All ära åt BMW S1000 RR men.....

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Audi har aldrig riktigt klått BMW faktiskt, i min bok. Audi bygger jättefina bilar, men saknar det lilla extra som BMW har.

Panigalen är slöare än BMW:en så nä, kanske nästa Ducaudi blir snabbare? :)
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Audi har aldrig riktigt klått BMW faktiskt, i min bok. Audi bygger jättefina bilar, men saknar det lilla extra som BMW har.
hmm din bok saknar nog ett par sidor, audi har nästan alltid spöat bmw i prestanda, om man tar bilar i samma klass.

ex detta test från en tysk tidning
1st place: RS6
0-100 km/h: 4,1 s
0-200 km/h: 13,2 s
GPS-Vmax.: 279 km/h (limited)

2nd place: M5
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,8 s
GPS-Vmax.: 260 km/h (limited)

3rd place: E63 AMG
0-100 km/h: 4,4 s
0-200 km/h: 14,2 s
GPS-Vmax.: 250 km/h (limited)

4th place: B5 S
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,5 s
GPS-Vmax.: 322 km/h
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
hmm din bok saknar nog ett par sidor, audi har nästan alltid spöat bmw i prestanda, om man tar bilar i samma klass.

ex detta test från en tysk tidning
1st place: RS6
0-100 km/h: 4,1 s
0-200 km/h: 13,2 s
GPS-Vmax.: 279 km/h (limited)

2nd place: M5
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,8 s
GPS-Vmax.: 260 km/h (limited)

3rd place: E63 AMG
0-100 km/h: 4,4 s
0-200 km/h: 14,2 s
GPS-Vmax.: 250 km/h (limited)

4th place: B5 S
0-100 km/h: 4,7 s
0-200 km/h: 13,5 s
GPS-Vmax.: 322 km/h

Ett test som ska fylla mina tomma sidor?

Gör om, gör rätt...

Nya M5:an piskar RS6:an, tills Audi kommer med en ny RS6 då är den herre på täppan, oftast från start (uppe i högre farter åker alltid BMW ifrån). Sen kommer en ny M5 som piskar den gamla RS6:an osv, så fortsätter det så.

Sen kan du kolla faktiskt hur pass bra bilarna tar sig runt kurvor.

Och sen handlade inte mitt påstående om siffror, utan om hur det känns att köra en BMW kontra en Audi. BMW klår Audi på fingrarna varje dag när det gäller körkänsla.

1M vs RS3 - nämns ens RS3:an någonsin? BMW:en verkar vara 2011 års bil, och alla hyllar den... en bedrift som Audi inte lyckats med på väldigt många år.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
All heder åt Audi, de har lyckats väldigt bra i motorsport, inget snack om saken! :fakta

Men...

En standardvagn från Audi får pisk av liknande BMW alla dagar i veckan :D
Nackdelen med Audi är att de är aningen framtunga och understyrda när de pressas hårt!
Quattro ger dem snabba accelerationstider men runt banan får de fortfarande pisk av bakhjulsdriften :fakta


Ska dock tilläggas att jag nu för tiden mycket hellre drar mig mer mot Audi då deras design är bra mycket snyggare än BMW.
Sen förra chefen på M-motorsport försvann tycker jag personligen att en bit historia försvunnit och en epok gått i graven då det numera är slut med N/À motorer :(

Dock är det något magiskt att ratta en M5 eller M3 oavsett kaross!
E28, E30, E34, E36, E39 & E46! Jag har kört dem alla och där finns den där speciella känslan!
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Precis. Och den effektökning som krävs för att öka 317 till 320+ är lite mer än ett billigt slip-on, inte bara för BMW...

Tror faktiskt att den bräcker 320 med bara drevning, utifrån hur den drar mellan 280 och 303. Men det lär gå åt några extra meter raksträcka...

Sjujäkla motorcykel att gå faktiskt, även om S1000 inte direkt är en surhink. Mest motor i superbikeklassen utan tvekan.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Som sagt,,, kom tillbaka när Audi har en bil som kör 402m på 6,79 dessutom så köper man bara en Audi för att man inte har råd med en BMW.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
När man vinner 24h så gäller det inte bara att bygga en snabbbil utan en som håller och händer det något så är det väl ändå en bil som skall nekas snabbt med där slår Audi ALLA på fingrarna! Sen att det är en herrejösses körkönnsla i en m/rs.. BMW har lyckats fantastiskt bra med den uppgiften, vill inte göra er ledsna nu alla BMW kompisar men är nere i garaget då det snart är dags för en högvarvig 2.2(2.5) T från en S4a som skall ner i en E36 M3a :D
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vill inte göra dig ledsen heller, men jag drog på med min polares S4 -00 2 ggr sen så var kopplingen klar.
Och en annan polare la ut närmare 60k på sin S4 efter turboras.
En annan har elfel på sin A4 -06. Alla är missnöjda Audiägare:)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
undra vem som skulle spöa vem om bmw byggde en S1400 RR
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Man skall inte slira på kopplingen:krama 2.7 är dock kända att bli hårt smiskade och de är konsekvenserna. Men det är få motorer som låter så gött som en turbo femma på 9000rpm..

60? Då har han blivit lurad, ett exempel är att renovera topparna på en RS4a de är 60 tusen men två snurror...
 
Last edited:
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top