Alla bilister är inte svin

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
2011 års rattfylerister kan dem. Vid 0,2 har man fortfarande kontroll och urskilja sådana saker.

Och är således ofarliga..

95% av alla "rattfyllon" har sån liten mängd i blodet att de skulle kört lagligt i 95% av världens länder.

Men här ska de döööö då de har epitetet "rattfyllo".

Hade polisen varit ute efter de riktiga rattfyllona, så hade de stått med blåskontroll vid systemetparkeringarna 10.00, inte längs pendlingsvägar 06.00..

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

95% av alla "rattfyllon" har sån liten mängd i blodet att de skulle kört lagligt i 95% av världens länder.

Nykterhet är någon form av moralfråga i Sverige.
Kolla bara på den vansinniga sjöfyllerilagen.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag gör alltid V-tecken eller blinkar om det är en motorcyklist, men är det en grå missil så tycker ja att dom kan hat! :arsele

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Vad är problemet ? Klart som fan man varnar för hastighetskontroll !? Jag är sjukt tacksam för dom som gör de!
Wannabe snutar som inte gör de.. bättre hålla ihop!

Att köra onykter är inte okej, men man kan väll inte dra alla över samma kam och tro att alla gör de och inte varna dom pga det?

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
men hur i helvete gled vi in på rattfyllon ?
jag blev tagen för fortkörning men inte för wheelien jag gjorde då en bilist blinkade, reagerade inte mer än att jag satte ner hojen å släppte gasen sen poff var laserkvinnan där (sur som fan också).

Varför blinkar man när det är kontroll ? förmodligen för vi alla vet hur lätt man kan råka ligga i 74 istället för 70 å poff blev man några lappar fattigare, fastän man hade för avsikt att hålla hastigheten men just när man körde över ett krön hade man koll på vägen istället för hastighetsmätaren å plötsligt står de där. Jag blinkar iallafall för att slippa åka dit på en sån dum sak men för att andra ska varna måste man själv varna, ge å ta ;)

anvi

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA
Jag brukar göra sinnesundersökningar, ta blodprov, urinprov m.m. på alla trafikanter jag möter och tänkt varna. Det är dumt att chansa o varna någon mupp att polisen gör sitt jobb.

tkdrille

Guest

Men här ska de döööö då de har epitetet "rattfyllo".

Hade polisen varit ute efter de riktiga rattfyllona, så hade de stått med blåskontroll vid systemetparkeringarna 10.00, inte längs pendlingsvägar 06.00..

Ofarlig skulle jag ju då aldrig tycka vid 0,2. Ja vissa stater är de helt okej att köra vid 1.0 promille med. De är riktigt bra att vi har så låg gräns faktiskt.
Ja de får gärna dö om de kör onyktra, Helst aldrig få chans till att pröva sig till lämplighetsintyg igen eller så.
=)

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Vad är problemet ? Klart som fan man varnar för hastighetskontroll !? Jag är sjukt tacksam för dom som gör de!
Wannabe snutar som inte gör de.. bättre hålla ihop!

Att köra onykter är inte okej, men man kan väll inte dra alla över samma kam och tro att alla gör de och inte varna dom pga det?

Ja det är upp till var o en att varna om man vill det, problemet som jag ser det är just att du kan varna fel typ av människa.

Den påverkade hojtjuven klarade sig kanske just för att han blev varnad.

Jättetrist att åka dit för fortkörning men alla har ju ändå ett eget ansvar för sin körning.

Min åsikt :cool:

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Donner skrev:
...problemet som jag ser det är just att du kan varna fel typ av människa.
Mmm, eller så kan man råka varna killen som har haft en stjärtig dag på jobbet och bara vill smaka lite på livet genom att varva till lite...

Ripster skrev:
...förmodligen för vi alla vet hur lätt man kan råka ligga i 74 istället för 70...
Eller 140 istället för 70... ;)

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Mmm, eller så kan man råka varna killen som har haft en stjärtig dag på jobbet och bara vill smaka lite på livet genom att varva till lite...

Vrider man rullen för att man haft en pissig dag på jobbet så kanske man skall ta en funderare på hur man skall avreagera sig, trafiken är nog inte rätt ställe för det.

Sen finns det faktiskt vissa som kör som idioter överallt och behöver en väckarklocka mha en laserpicka :tungan

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
SV1000N
Jag varnar & tackar ödmjukast alla andra som gör samma sak!

Risken är ju bara att man råkar varna en moralkärring & det är ju inte bra...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år