Triumph Speed III -06 Demo ex 300mil. Inte hunnit köra med den så mycket men byggt om en del iallafall
View attachment 182262
Tänkte starta en tråd där man kan slänga upp info om den nya älsklingen man precis inhandlat. Det poppar ju upp tråd efter tråd med "Jag har köpt ny hoj" så varför inte samla alla här?
KRAV!
1) Märke, modell, årsmodel och annan info.
2) Bild!
En Italienska med mycket kolfiber hamnade hemma hos mig, ska bli spännande verkar vara lite brutal i karaktären. En får väl ha en mjuk handled. Bimota SB8R (2000) med Suzuki TL 1000R motor. Bimota har förändrat insprutningen och hojen är utrustad med ett titaniumsystem som inte är gatlegalt. En potensiometer sitter på hojen så att man förändra bränsleblandningen i 8 steg. Nya däck. Bak/sadelpartiet är i kolfiber utan bärande bakram i metall. 1800 mil på mätaren. Den svarta delen på ramen där svingen är lagrad är i kolfiber som är bultad ihop med den övre vanliga aluminiumramen. Gaffelvinkeln är justerbar. Lite över 130 hästar. Raceversionen ( 180 hkr ) deltog i WSBK fyra tävlingar vann en ( 25% ) . Sedan tog pengarna slut hos företaget och racesatsningen avbröts och så även produktionen utav hojen, det blev endast ca 200 tillverkade.
skit vad snygg!!riktig cool hoj
Du verkar ha en hel del tid över...
Den här tråden blir nog låååång, jag brukar avverka två hojar/år. Vem kör vill köra samma hoj två år irad?
Triumph Speed III -06 Demo ex 300mil. Inte hunnit köra med den så mycket men byggt om en del iallafall
View attachment 182262
Fan va snygg den var! Grymma slipon
Frågan är varför jag blir avundsjuk
Sån här har jag köpt kommer i nästa vecka.
Faktiskt rätt billig i försäkring.
här är min..CB1000 -96 2500mil...under ombyggnad tråd finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141566
Satan!! Du har en Superduke standard och slår till på en R. Då måste du vara nöjd med cykeln! Cool..En sån här blev de för mig. Väntan på att den ska dyka upp är olidlig....
Satan!! Du har en Superduke standard och slår till på en R. Då måste du vara nöjd med cykeln! Cool..
Ja fy fan va nöjd jag är. Jag har vart besatt av den sedan jag såg den. När jag provsatt skiten hos handlaren var de kört.... Den passar mig sjukt bra. Ljudet, vridet, köregenskaperna & ettrigheten är bara oslagabart. Dessutom så är den lika snabb som en CBR1000 till 200!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|