Allmänhetens åkning Mittsverigebanan Måndagar 2004

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
988R skrev:
:( Tragiskt att se en rettas förfall, f_n Abloy man byger inte om man köper en till det räcker inte med två i garaget måste ha tre :hihi


Någon som vet om det blir körning på måndag eller är det slut, vill skrapa mina titan puckar ????? :yoparty

Det är körning på måndag, det fina vädret skulle dessutom hålla i tills på tisdag åtminstone.
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Byggprojekt: Banfighter
Tillverkare: Peter
Byggtid: Ca 3 sek. + tio minuters tejparbete
Byggplats: Utgången på långrakan, Mittsverigebanan
Inspiration hämtad från: Uppställ i MotoGP
Byggkostnad: 0kr
Sponsorer: Gaffa-tejp från MX-Christer
 

Bifogat

  • peter_fighter.jpg
    peter_fighter.jpg
    104.8 KB · Visningar: 71

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Silvertejp är KUNG ! :yoparty

Skall nog upp å köra i morrn å testa nya drevningar mm om jag kan kompa en timme från jobbet
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Vi är 4st från Bilbolaget som tänkte åka och 1 av oss åker Yamaha xtx och blir hans första körning på bana :tummenupp
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Kanon åkning i går , besökte sandfålla uppe vid chikanen :tungan tur man har offroad.....
8 mils åkning blev det :yoparty
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Några som ska köra i kväll?

Bäst att passa på nu vem vet om vädret tillåter någon fler måndagskörning.
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Två tappra :squid från kvällens åkning
 

Bifogat

  • tomas_2004_09_13.jpg
    tomas_2004_09_13.jpg
    57.7 KB · Visningar: 70
  • xjr_2004_09_13.jpg
    xjr_2004_09_13.jpg
    60.2 KB · Visningar: 62

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja nu när RR-Träningen på Onsdagar slutat så kommer jag garanterat att köra så många Måndagskörningar som möjligt innan snön lägger sig över banan.
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
KennethN skrev:
Ja nu när RR-Träningen på Onsdagar slutat så kommer jag garanterat att köra så många Måndagskörningar som möjligt innan snön lägger sig över banan.

Ska inte du börja åka tävlingar snart? (läs nästa år)
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Per skrev:
Ska inte du börja åka tävlingar snart? (läs nästa år)

Ja det vet man aldrig :)
Hävdar bestämt att man inte är någon RoadRacingförare bara för att man sätter några snabba varv på Mittsverigebanan, det krävs mycket mer än så gällande kondition, göra bra starter, omkörningar, vara snabb att lära sig nya banor, kunna ställa in hojen efter de nya banorna, etc etc, men jag kanske provar bara för skojs skull. Man kanske t.o.m kvalar in och får köra nåt lopp.
Primärt kör jag ändå bana för att det är bland det roligaste som finns och tävling är för mig inte det absolut nödvändigaste, men det skulle vara kul att prova. Vi får se. Går det en rookie1000 tävling på Mittsverigebanan framöver så ställer jag garanterat upp.

/ Kenneth
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
KennethN skrev:
Ja det vet man aldrig :)
Hävdar bestämt att man inte är någon RoadRacingförare bara för att man sätter några snabba varv på Mittsverigebanan, det krävs mycket mer än så gällande kondition, göra bra starter, omkörningar, vara snabb att lära sig nya banor, kunna ställa in hojen efter de nya banorna, etc etc, men jag kanske provar bara för skojs skull. Man kanske t.o.m kvalar in och får köra nåt lopp.
Primärt kör jag ändå bana för att det är bland det roligaste som finns och tävling är för mig inte det absolut nödvändigaste, men det skulle vara kul att prova. Vi får se. Går det en rookie1000 tävling på Mittsverigebanan framöver så ställer jag garanterat upp.

/ Kenneth
Klart att du ska prova att tävla :tummenupp

Rookie 1000 är tufft men är inte ERF ännu fräckare.

Endurance Racing for Fun MC är en nationell roadracingserie öppen för nordiska förare med nationell licens, EUM licens samt också för förare från övriga FIM- anslutna länder med internationell licens. Här kan du anmäla ditt ERF lag
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
KennethN skrev:
Vi kanske skulle gå ihop vi som kör mycket och göra ett ERF team till nästa år ?


Räcker det om man kör mycket för att få vara med i teamet, eller måsta man vara snabb också?
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
norrlansguld skrev:
Räcker det om man kör mycket för att få vara med i teamet, eller måsta man vara snabb också?

Behöver nog inte vara toksnabb, jag tror att det är viktigare att man håller sig på hjulen. Det tar ju en del tid att rulla cykeln till depån och fixa den efter att man satt den i en betongmur i en högfartsväng. Risken är väl att man blir svartflaggad om det går för långsamt.

Vore kul om Sundsvall skulle kunna ställa upp med ett ERF-team, de är ju få städer som har så förspänt med träningsmöjligheter som det finns här.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Självklart skall du vara med o köra ERF Daniel.
Du behöver ju bara skaffa hoj först. ( Passa på att uppdatera SHprofilen. du har ju ingen Aprilia längre ). Å du... ha en fortsatt härlig födelsedag.
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Tjena Alla !!!!!

Ser i nuläget ut som att finns chans att det blir kanonväder på måndag :D är det nån som har planer på att åka upp å köra ???

Känns lite som att det kan vara sista svängen (åtminstone med 17" på!) innan det vita helvetet kommer!!! :huvet
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Anders 640 skrev:
Tjena Alla !!!!!

Ser i nuläget ut som att finns chans att det blir kanonväder på måndag :D är det nån som har planer på att åka upp å köra ???

Känns lite som att det kan vara sista svängen (åtminstone med 17" på!) innan det vita helvetet kommer!!! :huvet

Tyvärr får du nog vänta tills nästa år skulle jag tro, det blir nog ingen mer körning på Mittsverigebanan i år vad jag vet.

Det blir ju dessutom mörkt så tidigt så man hinner ju knappt upp innan det börjar skymma.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top