tjena. Är mycket intresserad i en yzf-r125:a men jag undrar om prestandan i den är bra orginal? Är den bra jämfört med de andra 125 2-takt?
Om man skaffar det här röret ni snackar om, är det fortfarande under 11kw då? (för att köra lagligt)
MVH// Ian
Den hänger på 2-takt bra för att den drar redan från låga varv medan 2-takt bara drar på höga
tack vet jag växellådan
tack vet jag växellådan
Har man en växellåda och koppling spelar det inte mycket roll att 4taktaren har bredare register
Man slirar upp till att man är på lagom varv (där man har lite effekt alltså) på ettan, sedan varvar man tills effekt börjar dala, man petar i nästa växel som troligtvis gör att man hamnar ungefär i början av effektpeaken osv osv
Hänger du med? Troligtvis inte om föraren på tvåtaktaren kan köra och inte väger ett ton
okej om du blir tagen av polisen och kör en mc som är reggad som lätt mc och du har a1 kort och mcn har lite mer än 11kw. Vad blir straffet?
Är går denna mcn att gämföras med en 2-taktare prestandamessigt?
Hej!
Jag har tänkt mig att skaffa Yamaha YZF-R125.
Men jag undrar hur fort denna hojen går? hur bra axet är jämfört ned andra hojjar och hur mycket bensin den drar (milen)?
Rekomenderar ni denna hojjen?
Tack i förhand
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha