Allmänt snack

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Nu är man bonde, så nu får man börja odla vete och klämma ur någon liter mjölk varje morgon från kossan.

Grattis gubben, jag kommer ut och hjälper dej att fixa till åkern med crossen! :D

Det va som fan. Även om den treåriga fabriksgarantin gått ut??
Fast det e klart. Ett sådant allvarligt fabrikationsfel som ramfel är väl tveklöst ett återkallningsjobb. Lycka till med hojköpet i alla fall:tummenupp

Yes, jag frågade runt lite i zx10r tråden och dom sa att det var så, jag hoppas väl på det då :)
tack så mkt, hoppas vi kan ta några bombar repor i sommar ihop. :yoparty

Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Grattis gubben, jag kommer ut och hjälper dej att fixa till åkern med crossen! :D

Yes, jag frågade runt lite i zx10r tråden och dom sa att det var så, jag hoppas väl på det då :)
tack så mkt, hoppas vi kan ta några bombar repor i sommar ihop. :yoparty

Det blir nog ett par repor, om man hänger med i erat tempo vill säga. Har ju hört en del:D Det får fan se till att bli sommar nu. Så här åksugen har jag fan inte varit på jävligt länge:gnissla

Imorrn blire nya kåpor :D

Gott!!!:tuttar

Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
400km/h på framhjulet är väl ingenting?

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det blir nog ett par repor, om man hänger med i erat tempo vill säga. Har ju hört en del:D Det får fan se till att bli sommar nu. Så här åksugen har jag fan inte varit på jävligt länge:gnissla

Gott!!!:tuttar

Hehe "vårat" tempo är bombar repa :)
Sen avråder vi folk att försöka hänga på :D

Ne men i Suicidal mc så finns alla typer vissa är mer erfarna andra är nybörjare för iår, unga, gamla, lite av allt kan man säg.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Hehe "vårat" tempo är bombar repa :)
Sen avråder vi folk att försöka hänga på :D

Ne men i Suicidal mc så finns alla typer vissa är mer erfarna andra är nybörjare för iår, unga, gamla, lite av allt kan man säg.

Det visar sig om jag hänger med antar jag:tuttar
Nä men jag bombar nog inte i ert tempo. Mycket beroende på mitt jobb där jag behöver mitt körkort:gnissla
Blir nog däremot mycket bana i år:)

Last edited:
Gick med
17 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Hola memebers..
Question. Startade hojen i helgen och skulle ut en sväng, precis vid utgång från garaget (skulle putta ut den) klämmer jag på F-bromsen och den går ner till handtaget?
Sesongens slut var det tipp topp,.. ingen olja som runnit, ingen olja saknas i behållaren. Stålomspunna slangar. Ngn som kan veta orsak?
Har luftat på bilen, samma sak på MC? Får väl läsa handboken.
Ngn som kan helpa när tid ges, går säkert snabbare för den med erfarenhet?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Pumpa pumpa pumpa håll, öppna nippeln, upprepa tills det är kalas. Se till att du aldrig hamnar på min i behållaren. (alltså samma som på bil)
Det är löser sig några min jobb.

Gick med
17 May 2005
Hoj
Pumpa pumpa pumpa håll, öppna nippeln, upprepa tills det är kalas. Se till att du aldrig hamnar på min i behållaren. (alltså samma som på bil)
Det är löser sig några min jobb.

Okej, skall pumpa på. Om det som på bil så fixar jag det :)
Men ändå konstigt att det skett då allt var OK innan man ställde av den.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Okej, skall pumpa på. Om det som på bil så fixar jag det :)
Men ändå konstigt att det skett då allt var OK innan man ställde av den.
Har du provat att endast pumpa ett antal gånger utan att lufta? Själv tappa jag lite bromsverkan när jag fick ett riktigt wobbel, gör ont i handlederna.
Chansning pumpa du inte bromsen några gånger kanske bromspumpen släppt trycket så den inte mosar på, annars kanske någon garagepolare varit framme och pillat.

Edit: Om du luftar den släpp tillbaka handtaget lite saktare än du gör på bil då kolven kan vilja gå tillbaka till ursprungsläge.

Gick med
17 May 2005
Hoj
Har du provat att endast pumpa ett antal gånger utan att lufta? Själv tappa jag lite bromsverkan när jag fick ett riktigt wobbel, gör ont i handlederna.
Chansning pumpa du inte bromsen några gånger kanske bromspumpen släppt trycket så den inte mosar på, annars kanske någon garagepolare varit framme och pillat.

Edit: Om du luftar den släpp tillbaka handtaget lite saktare än du gör på bil då kolven kan vilja gå tillbaka till ursprungsläge.

Jag testade men det blev ingen skillnad. Ska in till garaget ikväll och se över det hela en gång till. Underligt, ingen som har kunnat pilla på den.
Det var inte mycket körning med den innan avställning men då jag körde den så fungerade den fin fint. Den tog precis som den skall om inte bättre...
Och nu detta,...mystiskt...

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Hola memebers..
Question. Startade hojen i helgen och skulle ut en sväng, precis vid utgång från garaget (skulle putta ut den) klämmer jag på F-bromsen och den går ner till handtaget?
Sesongens slut var det tipp topp,.. ingen olja som runnit, ingen olja saknas i behållaren. Stålomspunna slangar. Ngn som kan veta orsak?
Har luftat på bilen, samma sak på MC? Får väl läsa handboken.
Ngn som kan helpa när tid ges, går säkert snabbare för den med erfarenhet?

där har vi felet :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...