björn.e
hej hej
Det är en Hund
björn
björn
Last edited:
sunkan skrev:2278938härligt dude...
fina bilder som vanligt.. gillar den här speciellt..
Taurus....
Gustav1 skrev:2279307Åh, vilket ös!
Mattias ser ju faktiskt SNÄLL ut på bilden!
Är det för att ni drar så roliga skämt, eller?Solan skrev:2278950...eller Mattias egotripp.
Ja, här kommer de bilder som dög. Resten kommer upp på den usla sidan mypix när den laddat upp allt. Länk kommer snart.
Jag har bara fokuserat på den roliga gruppen, dvs 250SP.
aRWe skrev:2279431Är det för att ni drar så roliga skämt, eller?
Du måste ju vinna också, först då har du nått rolighetens Nirvana Jag ska smeka din hoj imorrn, så att jag också får lite racekarmaMattias skrev:2279448Har du läst min rejsrapport? Hur mycket roligare vill du ha det?
oFFkeFF skrev:2278993Vad är det för ras?
Det är också min uppfattning. Från berget där man kan se över större delen av banan och även har ett intressant och avslöjande perspektiv på bergskurvan var det uppenbart hur säker Plåtis var på att ratta Superduken. han var som en finkalibrerad maskin, han gjorde allt rätt och gjorde det om och om igen, exakta brompunkter, exakta spår och exakta gaspåslag. Jag såg ingen annan som körde så otroligt exakt som honom i varken BoTT, R600 eller R1000. Bara en enda gång missade han inbromsningen lite och tog ett annorlunda spår men helt utan dramatik, bara en smärre korrigering. Förarmässigt sakande han konkurrens i sin klass. Det hade varit intressant att se vad en förarmässigt jämnbördig konkurrent kunnat erbjuda för motstånd på t ex den Ducati 749 som kom på andra plats. Det är också intressant att se vad en hoj som Superduken kan prestera med en riktigt duktig förare i sadeln, det får en att börja fundera på varför det överhuvudtaget säljs supersportojar med regskylt. Den som tror sig behöva mer än en Superduke på gatan borde ta sig en allvarlig funderare.Eskilsson skrev:2278672Men det beror nog mest på att det är en bana han kört på sjukt mycket och att han e duktig förare, snarare än att hojen e grym.
Teddy skrev:2280957Det är också min uppfattning. Från berget där man kan se över större delen av banan och även har ett intressant och avslöjande perspektiv på bergskurvan var det uppenbart hur säker Plåtis var på att ratta Superduken. han var som en finkalibrerad maskin, han gjorde allt rätt och gjorde det om och om igen, exakta brompunkter, exakta spår och exakta gaspåslag. Jag såg ingen annan som körde så otroligt exakt som honom i varken BoTT, R600 eller R1000. Bara en enda gång missade han inbromsningen lite och tog ett annorlunda spår men helt utan dramatik, bara en smärre korrigering. Förarmässigt sakande han konkurrens i sin klass. Det hade varit intressant att se vad en förarmässigt jämnbördig konkurrent kunnat erbjuda för motstånd på t ex den Ducati 749 som kom på andra plats. Det är också intressant att se vad en hoj som Superduken kan prestera med en riktigt duktig förare i sadeln, det får en att börja fundera på varför det överhuvudtaget säljs supersportojar med regskylt. Den som tror sig behöva mer än en Superduke på gatan borde ta sig en allvarlig funderare.
Hitecfrollo skrev:2278706Bra jobbat.
Mkt uppskattat.
Han kom på poängplats med 1.08 837 som bästa tid på racet.
Dock pga att det bara va 19 startade och 4 st DNF.
Men det skiljde sig lite genom fältet bara topp 8 som gjorde alla varven resten hann inte.
Satt uppe på kullen och kollade erat race och du va inte den enda som blev uppehållen ordentligt så det gäller många av er som blev drabbade av olika blåflagg vid olika tillfällen.
Eskilsson skrev:2281329Det är möjligt. Men jag tror jag drabbades extremt hårt pga ingen tävlingserfarenhet. Kollar man tiderna, så har jag 4e bästa tid under racet. Men tävlingar vinner man genom att komma först i mål.
Inte genom att köra snabba varv. Men det var sjukt roligt att tävla. Det skall göras mera.
Teddy skrev:2280957Den som tror sig behöva mer än en Superduke på gatan borde ta sig en allvarlig funderare.Det är också intressant att se vad en hoj som Superduken kan prestera med en riktigt duktig förare i sadeln, det får en att börja fundera på varför det överhuvudtaget säljs supersportojar med regskylt.
Hitecfrollo skrev:2284292Erfarenhet kan ingen annan än du ge dig
Framför allt att komma först men sen att hålla alla tider låga inte bara den lägsta.
Finns flera exempel på att den som gjorde bästa tiden ändå inte kom först.
Även den här gången har tvåan i både R600 och R1000 bättre tid än ettan.
Vissa som fastnade bakom oskar och roger 31 0ch 79 vissa som kom förbi smidigare.(tex han som kom en placering före dig tappade en sekund mer än dig då han va nära att köra över dem)
Vissa startade bra andra dåligt.
Många faktorer blir det.
Men att du tyckte det va kul och att du ska köra mera låter bra det
Vilka tävlingar kommer du ställa mer ställa upp i?Eskilsson skrev:2290614Japp! stämmer bra
Det är nog därför det är så roligt att tävla. Det går inte att förutse innan vem som kommer på vilken placering. Eftersom det är så många faktorer och framför allt moment man skall vara duktig på. Snabba varv är ett av många.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |