Alla dessa olyckor.......

  • Thread starter peppureikä
  • Start date

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
En lösning på problemet tror jag skulle vara att försäkringen skall
vara personlig. DVS ej sättas beroende på vilket fordon du kör...
Är man en person som kör en sporthoj men sköter sig så skall försäkringen
vara billig.


Det tycker jag e helt rätt!
Varför ska en människa som tagit kortet efter 40 få bättre försäkringspremie än en 25- åring som haft sitt några år? Man kan inte se genom nåns ålder om dom är farliga i trafiken eller inte!
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Är det ingen som har bra kontakt med vägverket här på forumet som kan lägga det som förslag till dom? Man tycker iof att redan borde tänkt på det men vad vet jag. Smc kanske man borde snacka med...
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.

Lekakulor var inte en sån dum ide :). Nej men skogen ska ju avverkas nånstans ändå så varför inte ta den längst vägarna? Vajer låter smärtsamt att glida emot :näsblod
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det tycker jag e helt rätt!
Varför ska en människa som tagit kortet efter 40 få bättre försäkringspremie än en 25- åring som haft sitt några år? Man kan inte se genom nåns ålder om dom är farliga i trafiken eller inte!

Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.
till viss del blir den personlig då de räknar med skadefria år sånt.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
För att det är markägarna som avverkar skogen som dom tjänar mest pengar på.

Man skulle nästan kunna tro att nollvisionen handlar mer om pengar än att rädda liv :huvet
Vette fan om det blir billigare att slå upp mc vänliga mitträcken och viltstängsel överallt?
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Troligtvis räknar man med genomsnittlig personlig mognad och genomsnittligt mått av ansvarstagande. Man räknar helt enkelt med att 40-åringar har mer av detta = säkrare i trafiken. Rätt eller fel, men så tror jag det är.

Om just Du tillhör 25-års-gänget men ligger över genomsnittet med avseende på antagen personlig mognad och antaget ansvarstagande så är det bara att beklaga. Tyvär är det såhär när man inte har personliga bedömningar av premierna.


Dom anser väl det försäkringsbolagen!
Tycker dock dom ska ta hänsyn till fler faktorer än åldern!
Kör du ca 4000 mil om året och inte är inblandad i nån olycka på 3 år t.ex
borde du ha lägre premie än nån som kör max 1000/år oavsett ålder!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Eftersom Vägverket startade Samverkansgruppen där vi nu haft fem stunt/streetkvällar i ett försöka att minska buset, så tycker jag nog allt att Vägverket gör något. Givetvis finns det mer att göra. Jag blir inte alltför upphetsad av lagningarna som görs för att det skall vara billigt, ogillar till och med att köra med bilen på de vägarna.

Det handlar mycket om attityden också. Även om en del olyckor är oundvikliga för att andra faktorer har en större inverkan.

Vissa kommer aldrig ändra attityden.
Det gäller att visa vem som har snabbaste hojen och därigenom köra penisförlängarfort för att visa att man är häftig.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Ska vi fylla diket med lekakulor samtidigt? :tungan

Det blir nog inte helt billigt om man ska ha 50 m trädfri gata på var sida om vägen, det är en av anledningarna att man väljer att sätta vajer vid sidan av vägen.

50m är att ta i, vägverket har dock dubbelmoral i avseendet.

Scenario 1: Vägverket beställer rensning av vägren från föremål som halvstora
/stora stenar träd mm för att dom oskyddade trafikanterna inte skall göra illa sig
lika mycket om dom kör av vägen.

Scenario 2: Vägverket sätter upp vajerräcken på sidan av vägen?



Jag får det inte att gå ihop men HUR HUR HUR ska man få vägverket
att fatta det?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
och tjejer kör fort för att visa vilken stor mutta de har?

Penisförlängare är ett uttryck. Kan även gälla damer, även om de är väldigt få. Både i statistiken och oftast i sättet att ta risker.

Bröstförstorare annars, men det funkar ju inte i praktiken..
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top