Allmänhetens bankörning Måndagskvällar 2005

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Nu på måndag är det åkning igen så kom igen nu det är ju 211 SH medlemmar från sundsvall så det borde kunna komma fler än 4-5 st från stan ???

Och skyll nu inte på gatufesten å massa annat...... Det är på bana man lär sig att använda en sporthoj som den ska användas :tummenupp och du blir en bättre förare på allmänväg samtidigt, tillexempel när du vet hur jäkla mycket du kan lägga ner om du skulle komma för fort in i en kurva. Själv så tycker jag att det alltid går för sakta :D

Jamen jag är rädd att vurpa säger du ja det är sant att det kan hända men rädslan är till för att övervinnas och sanningen är den att det är större sannolikhet att du vurpar/råkar ut för olycka på allmänväg så igentligen så borde man sluta åka på allmänväg :va
Med mina 9 år och 5 vurper(1 på bana) på sporthoj så törs jag nog säga att det 90% större chans att nåt händer på allmänväg.

Om du nu är en sporthojsåkarposör så kan jag bara säga att du inte vet vad du går miste om. Banåkning är sjukt kul och ger en härlig kick :Bugar

Skriver bara detta för att fler ska ta sig mod och uppleva denna underbara känsla :tummenupp

See you up there

/ Tomas

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag och en polare ska åka, tror även att jag ska ta med mig lite gridgirls :tungan

Och du Bagarn kan väl komma också så ska jag blåsa om dig på banan så strumperna snurrar runt fotlederna på dig :D :rofl

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Tomasol skrev:
Jag och en polare ska åka, tror även att jag ska ta med mig lite gridgirls :tungan

Och du Bagarn kan väl komma också så ska jag blåsa om dig på banan så strumperna snurrar runt fotlederna på dig :D :rofl

Hmm använder sällan strumpor .... :yoparty

Ska upp till härnösand å titta på en thunderräjs ( :tummenupp stavning )
med en polare.
Annars hade jag gärna blivit omkörd på bana . :Bugar

Va det dig jag såg svettig å ny motionerad vid sidsjön häromdagen ( fre ) tror jag ? eller hade du fått soppa torsk :hihi

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
164 på rullen skrev:
Va det dig jag såg svettig å ny motionerad vid sidsjön häromdagen ( fre ) tror jag ? eller hade du fått soppa torsk :hihi

Jodå det var jag i torsdags, man försöker ju hålla igång gris kroppen på alla möjliga sett :banana

Japp Björn det är/ska vara åkning idag.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Tomasol skrev:
Nu på måndag är det åkning igen så kom igen nu det är ju 211 SH medlemmar från sundsvall så det borde kunna komma fler än 4-5 st från stan ???

Och skyll nu inte på gatufesten å massa annat...... Det är på bana man lär sig att använda en sporthoj som den ska användas :tummenupp och du blir en bättre förare på allmänväg samtidigt, tillexempel när du vet hur jäkla mycket du kan lägga ner om du skulle komma för fort in i en kurva. Själv så tycker jag att det alltid går för sakta :D

Jamen jag är rädd att vurpa säger du ja det är sant att det kan hända men rädslan är till för att övervinnas och sanningen är den att det är större sannolikhet att du vurpar/råkar ut för olycka på allmänväg så igentligen så borde man sluta åka på allmänväg :va
Med mina 9 år och 5 vurper(1 på bana) på sporthoj så törs jag nog säga att det 90% större chans att nåt händer på allmänväg.

Om du nu är en sporthojsåkarposör så kan jag bara säga att du inte vet vad du går miste om. Banåkning är sjukt kul och ger en härlig kick :Bugar

Skriver bara detta för att fler ska ta sig mod och uppleva denna underbara känsla :tummenupp

See you up there

/ Tomas

Jag har varit upp och åkte en gång och det var askul! Lärde mig en massa direkt. Måste ju finnas fler "nybörjare" här i stan eller är jag den enda?
Hade varit upp mera på banan om jag inte varit tvungen att jobba hela tiden.
Bankörning är kul och det ÄR skitcoolt att köra ett varv på fyra minuter, tro mig!! ;)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Tomasol skrev:
...Jamen jag är rädd att vurpa säger du ja det är sant att det kan hända men rädslan är till för att övervinnas och sanningen är den att det är större sannolikhet att du vurpar/råkar ut för olycka på allmänväg så igentligen så borde man sluta åka på allmänväg :va
Med mina 9 år och 5 vurper(1 på bana) på sporthoj så törs jag nog säga att det 90% större chans att nåt händer på allmänväg...
Så sant Tomas. Men som du vet brukar Balkas och jag bara sitta på plattan och posa. Vi kör egentligen inte hoj. Det är bara ett substitut för bussen. :tungan
Nejdå, jag har bara inte samlat mod ännu sedan förra gången (du vet hur det gick då). Det var i augusti i fjol så nu är det snart dags... Kanske nästa måndagskörning, om två v.

Ses!

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Några som ska passa på att köra i kväll när det är så fint väder :)

hudiksvall

www.hmck.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Kawasaki zx-6r 2015
Bankörning

Måndagen 22/8 kl 15´00 samlas vi ett gäng från Hudik på Möljen för avfärd mot härnösand. Är du ledig så gör oss följe säsongen börjar lida mot sitt slut så passa på nu innan kylan med kall asfalt kommer. Abbe,ivrige Jocke med kryckJohan som lekledare ( nu när gasLars är ute på jobb ) är spikade. Vore väl fan om man inte kunde få ner knähelvete i backen innan sommarn tar slut.

Skyflyer

Ner kommer man alltid!
Gick med
10 May 2005
Hoj
GasGas EC300 2009
Skulle varit as skoj å hängt på, men min motor ligger på garage bänken å väntar på nya lager :gnissla Ska få dom till veckan nångång, sen kommer ja upp :cpparty

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Är det någon allmänhetensåkning ikväll eller nästa måndag?

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
norrlansguld skrev:
Det är i kväll det vet jag, har inte en aning om hur det är nästa måndag.

Är du hundra på det? Hittade bokningssidan och där står det inget om ikväll?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0