Allmän skärpning i Racingforumet.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Gustav O skrev:
2590692 Det är tydligt att flera läsare, användare och skribenter tycker att stämningen här i Racingforumet har förlorat sin charm på grund av långa segdragna diskussioner utan slut med mer och mer påhopp på både förare, serier, motorcykeltyper, skribenter på nätet och andra SH-medlemmar.

Nu kommer ju den långa trista vintern så det är önskvärt med en allmän skärpning av inläggen, gäller såklart undertecknad också.
Om vi alla tänker till en eller flera gånger om det vi tänker skriva tillför diskussionen något vettigt och undviker att gå i onödig polemik om subjektiva sakfrågor och istället försöker överföra passionen för roadracing till SH tror jag vi kan få en trevlig tid till nästa säsong drar i gång igen.

/Gustav
Det är kanske så att du ska skapa ett underforum "Racing Bash" där det är fritt att älta Skäggets skägg, Setes frissa, Burgess sågningar av WSBK osv ?

MC Doktorn

Guest
För mycket modererande är inte bra men förhoppningsvis kanske de som känner sig träffade slutar så vi vanliga kommer in i matchen igen.

Annars tycker jag raceforumet är den bästa delen här på sporthoj och cred till allas stora kunnande.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RedBaron skrev:
2595100 Det är kanske så att du ska skapa ett underforum "Racing Bash" där det är fritt att älta Skäggets skägg, Setes frissa, Burgess sågningar av WSBK osv ?
Jag kan inte skapa forumdelar utan det är enbart Swedie som kan.

MC Doktorn skrev:
2595166 För mycket modererande är inte bra men förhoppningsvis kanske de som känner sig träffade slutar så vi vanliga kommer in i matchen igen.

Annars tycker jag raceforumet är den bästa delen här på sporthoj och cred till allas stora kunnande.
Bäst är det ju om man slipper moderera öht och jag tycker det oftast funkar bra med den nivå på moderering som jag haft. Dock kändes det av flera orsaker som om det var dags för en diskussion om vad som skrivs i den här delen och varför.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2592716 Just den typen av inlägg är ganska dryga att läsa och frågan är om skribenten vill lyfta fram sin egen förträfflighet eller bara racka ner på alla andra?
Tror forumet skulle bli rätt trist om det krävdes ett par RR-säsonger för att få vara med och tycka.
Jag håller med om att det absolut inet behövs någon egen erfarenhet av att ha kört för att få ha en åsikt eller skriva saker. Dock kan det ju hända att det finns folk på forumet som har erfarenheter som ger dem viss insyn som man inte kan få utan att ha kört själv, jag räknar mig inte till dem eftersom jag kör för jävla långsamt utan syftar på andra personer. Tyvärr skriver oftast dessa personerna alldeles för sällan.

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Gustav O skrev:
2590692 Det är tydligt att flera läsare, användare och skribenter tycker att stämningen här i Racingforumet har förlorat sin charm...

önskvärt med en allmän skärpning...
/Gustav

Mycket bra ide :tummenupp . ()

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För att ytterligare poängtera vad som tydligen inte varit tydligt nog.
Jag är inte ute efter ett dunka iryggen forum där konsensus är målet med alla trådar. Olika åsikter är ju hela poängen med ett diskussionsforum. Det är formerna för hur man framför sina åsikter som jag vill åt, samt påhopp och ändlöst käbbel.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Gustav O skrev:
2595746 För att ytterligare poängtera vad som tydligen inte varit tydligt nog.
Jag är inte ute efter ett dunka iryggen forum där konsensus är målet med alla trådar. Olika åsikter är ju hela poängen med ett diskussionsforum. Det är formerna för hur man framför sina åsikter som jag vill åt, samt påhopp och ändlöst käbbel.

Nu vet jag inte om endel av denna kritik är riktad mot mig, men jag ska försöka skärpa mig jag också, oavsett. Om nu målet är mindre roligheter och djupare debatter så ska jag försöka dra mitt strå till stacken.

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Gixxer 750
Bra Gustav.

De sista månaderna har det varit en massa spammande som har gjort racing forumet näst intill helt ointressant.

Jag skulle uppskatta om den där Sandspammaren kunde ta timeout en vecka för att nämna en av superspammarna.

sandstream

Guest
snigel77 skrev:
Jag skulle uppskatta om den där Sandspammaren kunde ta timeout en vecka för att nämna en av superspammarna.
Ingen risk, men du kan ju sätta upp mig på din ignorelista så slipper du se mina inlägg :tummenupp

Gustav O skrev:
2595746 För att ytterligare poängtera vad som tydligen inte varit tydligt nog. Jag är inte ute efter ett dunka iryggen forum där konsensus är målet med alla trådar. Olika åsikter är ju hela poängen med ett diskussionsforum. Det är formerna för hur man framför sina åsikter som jag vill åt, samt påhopp och ändlöst käbbel.
Jag förstår vad du är ute efter men som det fungerat de senaste dagarna verkar en del kunna skriva samma sak titt som tätt men om jag använder samma ord i två inlägg efter varandra så är Red Baron, NyTeknik eller någon annan där och hackar.
Nästa problem är att om jag svarar på deras hackande är det jag som är "dum" och den som ska rättas.
Skittrist men det är väl bara att vänja sig...

