Allmänhetens kväll på banan bytt till Onsdagar

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Allmänhetens kväll på banan blir tydligen utbytt till Onsdagkvällar och utökas med en massa annat skoj runt omkring. Se länk.... http://www.mittsverigebanan.se/onsdagar.asp
Roadracingträningen för licensierade förare flyttas som det ser ut nu till Måndagkvällarna. Mer info lär väl komma i ärendet...
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Vad är detta? Kan väl inte bli mycket banåka med mc när det ska släppa ut traktorer, mopeder och annat på banan. Kommer säkert att locka mycket folk men hoppas att de skakar loss en ny kväll för vanliga mc-åkare. Tur att man har anmält sig till licenskursen så att man kanske kan smyga in på de passen istället.
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
inte för att jag har åkt nåt på banan än men det där verkar ju ganska dåligt :va ,trängas med massa gasglada 18 åringar i 240.s är nog inte min grej :huvet
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Tur att man har anmält sig till licenskursen så att man kanske kan smyga in på de passen istället.

Ja det är bra att du gjort detta. För om du har betalat och hämtat ut din licens och kör på en av de SVEMOanlutna föreningarnas utlysta RR-träningar ( som i detta fall en NRS-träning www.n-r-s.se ) så gäller din licensförsäkringen, annars gäller nog inga försäkringar.
 
Last edited:

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Läser jag fel eller är det nåt happening mellan 19:00-20:00. Vad händer innan det då?
Verkar ju som att körningsmöjligheterna blir indragna i princip!
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Men det här kan ju inte vara sant!?!?..
I går när vi stog o svamlade med Krister på banan så va det ju bara att tuta o köra på måndagar.. Vet inte han om det här heller då alltså??!?! :huvet
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Förb. tråkigt om det här kommer att betyda att det inte kommer att kunna gå att gasa som det var förut :( :(
Var där första gången i måndags och fick mersmak..... :banana
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Känns direkt som om att jag INTE gillar detta. Fick mersmak efter måndagens körning, men det här vill jag nog inte vara med på. Jovisst, dit å kika kanske....men, själva körningen verkar det inte finnas något utrymme för????
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
KennethN skrev:
Allmänhetens kväll på banan blir tydligen utbytt till Onsdagkvällar och utökas med en massa annat skoj runt omkring. Se länk.... http://www.mittsverigebanan.se/onsdagar.asp
Roadracingträningen för licensierade förare flyttas som det ser ut nu till Måndagkvällarna. Mer info lär väl komma i ärendet...


Det står på NRS sida att träningarna på onsdagar är tidigarelagd till mellan 17-20.

Tommy Qvist som är ansvariga för träningarna vet inte om dom kommer byta dag framöver så det är tydligen ingenting bestämt ännu.
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Nä jag håller med!! Man kan väl ta med familjen och en picknickkorg i bästa fall :confused: men det är ju körningen man vill åt!!!!

Vi som vill åka kanske få gå ihop och hyra banan på "annan" tid ???
Som jag tolkar prislistan så kostar det 11.000 bagis för en vardag
spåna på att man är 30 st då blir det 370 spänn per åkare :tummenupp
Helg=17,000 /30 =570 kr /dag........
Eller är det jag som är :kocko ??
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
norrlansguld skrev:
Det står på NRS sida att träningarna på onsdagar är tidigarelagd till mellan 17-20.

Tommy Qvist som är ansvariga för träningarna vet inte om dom kommer byta dag framöver så det är tydligen ingenting bestämt ännu.

Precis som jag skrev i slutet av inlägget. Mer info lär väl komma i ärendet...
Ikväll skall jag ändå inte upp eftersom vi skall gratta en polare som fyller år.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Pratade med Christer Nordqvist som är ansvarig för körningarna på Måndagar.
Han sa så här"döda alla rykten om att det är flyttat till onsdagar".
Han har kontrakt på måndagar mellan 17:00-20:00 EVENTUELLT kommer han att byta så att det blir på onsdagar mellan 17:00-20:00 men inget är bestämt än.

Så på måndag är det köring som vanligt om någon är osäker eller har frågor får dom gärna ringa Christer på hans mobil 070-6518876
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Precis. Fick det också bekräftat idag på mobiltelefon.
Körning på Måndagar kl 17:00 som vanligt alltså. Helt Suveränt !!! :) :banana :Bugar :yoparty
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top