päronkonjak eller southern comfort, det är ruskigt gott. Har gjort av med 4-5 lådor på ett halvår :fyllisar

Vin förresten, hur fan kan man dricka något sådant äckligt? Nästan lika spy-framkallande som ALL öl!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag vill varna för allt utom:
- Öl
- Gin & tonic
- Fernet Branca

En flaska vin på primitivo druva kan slinka i också ;)

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450
kaj's juleböj. dansk julöl när den är som billigast. smakar inget annat än skit. håller f.ö. med kazmur om drambuie(?). det smakar värre än skit.

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
zx7r
honkiie skrev:
haha den smakade jag med förra helgen ingen höjdare faktiskt. kubansk rom och passionsfruktjuice e ingen nice blandning. nej nu kör jag bara på säkra kort arctic melon vodka , absolut vodka eller en hederlig guinness. :fyllisar

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
SuperMicke skrev:
Hemmagjord Kir i så fall. Nä fyy fan, har hemska erfarenheter av det. När jag var i 14-15-års åldern så gjorde jag och polarn lite Kir. En helg skulle vi i väg på nån konsert och innan så satt vi och groggade på den hemmagjorda kiren och päronsoda. Vi hann nästan dela på en låda Lapin också, innan vi tog tåget in till stan. Jag lyckades nog spy ner hela tågvagnen tror jag.
Så för att vara lite on-topic så vill jag varna för ovanstående blandning...

tror allt berorde på Lapin, om inte ens finnarna dricker pisset varför envisas svenskarna att göra det?

Ta och testa karhu eller karjala är finlands bästa öl.
ta och skippa lapin nästa gång.

ot: Vet ni hur man gör Lapin Kulta?
man ger en same/ren koff och han pissar i en flaska.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln