Alla SRW-körningar är inställda för 2007.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Hej !

Från dagens datum är ALLA våra kvällskörningar på Sturup Raceway (SRW) inställda.

Svedala kommun har ställt krav på Sturup Raceway att följa gällande krav på nyttjande av banan vid vissa tidpunkter, däribland våra tider.

I detta nu förhandlar vi med SRW om ersättningstider. Hur och när dessa blir av vet vi inte i dagsläget men vi får andra tider. Så fort vi har mer information kommer detta att annonseras via mail, hemsidan och sporthoj.com.

Frågor kring detta kommer INTE att besvaras personligt, utan enbart via våra utskick. Snälla, ring och maila inte i detta ärende, vi arbetar på det så gott vi kan.

Vänligen spekulera inte heller på sporthoj.com utan invänta information från rätt källa istället. ( Styrelsen i Sydskanes Emse )

Med vänlig hälsning
Styrelsen i Sydskanes Emse
(via Kurvmakaren)

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
:huvet...:4skrika...:gråta...:confused:...:dummer

Fast... det löser sig nog, det måste det ju.

Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Mvh,

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hmm...det låter som att det går en häxjakt över Sverige på små motorbanor. Först monzta sen SRW...vilken blir nästa?

Eller kommunerna föredrar att det gazzas på gatorna istället för ett avskilt ställe som en bana?

Surt...MKT surt säjer jag!

Hoppas Svedala kommun kommer till sin sans igen och låter verksamheten fortsätta som vanligt.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jag tycker det är märkligt att mitt under pågående säsong så ställs krav. Eller har det misstats ngt innan? Många har lagt ner massor av resurser i form av tid och pengar som nu rinner ut i sanden. Ställ gärna krav men då rimliga och innan en säsong drar igång, om man nu tvunget skall. Surt iaf!

Last edited:

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Handlar väl troligtvis om buller vid vissa tider (söndagar efter 18). Isf lite märkligt förhållande då banan ligger granne med en flygplats.

Vore bra om styrelsen gick ut med lite mer info ang problemet.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Helt sjukt.... Det skulle vara intressant att veta hur kommungubbar & politikers hjärnor funkar...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Det var iaf. kul så länge det varade - hann med en hel gång! Nu när jag äntligen fått tillbaks hojen så händer detta :huvet :huvet :huvet

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vänligen spekulera inte heller på sporthoj.com utan invänta information från rätt källa istället. ( Styrelsen i Sydskanes Emse )

Med vänlig hälsning
Styrelsen i Sydskanes Emse
(via Kurvmakaren)
Vi kan väl ge styrelsen lite mer än 54 minuter...

Edit: och betänka att nonsenssnack om svedalas politiker knappast bidrar positivt till saken.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det där kom som en blixt från en klar himmel!

Men jag har förtroende för att SSEMSEs styrelse löser detta på bästa möjliga sätt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag tycker det är märkligt att mitt under pågående säsong så ställs krav. Eller har det misstats ngt innan? Många har lagt ner massor av resurser i form av tid och pengar som ni rinner ut i sanden. Ställ gärna krav men då rimliga och innan en säsong drar igång, om man nu tvunget skall. Surt iaf!

Man kan ju tolka

Svedala kommun har ställt krav på Sturup Raceway att följa gällande krav på nyttjande av banan vid vissa tidpunkter, däribland våra tider.

som att någon missat dom krav som redan finns när dom beslutade att fortsätta hyra ut till oss (dvs 95dB ej tillräckligt)

Så jag tror jag instämmer i kören att vi ska vänta på mer info innan vi drar förhastade slutsatser...

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Jag som inte ens har hunnit med min premiärtur för i år :(

Beslutet kom precis lagom innan kommungubbarna går på semester, kanske vi får vänta minst 4 veckor innan något händer :gnissla

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Man kan ju tolka

som att någon missat dom krav som redan finns när dom beslutade att fortsätta hyra ut till oss (dvs 95dB ej tillräckligt)

Så jag tror jag instämmer i kören att vi ska vänta på mer info innan vi drar förhastade slutsatser...

Tycker bara det är konstigt att det kommer mitt i säsongen. En öppen tråd genererar kommentarer, kanske bättre att stänga den innan fler kommer och tills ytterligare info kommer från styrelsen.

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Vi får väl vänta och se vad som händer.
Skåningen är ju en lugn och trygg person som inte hetsar upp sig i onödan.:huvet

Nu slipper jag reta mig på att jag inte kan köra på några veckor till.:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...