All denna aggressivitet (Varning: Lång post)

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
så många tankar och åsikter från så många människor.

respekt till trådförfattaren.
 

sQeeker

Fullt ös medvetslös
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Öland
Hoj
KTM 640 -04
Beröm till dig Bempas, inte bara för en ruggigt bra tråd, utan också för ditt tankesätt!
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Du har inte läst hans inlägg va...:va

Jo, men du förstod mig nog inte.

Vi kastar (nästan?) alla sten i glashuset SH. Detta är ytterligare en sådan post. Läs hans inlägg så ser du det. Ändå tycker jag att det är bra att några glas går då och då för anledningen till att vi finner dem irriterande(aggressiva) är oftast att där ligger någon sanning i det.

Så jag kastade en uppenbar glaskrossare.
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Undrar om Bempas inlägg leder till att fler kör fortare där det är fri sikt eller att dom saktar ner där det är sämre sikt?? Folk tar nog emot den informationen som passar dom bäst.

Man märker väl först efter krashen att man inte skulle köra så fort just där??
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Undrar om Bempas inlägg leder till att fler kör fortare där det är fri sikt eller att dom saktar ner där det är sämre sikt?? Folk tar nog emot den informationen som passar dom bäst.

Man märker väl först efter krashen att man inte skulle köra så fort just där??

Jag tror inte det är så många som kommer att krana på mer där det är fri sikt, dom som gillar att krana på gör det redan...
Får man en eller ett par att köra defensivare där det är olämpligt att vrida ur så tar jag gärna en ökning av den andra gruppen.
 

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Numera Halmstad
Hoj
MV Agusta F4
Ett kort svar på ett långt inlägg:

Dubbelmoral.

"Fan nu kör de i 35 där min son leker, oacceptabelt!"

"Fast det är rätt nice att gasa i bland"

flamehoj.com slår till igen.
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Sist men inte minst tänker jag kalla dig dum i huvudet. Du har egen familj och hittar fortfarande på ursäkter för att ge full rulle på allmänn väg. Och vad egoistiskt av dig att tänka på familjen först och inte de andra människorna i trafiken som du riskerar livet på. Så visst är det rätt bra att höra att man är dum i huvudet ibland?

Verkar som om du och flera andra inte läst noga nog. Jag skriver flera ggr att jag inte längre kör på allmän väg. Kör bara bana numera men det försvarar väl inte att man några gånger betett sig som ett stort ego som ägde vägen för några år sedan, man blir visst visar med åldern :)

Ett kort svar på ett långt inlägg:

Dubbelmoral.

"Fan nu kör de i 35 där min son leker, oacceptabelt!"

"Fast det är rätt nice att gasa i bland"

flamehoj.com slår till igen.

På banorna där jag håller mig gasar man nog så mycket man vill. Ingen dubbelmoral där igentligen. Dessutom kan man väl gasa där det passar sig bättre än på 30vägar om man nu ska gasa tycker jag. 30 o 50 vägar har jag alltid respekterat oavsett vilket fordon jag kört.
Dock har jag aldrig påstått att inlägget inte innehåller viss dubbelmoral för det gör det och var en av poängera
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Bra skrivet av trådskaparen... :)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
En bra grej med dom som kräver skyddsutrustning är att dom oftast ersätter all sådan skada genom trafikförsäkringen och inte vagnskada som de andra gör. Det är bra att veta för dom som bara kör trafikförsäkrat och rasar nån gång, slipper man iallafall pröjsa den delen själv.
 

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800R
Appp! Glöm inte alla stackars djur som är ute på jakt efter mat!
Den dagen jag kör på ett djur bara för att jag har varit ute o nöjeskört lägger jag ner skiten! nöjsekörning mot ett liv? inte värt i mina ögon...
(räknar inte med insekter, myror etc etc)

Javisst är det så. Håller med.

Jag trodde att jag var den enda hojjåkaren i världen som tänkte så här...
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Köra på djur gör man även på banan tyvärr...
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
Appp! Glöm inte alla stackars djur som är ute på jakt efter mat!
Den dagen jag kör på ett djur bara för att jag har varit ute o nöjeskört lägger jag ner skiten! nöjsekörning mot ett liv? inte värt i mina ögon...
(räknar inte med insekter, myror etc etc)

ok så de ska hända något innan du lägger av??:va
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag håller med dig till fullo Bempas (har läst dina inlägg flera trådar och gillar den sunda inställningen).

Ni som snackar om att det är dubbelmoral, lägg ner! Har ni hört talas om frihet under ansvar?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top