All ära åt BMW S1000 RR men.....

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Den nya Kawasaki ZZR 1400 är nu världens snabbaste accelererande motorcykel.
402 m 9,7 sek :Bugar
Toppfart utan elektronisk begränsning c:a 320 Km/h:yoparty:yoparty

combatunit

Drömmare!
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Yamaha YZF R1 -98, Suzuki RG125 Gamma -88
Ändå hade jag valt s1000rr alla dagar i veckan. Satan vad ful den hojen är.
Ser ut som ett "försök" till en sporthoj eller är det en brukshoj som är touring inspirerad?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kawa lär väl inte vara sämre än Suka, stora, snabba touringsportisar skall ju vara sketfula. :hihi S1000RR är ingen bildskön dam det heller inte, skelögda Helga mit gälar på ena sidan. Ja-nej. :mattias Men ändå suktar man lite efter en sådan, när man blir stor kanske.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Syns på ovalen i Nardo kawadjävel så får vi se vem som håller måttet. Upp till bevis i real life! :yoparty

(Så nu har jag kaxat nog för denna veckan. Så blir det om man e hunsad hemma... :( )

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Zzr1400 skulle jag ligga med vilken dag som :D

sen tycker jag att både Zzr1400 och tex S1000RR är hojar som kräver en extra kompremisshoj i garaget

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ett tåg går också jävligt fort rakt fram, men hur kul är det i längden? Jag började köra hoj för att man kan svänga med dom, och där har jag hyggligt svårt att tro att Kawan har så mycket att skryta med i sammanhanget :rolleyes:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ful hit ful dit, stor och tung, Den är väl för fan inte byggd för att smiska bana med utan käka mil, jag tycker s1000rr är en jäkla schysst cykel den bästa jag har kört för de ändamålet men skulle alla dagar i veckan välja en ZZR1400 och ta med en dama ner i Europa!!:tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Provsatt den i förra veckan och var riktigt överraskad över hur lätt den var. Går garanterat att köra fort med i svängarna oxå.

Jag ska ha en...... sen :)

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Don efter person..var det inte en berömd fd motogp förare som klev på en hayabusa och körde emot ett par superbike nissar med deras moppar och han hade inga bekymmer att hänga på.
så dom som säger att busa och zzr järnen inte går att svänga med avsaknar då kompetensen att kunna svänga då.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Enligt reviews på 2012 års ZZR1400 är den förvånansvärt smidig att ha att göra med, och skäms inte för sig på bana. Den har ju däremot lite kvar till en ren supersport i smidighet. :D Konstigt hade det ju varit annars.
Dock är den ju något så hiskeligt ful i fronten. >.<

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Provsatt den i förra veckan och var riktigt överraskad över hur lätt den var. Går garanterat att köra fort med i svängarna oxå.

Jag ska ha en sen :)

Skulle inte alls förvåna mig. körde blackbird innan och skulle sjukt gärna haft zzr1400 som semester/landsväg hoj. tyvärr får jag vänta tills jag är 30 så jag kan försäkra :-(

Men den gamla zzr1400 känns som den är gjord i frigolit jämfört med de flesta andra supersport touringhojarna :) plus den är riktigt snygg.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Don efter person..var det inte en berömd fd motogp förare som klev på en hayabusa och körde emot ett par superbike nissar med deras moppar och han hade inga bekymmer att hänga på.
så dom som säger att busa och zzr järnen inte går att svänga med avsaknar då kompetensen att kunna svänga då.

Tror dom som säger det inte riktigt menar det heller, utan skojar lite om det. :tummenupp

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Kört både BMW S1000RR och ZZR1400 och båda är riktiga as till att flytta på sig :fakta

Det som är mest imponerande är att Kawasaki'n är såpass snabb trots sin vikt!
Och att den är fruktansvärt smidig sin storlek till trots :yoparty

Det jag älskade på BMW'n var bromsarna och moppekänslan man fick av att grensla den :D

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r

Superbike ligger ju inte superlångt efter Motogp tidsmässigt om man jämför tider där dom kör på samma banor så det känns långsökt att tex Stoner skulle hänga med tex Max Biaggi på en hayabusa?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såg två feta ZZR'er i Avesta på motorcykelns dag.
Dom skulle hinna till Gävle på 45 min (ca 10 mil på krokiga vägar).
Varken förare lr passagerare(!) såg oroliga ut. :3freak

Jag tror dom fixade det... :Bugar

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS