De ligger på 30 grader för tillfället, vilket jag tycker är helt okej med tanke på att det är sex grader under systemtempen. Just nu är det väldigt väldigt mycket luft i systemet (man hör hur det hela tiden spottar och fräser ur pumpen) så det är inte precis optimalt för att skryta om temperaturer just nu.Padde skrev:Den kylningen på diskarna ser ju allmänt rå ut, Vad ligger dom på i normal temp med den kylningen? Varför investerade du inte i riktigt HDD-kylare som även dämpar ljudet? Kan ju vara nått om du vill satsa på låg ljud nivå. Ser ju för övrigt mycket fint ut om du skulle rensat upp lite, snyggt jobb. Vad är det för nätagg? Antec:?

Att jag valde vattenblock till diskarna med är för att jag vill kunna kyla alla komponenter i burken med ett enda system. Dessutom förintas alla vibrationer från diskarna så nog vinner man på det även ljudmässigt.
Nätagget är ett Antec NeoPower. Stabilare agg än så hittar du inte om det inte är servernätagg du är ute efter. Håller spänningarna perfekt och är optimalt om man gillar att klocka, plus att ljudnivån är i princip obefintlig. Även jag har funderat på passivt nätaggregat men för mig skulle inte det fungera. Det kräver ju att man har bra luftgenomströmning och gott om fläktar i övriga chassit.
Jag däremot föredrar att kunna stänga av alla fläktar och köra helt passivt, förutom nätaggregatets fläkt då men den hörs ändå inte om man inte lägger örat emot. Dessutom har det ju fördelen att man kan kyla en radiator med nätaggregat med fläkt. Då är det ju också den enda fläkten man behöver ha. Skulle jag satsat på ett annat nätaggregat så skulle det väl i så fall ha varit ett vattenkylt, men de som finns på marknaden för tillfället är inget vidare. Går ju iofs bygga själv, men det känns lite synd att riva upp ett agg för 1400 spänn.
Visst går det göra så, men det finns ärligt talat ingen större anledning till att göra det. Att köra två fläktar på varandra ger inte särskilt mycket bättre kylförmåga än om du bara kör en.MikkE skrev:Kom bara att tänka på en sak.
Istället för att ha en fläkt som går på typ 1500rpm, så skaffar man två som sitter på varandra, fast snurrar bara i 750rpm/st. Funkar det och kyler det likabra?
Funkar inte till min laptop, men kanske till de större burkarna?