Last edited:

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Gixxer 750
sandstream skrev:
2596113 Ingen risk, men du kan ju sätta upp mig på din ignorelista så slipper du se mina inlägg :tummenupp

Jag förstår vad du är ute efter men som det fungerat de senaste dagarna verkar en del kunna skriva samma sak titt som tätt men om jag använder samma ord i två inlägg efter varandra så är Red Baron, NyTeknik eller någon annan där och hackar.
Nästa problem är att om jag svarar på deras hackande är det jag som är "dum" och den som ska rättas.

Precis sånt här vill man undvika...

Du kan ju inte bara låta bli att svara, eller?

Tänk om du för en gång skull kunde låta bli att svara.

Var snäll och fundera lite på hur du själv upplevs.

sandstream

Guest
snigel77 skrev:
2596132 Precis sånt här vill man undvika... Du kan ju inte bara låta bli att svara, eller? Tänk om du för en gång skull kunde låta bli att svara. Var snäll och fundera lite på hur du själv upplevs.
Du kanske vill undvika det men kan du inte bara förklara vad som är fel med att svara på ett inlägg från dig riktat direkt till mig :va

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Gixxer 750
sandstream skrev:
2596140 Du kanske vill undvika det men kan du inte bara förklara vad som är fel med att svara på ett inlägg från dig riktat direkt till mig :va

Du är säkert en snäll och bra kille på alla sätt och vis.

Men jag upplever att kvaliteten i racingforumet de senaste månaderna har sjunkit rejält. När man kikar in i forumet så möts man i stort bara av en massa spammande och meningslösa svar som inte tillför något i många trådar.

Jag upplever att du är en av flera som spammar värst. Det här kanske uppfattas som ett personangrepp, men det är inte avsett så. Om det uppfattsas så, ber jag om ursäkt. Vem som är värst är inte speciellt intressant. Jag bara pekade på dig som ett exempel på fenomenet.

Så varför inte bara låta bli att svara på sådana här inlägg? Låt udda vara jämt. Visa att du är större än de andra storspammarna.

PS. Axxexs är ett föredöme bland de som skriver här. Kunning, saklig, intresserad och skriver nästan alltid enbart om han har något att tillföra. Det uppskattas av oss nästan bara läser och inte så ofta skriver.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
snigel77 skrev:
2596182Axxexs är ett föredöme bland de som skriver här. Kunning, saklig, intresserad och skriver nästan alltid enbart om han har något att tillföra.

Jag håller med! Och med det menar jag inte att alla ska vara som Axxexs men han är ett bra exempel på en "bidragare".

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Cliff Barnes skrev:
Det funkar inte, Citaten kommer ju med i nästa spammares svar :näsblod
:D

Detta, mina vänner, var ett inlägg med märg :D

Edit: nedanstående är en generell text till den som tycker sig ha svårt att se skillnad på flame, spam och vanliga, bra inlägg och referar alltså inte till CF:s inlägg ovan. Ok?

Kolla definitionen på flame ovan så ser ni vilken sorts inlägg som upplevs som problem. Det är ingen som vill ha ett supersakligt, småtråkigt racingforum bara för dem som kan mycket. Alla är välkomna och alla uppskattar ett roligt inlägg. Men flame wars och spam är trist - när de kombineras blir resultatet outhärdigt. Om en konflikt övergår till att bli personlig är det bäst för ALLA parter om den kan tas privat över PM.

Och kom ihåg, i ett flame war finns det bara förlorare. Om man slåss i skiten så blir man smutsig och illaluktande :fakta

Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Bingo skrev:
2596382 :D

Detta, mina vänner, var ett inlägg med märg :D

Kolla definitionen på flame ovan så ser ni vilken sorts inlägg som upplevs som problem. Det är ingen som vill ha ett supersakligt, småtråkigt racingforum bara för dem som kan mycket. Alla är välkomna och alla uppskattar ett roligt inlägg. Men flame wars och spam är trist - när de kombineras blir resultatet outhärdigt. Om en konflikt övergår till att bli personlig är det bäst för ALLA parter om den kan tas privat över PM.

Och kom ihåg, i ett flame war finns det bara förlorare. Om man slåss i skiten så blir man smutsig och illaluktande :fakta

Kolla ovan vänner hur man förvanskar ett svar, på påståendet att man kan unvika vissa personer,men det går ju inte:va
Definitionen på flame :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Cliff Barnes skrev:
2596486 Kolla ovan vänner hur man förvanskar ett svar, på påståendet att man kan unvika vissa personer,men det går ju inte:va
Definitionen på flame :tummenupp
Men vaffan, jag tycker ju att det du skrev är bra. Kärnfullt och bra :mad: :pannkyss

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Zee skrev:
2596033 Nu vet jag inte om endel av denna kritik är riktad mot mig, men jag ska försöka skärpa mig jag också, oavsett. Om nu målet är mindre roligheter och djupare debatter så ska jag försöka dra mitt strå till stacken.
Det får gärna vara roliga inlägg i Racingforumet. Det är de tråkiga inläggen jag vill ha bort. :)

sandstream skrev:
2596113 Jag förstår vad du är ute efter men som det fungerat de senaste dagarna verkar en del kunna skriva samma sak titt som tätt men om jag använder samma ord i två inlägg efter varandra så är Red Baron, NyTeknik eller någon annan där och hackar.
Då kan du ju välja att skita i det och vara trygg i din förvissning om att du gör rätt och att de andra gör bort sig. Det är inte dig personligen jag är ute efter på något vis och jag är själv inte utan skuld på något sätt till att kvalitén sjunkit den senaste tiden, i mitt tycke då.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...