Alkoholvarning

Henken

Guest
~Tequila Sierra ar den varsta sortens skit jag druckit!
Aven den grekiska hb'n som de kallar...vad det nu var for nat de kallade den, iaf den utan lakritssmak.

Coola Ola

Guest
Cinzano Orancio är otroligt otäck. Garanterad spyvarning. Likaså Pepino Kiwi. Mår illa bara jag tänker dem.... :zpy

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Här tänkte jag man kunde kludda ner om man vill varna för något kass vin man köpt. Eller om man köpt något annat odrickbart på bolaget.

Lindemans Cawarra Shiraz Cabarnet 2004 Pris 69kr
Smak: Enligt systemet
Australien
Färg Blåröd färg.
Doft Lätt parfymerad doft med inslag av blåbär, björnbär och vanilj.
Smak Tydligt, fruktig smak med inslag av mörka bär, mjölkchoklad och vanilj.
Användning Serveras vid cirka 16°C till lättare kötträtter
Fyllighet 35 av 60
Strävhet 30 av 60
Fruktsyra 45 av 60

Mitt betyg:
Smakar som en utspädd version av chunky red, inte så tungt men inte heller smakrikt. Ganska god eftersmak men alldeles för blaskigt för mig. Lite åt Bordeau hållet.
Betyg 2 av 5

Kvinnor dricker mer vin än män av en anledning :hihi

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mavve skrev:
Kvinnor dricker mer vin än män av en anledning :hihi
Och vilken e det? Du har inte så stor koll va?

//m

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mingves skrev:
Och vilken e det? Du har inte så stor koll va?

//m

Koll nog för att veta att pojkar dricker öl o flickor dricker vin. Du dricker vin.

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Är det någon som smakat bäverhojjt? Det ska tydligen vara något i hästväg... :skrämd

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Henken skrev:
~Tequila Sierra ar den varsta sortens skit jag druckit!
Aven den grekiska hb'n som de kallar...vad det nu var for nat de kallade den, iaf den utan lakritssmak.

Ouzo tänker du säkert på. Drickt ill det mesta och smakar larkits. Klar men blir grummlig om den blandas med vatten

Henken

Guest
Borsiin JR skrev:
Ouzo tänker du säkert på. Drickt ill det mesta och smakar larkits. Klar men blir grummlig om den blandas med vatten

Mja, Ouzo smakar val lite lakrits? Tankte pa den versionen utan laktrits utan bara hb-smaken.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Mingves skrev:
Eller om man köpt något annat odrickbart på bolaget.

SOFIERO!!!! Akta er för denna smörja! Hade några burkar som skräpade i kylen efter nån fest och jag fick för mig att smaka... Hällde ut alla burkar i vasken.

Äckligaste öl (om man nu ens ska smutskasta ordet öl ens) som finns.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Mavve skrev:
Koll nog för att veta att pojkar dricker öl o flickor dricker vin. Du dricker vin.
Det som alla öldrickare glömmer då dom känner sig så manliga är att män dricker sprit. :7peta

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Pyton skrev:
Är det någon som smakat bäverhojjt? Det ska tydligen vara något i hästväg... :skrämd

Jo Bäverjel har man smakat och det smakar fullkomligt vidrigt! Snacka om ett avancerat sätt att förstöra sprit på! Att hålla på dissekera en bäver och plocka ut gallan och sedan lägga den i sprit......

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Honken skrev:
Jo Bäverjel har man smakat och det smakar fullkomligt vidrigt! Snacka om ett avancerat sätt att förstöra sprit på! Att hålla på dissekera en bäver och plocka ut gallan och sedan lägga den i sprit......

Ja, det verkar ju lite smått rubbat. Jag har funderat mycket över hur den förste "bartendern" tänkte?
-Hm, jag har lite hembränt kvar, om man skulle ta och testa med lite bäverinälvor.... :va

Men testa, det vill jag...

I övrigt kan jag avråda å det bestämdaste från Kopparbergs alla ölsorter. Vidrigare smörja finns inte (jag har ju inte smakat bävern än som sagt).

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Pyton skrev:
Ja, det verkar ju lite smått rubbat. Jag har funderat mycket över hur den förste "bartendern" tänkte?
-Hm, jag har lite hembränt kvar, om man skulle ta och testa med lite bäverinälvor.... :va

Men testa, det vill jag...

I övrigt kan jag avråda å det bestämdaste från Kopparbergs alla ölsorter. Vidrigare smörja finns inte (jag har ju inte smakat bävern än som sagt).

Vart tvungen att forska lite men allt jag hittade var detta

Bävergäll är ett gulrött, tjockflytande, starkt luktande sekret, som bävern avsöndrar från två analkörtlar. Med det gör bävern revirmarkeringar. Förr var bävergäll en dyrbar vara, som användes i medicin. Några använder den fortfarande som brännvinskrydda.

Antar väl att medicingrejen ligger bakom att man kryddar brännvin med det. Är ju inte helt fel att supa och få i sig medicin på samma gång :D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024