kattcalle skrev:2411793Snowboardskadan som du fick efter du hoppat ut från Columbiafärjan varpå du ramlade ner fritt fall från yttre rymden, gjorde en 720 nedför mnt everest ridandes en lavin, och räddade 18 sherpas.
kattcalle skrev:Eller gick det helt enkelt dåligt i skidskolan i Sälen, herr Extrem?
Homo skrev:2411913glöm inte att det är farligt att hoppa från hög höjd. oftast slår man sönder hornhinnan och annat skit i ögonen. tänk på det. inte så kul att ha colabottnarna på
IronMike skrev:2411910Var det ni som hoppa hemmagjord bungyjump av cykeldäck från alviksbron en gång i tiden?
maniacs iaf..
Själv har jag hoppat 16 meter, slog i armarna så hårt att jag fick blåmärken & blodblåsor, samt ont i nacken trots att jag enl filmen landa fint..
Tror aldrig man kan bli riktigt erfaren och duktig i den branschen, går bra sålänge man klarar sig...tills den dagen en kastvind kommer å man landar på ryggen eller magen. Ungefär som rysk roulette, går felfritt tills det klickar fel.
Vill man känna fritt fall, så varför inte utan plask, bungy eller fallskärm?
petterekman skrev:2412924Bildserier på hoppet:
Haha, med ditt nick hade jag hållt mig ifrån dylika aktiviteterDropdead skrev:2414609ajfan, ta mig baklänges! (höll jag på att säga... ehum)
men jävlar. Jag blir höjdrädd bara jag ser bilderna. Men så vågar jag aldrig hoppa i vatten öht heller. Trappa eller sandstrand is the shit..
Bilder finns numera i första inlägget.
Kan ju uppdatera med att säga att jag ännu inte slagit detta hopp. Denna sommar bjöd inte på mycket hopp över huvudtaget, men nästa sommar har jag siktet inställt på högre höjder, och svårare trick.
Dock slog jag nytt personligt rekord i volt från hög höjd förra sommaren då jag gjorde en mollbergare från den 22m höga Färjsundsbron på Åland.
[YOUTUBE-ID]_Fisd3XGBpo[/YOUTUBE-ID]
Kom o tänka på den här...52.4m
Läste nånstans att den fysiska gränsen för vad en normal människokropp tål, med tanke på att behålla sina kotor på plats etc ligger vid ung. 45m höjd & rakt ner i vattnet. Kanske är bull, ingen aning, men att nån skulle hoppat från 110m som nån skrev för länge sen förhåller jag mig högaktningsfullt rejält skeptisk till
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|