Nova skrev:2446306Syftade på hur det har varit i Kina. Kommunism du vet
Och JA jag har har varit i Kina.
Vem har sagt att min farsa har en fet plånbok? Jag bor inte hemma.
Dock har jag ingen lust att betala skatt till en massa bidragssnyltare. Jag antar att du är en sån eller?
Nej, faktiskt inte. Det har inte bildat en "politisk kartell" så som borgarna har gjort. Som jag ser det så har alliansen medfört att det finns färre val i svensk politik. Detta har inte deras motståndare gjort.Stymer skrev:2446365..och en röst på sossarna har inget med kommunister och miljöpartister att göra?
ozto skrev:2446379
Det tycker ju bevisligen inte vänstern med sossarna i spetsen! Hade dom velat ha det så hade dom väl redan fixat det!!! Dom har ju fakitskt haft ganska bra med tid på sig att bygga upp sverige som dom ville! och hur gick det?
D_Sundsvall skrev:2447067
Nej, faktiskt inte. Det har inte bildat en "politisk kartell" så som borgarna har gjort. Som jag ser det så har alliansen medfört att det finns färre val i svensk politik. Detta har inte deras motståndare gjort.
Suomalainen skrev:2444076Du får nog tänka om!
Citat ur nyheterna på förstasidan.
"För en motorcykel på 100 hästkrafter, t ex en Honda 600, ägd av en 25-årig man i Malmö ändras premien från 9 236 till över 18 000 kr."
Kul för er som har en GSXR 1000, R1 mfl... kommer få sälja dem för en skitsumma om ni ska få dem sålda med såna premier!
Stymer skrev:2447369Det är nog lika mkt allians. Skillnaden är att man vet inte vilka frågor de tänker driva om man röstar på dem...
För er osäkra väljare: Gå in på svt.se, gör testet och få reda på vem ni skall lägga er röst på..
rödsvart röra skrev:2446813kul om "de blå" vinner. Då är det väl bara att sälja cykeln. men men, jag fick ju iaf EN sommar på mc!!
Men så funkar det ju redan nu, eller hur?gunnar_gt750 skrev:2447376Varje hojtyp får väl helt enkelt bära de kostnader som den orsakar försäkringsbolagen i form att skadeutbetalningar.
Sett ur det perpektivet är det de riskbenägna och/eller klantiga hojägarna som orsakar de höga premierna på de mer avancerade/nya modellerna och att det är dessa försäkringstagare man kan ha orsak att ondgöra sig över när premierna förhindrar att kunna äga en sådan modell.
De som kallt kalkylerar med och utnyttjar att försäkringsbolagen tar hand om motorrenoveringen när de legat på varvstoppet i ett halvår på nyhojen.
D_Sundsvall skrev:2447395Svar Nej ! De har ej bildat någon allians / politisk kartell. Om sossarna inte får tillräckligt med röster så kan de stödjas av V och mp ifall de kommer överens om en politik, gör de ej det så kan ej sossarna bilda någon regering.
Stymer skrev:2447575
Om man ogillar högerns politik må vara, men högerväljare vet då vad de röstar på.....
Eureka skrev:2447827Gör dem ?
Tror nästan att vänsterpacket inte vill att alla skall få jobb utan vill ha lite utslaget folk som är beroende utav bidrag. Vem skulle annars rösta på dem?D_Sundsvall skrev:2448101Nej det gör de inte, en "arbetare" / lågavlönad som röstar på moderaterna i detta val är lika lurad som en invandrare som röstar på SD ( sverige demokraterna )....
repan skrev:2448131Tror nästan att vänsterpacket inte vill att alla skall få jobb utan vill ha lite utslaget folk som är beroende utav bidrag. Vem skulle annars rösta på dem?
Jag är för jobb och emot bidrag (generellt) dvs röstar jag blått.
Suomalainen skrev:2444076Du får nog tänka om!
Citat ur nyheterna på förstasidan.
"För en motorcykel på 100 hästkrafter, t ex en Honda 600, ägd av en 25-årig man i Malmö ändras premien från 9 236 till över 18 000 kr."
Kul för er som har en GSXR 1000, R1 mfl... kommer få sälja dem för en skitsumma om ni ska få dem sålda med såna premier!
SWK skrev:2448334Dagens I-landsproblem! Som sagt, jag kommer nog spara mina pengar i madrassen och skita i försäkring snart... Det ÄR redan så förbannat dyrt att försäkra!
Återigen, jag skulle aldrig rösta på ett visst parti för att min försäkring kommer att höjas. Sen tror jag at ALLA partier kommer att höja premien hursomhelst... Dom triggar ju varandra!
rödsvart röra skrev:2446813kul om "de blå" vinner. Då är det väl bara att sälja cykeln. men men, jag fick ju iaf EN sommar på mc!!
D_Sundsvall skrev:2448173Sakligt och bra inlägg !!!
Vad tycker du om förslaget om trafikförsäkringen ??
Ja, det är sagt att den ska vara knuten till fordonsförsäkringen som förslaget är nu. Du ska alltså betala den en gång för bilen och en gång till för hojen.Majk de Bajk skrev:2448917Om nu argumentet att "fordon" som grupp skall betala sin "sjukhusräkning" på sin trafikförsäkring, har man då ju tänkt på att det finns en privat sjukvårdsförsäkring (som jag har, och som dom blå förespråkar), ska jag betala dubbelt för min sjukvård då??
SWK skrev:2448334Dagens I-landsproblem! Som sagt, jag kommer nog spara mina pengar i madrassen och skita i försäkring snart... Det ÄR redan så förbannat dyrt att försäkra!
Återigen, jag skulle aldrig rösta på ett visst parti för att min försäkring kommer att höjas. Sen tror jag at ALLA partier kommer att höja premien hursomhelst... Dom triggar ju varandra!
Majk de Bajk skrev:2448917Om nu argumentet att "fordon" som grupp skall betala sin "sjukhusräkning" på sin trafikförsäkring, har man då ju tänkt på att det finns en privat sjukvårdsförsäkring (som jag har, och som dom blå förespråkar), ska jag betala dubbelt för min sjukvård då??
Anarchist skrev:2443230Nej, alla företag ska privatiseras och sjukvården med så vi når Amerikansk standard! Då blir det som vi vill, eller hur?!
..
jonatanh skrev:2450418Ja, det vore nog bra. Amerikansk sjukvård är väldigt effektiv, även om försäkringssystemen är ineffektiva och stimulerar till överutnyttjande.
På tal om överutnyttjande så funderar jag på vad som gör att de flesta trafikfösäkringar är billigare i U.S.A. Kan det vara marknadskrafterna?
/J
Jag bara fortsatte på ditt resonemang om vem som röstade på vem.D_Sundsvall skrev:2448173Sakligt och bra inlägg !!!
Vad tycker du om förslaget om trafikförsäkringen ??
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|