Alla dessa olyckor...

Marsipulami

Guest
Jag är inte ofta på detta forum. När man sen med glädje loggar in för att läsa igenom lite roliga saker så finns det otroligt många trådar om MC-olyckor. Det känns mycket tråkigt att läsa om dem och speciellt då det är dödsfall inblandade....

I alla fall så är min fråga om denna säsong inte har börjat på ett mycket tråkigt sätt. Fler olyckor eller dödsfall har jag nog inte varit med om så här tidigt, fan vad jobbigt alltså. Och största anledningen är ju att det finns så pass många idioter som tvunget ska köra i 180krm/h till ingen nytta, och de flesta är ju sporthojar. Jaja, jag är inte oskyldig själva, är också fartglad och skam på mig alltså....

Sen när man kommer in på forumet så vill man ju läsa om roliga saker, inte bara om allt det tråkiga även om det är ett faktum att läget är så.... Är det någon som har ett förslag för att vi ska undgå detta.... kanske en egen sida??

I alla fall killar och tjejer, kör nu lugnt och kör med ett mycket gott omdöme. Vi är inte odödliga och vi liksom alla andra måste hålla oss till lagarna, tänker på att hålla hastigheterna till att börja med, redan där skulle vi vinna mycket....

Kör på i alla fall och ha en trevlig med lugn MC-tur

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Marsipulami skrev:

Sen när man kommer in på forumet så vill man ju läsa om roliga saker, inte bara om allt det tråkiga även om det är ett faktum att läget är så.... Är det någon som har ett förslag för att vi ska undgå detta.... kanske en egen sida??

Nja, tycker att dessa trådar kan vara där dom är nu.
Trots att det är tråkigt att se och läsa dom så påminner dom om att vi inte är odödliga. Kanske man kan tänka på det lite nästa gång man är ute och kör så man inte kör över sin förmåga.

Har nu i påsken kört förbi ett ställe et par gånger där en Norsk mc körde av vägen i torsdags. Vet ej skadeläget på han men han var nog inte känd på den sträckan som där det hände är väldigt kurvig en sträcka. För mig som känner vägen är det ju ok men känner man inte vägen så är det lätt att komma för fort in i den.

Svor åt mig själv i dag då jag missbedömde en kurva lite och fick luta lite mer än vad som var tänkt för att inte komma över i andra körfältet. Gick ju bra då man hade marginal kvar att gå på.

Känner du inte vägen så ta det extra försiktigt. visst kan det kännas fisigt då man kör för sakta i kurvorna men i alla fall så håller man sig på vägen.

Hade ju i fjol en olycka här med dödlig utgång.
En som hade återrehabviliterat sig efter en mcolycka....
Hade han känt till den lite dolda utfarten för den fart han höll och respekterat 50-skyltarna så hade utgången kunnat vara en annan...

Gäller att ha kurage att köra efter förmåga och inte ge efter för gasdjävulen på olämpliga ställen

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det handlar om att se till att man har marginaler, som jag tjatat om så många gånger förr i såna här trådar. Det svåra är att övertala sig själv att sänka farten det där lilla extra så att man får de marginalerna. Men har man en viss överlevnadsinstinkt så är det inte omöjligt. Utifrån detta inte sagt att en olycka kan drabba vem som helst ändå, men man förbättrar iaf sina chanser.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Räkningarna på hallgolvet försvinner inte bara för att man blundar.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...